Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tamara
#3110764
Iets meer dan een week geleden begon Senna met overgeven, ze krijgt 1 keer per dag s'avonds eten wat ze al een paar maanden doet en gaat altijd goed.
Nu spuugde ze dus al 3 dagen s'nachts geel spul eruit met een beetje barf. Ze at het ook de laatste nacht voordat ik het op kon ruimen ook gewoon weer op.
Ze at deze dagen ook gewoon snoepjes en haar avondeten, 700 gram barf. En heeft 2 dagen achter elkaar ook gewoon gesport bij de hondenvereniging.
Ze at wel de hele tijd gras maar voelde zich nog goed genoeg om te sporten, de dag na deze sporten is ze een dag wat rustig geweest.
We zijn die dag ook bij de dierenarts geweest, die heeft milbemax meegegeven en antibraak pilletjes. Nu heb ik de milbemax maar gegeven, zo ook de antibraakmiddel.

Nu zijn we dus 4 dagen verder van de dierenarts en dat de pilletjes op waren heeft ze maar 1 keer een beetje gekotst, in totaal 1 kippennekje.

Nu zei de dierenarts dat als ze door bleef spugen, ze een echo moest hebben om te kijken of er wat vast zat.
Ik zei dat ik zachte botten gaf, kip, eend en konijn, ze zei dat ze over barf had ingelezen en daarna voelde ze aan senna's buik en zei dat ze niks kon voelen nu in haar maag/darmen.
Ik zei dat senna ook gewoon heel goed poepte en meteen haar eten opat en nog beweging genoeg wilt.

We zijn de laatste dagen ook gewoon naar het strand gegaan en in het zwembad laten zwemmen en door natuurgebied gewandeld.

Moet ik me zorgen maken als ze nog een keer kotst of valt het wel mee?

Senna heeft energie voor 10, die houdt ik zelfs niet bij. 


Is PUUR Maag wat voor d'r?
Laatst gewijzigd door Tamara op zo 10 mei 2015, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3110772
Als het nu nog een keer gebeurt en ze eet, drinkt, poept, slaapt, speelt goed, dan zou ik me niet direct zorgen maken.
Ik heb laatst in een topic gelezen dat het niet goed zou zijn als je hond vlak voor het slapen eet. Weet niet hoe laat je nu voert, maar als ze nog eens spuugt dan zou je kunnen proberen wat vroeger d'r eten te geven.
Er schijnen ook diverse virussen rond te gaan en het weer wordt warmer, dat kan er ook mee te maken hebben.
Door Tamara
#3110776
Ze eet altijd rond 18:00/19:00 uur, daarna gaan ze zelf slapen, want meestal hebben ze dan ook al veel gedaan.
2x per week met sporten eet ze rond 22:00 uur.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3110778
De tijd van eten moet/mag niets uitmaken. Als ze gal spuugt betekend dat vaak een leeg maagje. Voer dan b.v. 2 keer per dag wat in plaats van 1 keer.
Door Tamara
#3110787
*Lia* schreef: De tijd van eten moet/mag niets uitmaken. Als ze gal spuugt betekend dat vaak een leeg maagje. Voer dan b.v. 2 keer per dag wat in plaats van 1 keer.


Maar dit doet ze iedere keer s'nachts rond 2 - 5 uur. D'r zit dan zo'n 700 gram in d'r maag die ze rond 19:00 uur op heeft. 
Gebruikersavatar
Door pluk
#3110793
Wacht eerst even af of t terugkomt. Daarna kun je nog 101 dingen proberen.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3110797
Tamara schreef:

Maar dit doet ze iedere keer s'nachts rond 2 - 5 uur. D'r zit dan zo'n 700 gram in d'r maag die ze rond 19:00 uur op heeft.

Geef dan nog wat voor dat je naar bed gaat. Het is het proberen waard. Misschien is het verteringsproces wat sneller.
Door inni
#3110811
Ze braakt dus gal met etensrest? is het bot toch wat grof voor haar. Probeer 's de kippenek wat plat te kloppen met een hamer als ze het nog doet. Schrijf eens op na welk eten ze het doet, misschien kom je zo te weten waaraan het ligt.
Door Tamara
#3111013
De eerste keer was met konijnenvlees en konijnenkarkas. De 2e keer ook.
De laatste keer met kippennekken met organen.

Ik vindt het raar dat het aan de botjes kan liggen want deze eet ze al meer dan 2 jaar.

Ze weeg nu 27,5 kg. Ze eet schrokkerig, maar doet dit ook al 2 jaar. D'r is niks aan het eten en hoe ze eet veranderd, maar toch spuugde ze een aantal dagen.
Ze heeft de laatste dagen niet meer gespuugd.
Door inni
#3111016
misschien was haar maag om de één of andere reden (virusje,) wat van slag en is het helemaal over.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3111027
Je zou ook kunnen proberen om haar misschien wat meer voer te geven en/of misschien ook 2x per dag.
Je voert nu ongeveer 2,5% dat is voor zo een actieve hond niet veel. Dit overgeven zie je nl. ook wel eens als een hond trek heeft.
Door Tamara
#3111051
Hoeveel meer zou je me adviseren?
ook wat meer zelf gedroogde long (haar snoepjes) en groente/fruit tussendoor?


Innu, Ik hoop het, ze is nu weer rustig al een paar dagen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3111857
Tamara schreef: Hoeveel meer zou je me adviseren?
ook wat meer zelf gedroogde long (haar snoepjes) en groente/fruit tussendoor?


Innu, Ik hoop het, ze is nu weer rustig al een paar dagen.
Ikzelf zou niet meer snoepjes gaan geven, maar haar gewone maaltijd wat vergroten, zodat de percentages blijven kloppen. Hoeveel is moeilijk te zeggen. Dat hangt ervan af hoe ze eruit ziet. Is het een hond waar geen grammetje vet op zit, dan kan ze meer hebben dan een hond die wat mollig is zeg maar. Ik heb hier ook een actieve hond die krijgt op dit moment 4%. Als ze niet te dik is, zou ik gerust eens een tijdje met 50 à 100 gram extra proberen. Als de hoeveelheden naar jouw gevoel te groot worden, misschien toch weer over 2 porties verdelen.
Gebruikersavatar
Door spoo
#3113419
Hallo!
Mijn poedelpup heeft ook last gehad van overgeven. Eerst was het ook soms 's nachts, met wat barf en geel van de gal. Daarna ook problemen met eten en daarna na het een spugen = overgeven. Ben 3x naar de dierenarts geweest. Obstructie moet uitgesloten zijn. Hij kreeg Hepagalen Vanocomplex, nux vomica 7. Dit tesamen met gastro van de huisdierendokter. Geen probleem om het samen te geven volgens ook de da.
Fantastisch resultaat. Om problemen nog te vermijden, krijgt hij ook voor het slapengaan nog een yoghurtje en zijn eten wordt over twee maaltijden verdeeld.
Hopelijk ben je hier iets verder mee.
Groetjes,
Spoo
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door