Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3112648
Misschien hebben mensen er ooit wat aan. De oude heer van 14 jaar liep de laatste tijd slecht. Viel om, max 30 minuten, dubbeltreden, kwam trap niet op, moest hem de autoloopplank opsleuren. Nog erger, veel slapen op een niet pretige manier. Kan niet beschrijven wat mij niet beviel. Een enkele keer per dag kreeg ik een korte maar zeer gekwelde blik, vreselijk. Veel gesproken met mensen wat te doen, want hij was tussendoor behoorlijk vrolijk en gaf geen pijn aan. Te vroeg om in te slapen werd gezegd maar het brak mijn hart. Vakantie gehad, GENOTEN!!!! Hem 6 dagen Previcox gegeven naast de tramadol. Daar krijgt hij dus na 6 dagen behoorlijk maagklachten van en braken en hij heeft uremie gehad waarschijnlijk door maagbloeding door de nsaid. Maar op vakantie liep hij 6 zelfs 7, 5 km!!!! En s avonds nog  eens 3 tot 4. Sliep anders, ging op botjes kluiven. Dus afspraak gemaakt met de da. Heel lief toen ik had over of er gebeurd iets of binnen 3 mnd laat ik hem echt gaan, begon zij spontaan te huilen (echt Boris is zo'n hartendief).
Dus een hele grote gok genomen de laatste nsaid om te proberen was trocoxil. Heel eng bij hond die slecht reageert op nsaid om iets te geven dat 1 maand werkt. Da wilde ook anabolen proberen. Dat laatste sloeg aan!!! Dikke billen, niet meer omvallen, zelfstandig loopplank op. Twee dagen later (zodat ik thuis was om zeer scherp op te letten). De pijnstiller. Hij heeft twee dagen beetje reflux en smakken gehad. Niet erg. Verder niets. Inmiddels zelfs al twee dagen zonder maagbeschermer (ulcogant) en klachten vrij. Ook al 3 dagen zonder tramadol. Al 5 dagen geen gekwelde blik, goed lopen, spelen! Lopen weer 1 x per dag 1 uur: kleine 5 km en 1 x 30-45 min zo'n 3 km. Hij is niet meer gevallen. Plast met poot omhoog. En Boris bepaalt de lengte van de wandelingen, niet ik!!!

Dus goed gegokt, godzijdank. Misschien dat mensen die met dilemma zitten hond is "op" en die risico's aandurven nog eens goed met de da kunnen praten. Niet altijd is er oplossing... maar gelet op mijn stelligheid alles of niets. Voor zolang het duurt is ons alles geschonken.
Door tt-tjes
#3112759
Wat is trocoxil? Is dat ook een pijnstiller? Fjurdy loopt de laatste weken ook slecht, ondanks tramadol. Hij verdraagt ook geen NSAID. Krijgt er zware maagproblemen van. Ook hij wil wel spelen maar dat gaat niet lang.
Alleen dat van een gekwelde blik herken ik niet.
Door DJ_Doerak_Tucker
#3112773
Wat ontzettend fijn!!! Heerlijk om hem nog zo mee te maken  :). Is Boris gecastreerd? DJ heeft ook anabolen gehad maar dit heeft niets gedaan voor hem helaas, een DA waar we later kwamen vroeg meteen of DJ gecastreerd is, ja dus. Door de afname van testosteron doen de anabolen dan weinig tot niets. Daarom even nieuwsgierig of dat in dit geval ook opgaat.
Door Lil
#3112794
DJ en Doerak schreef: Wat ontzettend fijn!!! Heerlijk om hem nog zo mee te maken  :). Is Boris gecastreerd? DJ heeft ook anabolen gehad maar dit heeft niets gedaan voor hem helaas, een DA waar we later kwamen vroeg meteen of DJ gecastreerd is, ja dus. Door de afname van testosteron doen de anabolen dan weinig tot niets. Daarom even nieuwsgierig of dat in dit geval ook opgaat.
Boris is zo'n kleine 10 jaar geleden gecastreerd vanwege prostaatproblemen. Behalve dat sommige reuen hem lekker vinden ruiken nul komma nul verschil tussen voor en na de castratie (nu was hij dus 4,5 jaar oud toen hij gecastreerd werd). Dus hier werken de anabolen bij een castraat.
tt-tjes schreef: Wat is trocoxil? Is dat ook een pijnstiller? Fjurdy loopt de laatste weken ook slecht, ondanks tramadol. Hij verdraagt ook geen NSAID. Krijgt er zware maagproblemen van. Ook hij wil wel spelen maar dat gaat niet lang.
Alleen dat van een gekwelde blik herken ik niet.
Zoals je leest in mijn stukje is het een nsaid. Een die voor 1 maand werkt, dus als je die erin stopt haal je hem er niet meer uit in tegenstelling tot dingen die je elke dag geeft. Maar die dingen die je elke dag geeft gaven grote maagklachten, nu nemen de maagklachten gelukkig af terwijl de pijnstiller nog doorwerkt (daar kunnen ze geen garantie op geven kan ook dat de klachten verergeren, want het spul zit in het bloed).
Grote probleem is dat tramadol pijn onderdrukt maar de ontstekingen die de problemen veroorzaken niet wegnemen. Op vakantie met alleen previcox ging Boris alweer beter lopen: ontsteking ging uit het gewricht.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door