Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3111546
Ik heb net bij de kliniek hier in Leeuwarden een bravecto pil gekocht, na weer een lange adem om 1 teek bij Oscar te verwijderen. Alleen lees ik in de bijsluiter dat het een wisselwerking heeft met NSAID's en navraag bij mijn eigen dierenarts geeft ook voorkeur aan een ander middel.

Dus heb ik 1 bravecto pil te koop. Hij heeft 34 euro gekost. Ik kan hem opsturen.
Door Lil
#3111782
Dat mag inderdaad niet.  Ik heb Jones afgelopen week 1 gegeven en na 4 x zeggen moest toch nog in rood erop dat Boris die niet mocht hebben (dat zou ook nog eens overdosering zijn).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3111887
[quote="MargaS"]
Kun je het niet gewoon ruilen in de kliniek?
[/quote]

Ik heb het hier bij de ster-kliniek gehaald. Daar staat Oscar ook ingeschreven, omdat mijn eigen dierenarts daar wel eens medicatie klaar heeft laten leggen voor ons, zodat ik niet helemaal naar Sneek hoefde te komen. Voor zover ik weet neemt een dierenarts nooit medicatie terug aan.

Ik vind het om eerlijk te zijn ronduit belachelijk dat zoiets alleen maar bij dierenartsen verkocht wordt, maar het dan zonder enige navraag mee gegeven wordt. Er stond notabene een dierenarts bij die mij eens even ging vertellen hoe belangrijk het is om een teek er binnen 24 uur eruit te halen en als het mij niet lukte, dat zij het wel eventjes konden doen ( ::)). Maar gewoon even navragen of de hond bepaalde medicijnen krijgt (NSAID's is het enige dat genoemd wordt in de bijsluiter) wordt niet gedaan.

Nou ja, als er iemand hier belangstelling voor heeft, dan zou dat mooi zijn. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben hoor, ik vind het vooral zonde als ik het uiteindelijk weg zou moeten gooien.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3112113
Hier ook geen medicatie terug. Ja, je mag ze afgeven natuurlijk maar dan worden ze vernietigd.
Overigens breng ik medicatie wel altijd netjes weg als er iets over is. Hoeft van mij niet zo nodig bij het afval.

Fijn, dat ze wel even een teek willen verwijderen bij Oscar. Nemen ze daar dan ook twee dagen de tijd voor zoals jij, Kaela? Want dan zou ik het zeker overwegen.  ::) :biggrin2:
#3112297
Hier niet en wat ik begreep is het ook tegen de wetgeving in. Ik ga die discussie ook niet meer met ze aan. Ze hadden het niet zonder te vragen mee moeten geven. Maar goed, ik ga hem naar Hanna opsturen en dan is het ook weer opgelost  :)
Door Lil
#3112463
[quote="Kaela"]
Hier niet en wat ik begreep is het ook tegen de wetgeving in. Ik ga die discussie ook niet meer met ze aan. Ze hadden het niet zonder te vragen mee moeten geven. Maar goed, ik ga hem naar Hanna opsturen en dan is het ook weer opgelost  :)
[/quote]

Gelukkig opgelost. Is daar ook al wetgeving in? Waar houdt het op....
#3112530
[quote="Lil"]
Gelukkig opgelost. Is daar ook al wetgeving in? Waar houdt het op....
[/quote]

An sich niet zo heel vreemd, de redenatie is dat er dan geen garantie meer kan worden gegeven op manier van bewaren en dat soort dingen.

Wat dat betreft kom ik dan toch weer terug bij de oorsprong, ze hadden beter moeten informeren en mij dat spul helemaal niet mee moeten geven. Waarom wordt zoiets via een dierenarts verkocht als je het toch zomaar mee krijgt.
Door Lil
#3112532
[quote="Kaela"]
An sich niet zo heel vreemd, de redenatie is dat er dan geen garantie meer kan worden gegeven op manier van bewaren en dat soort dingen.

Wat dat betreft kom ik dan toch weer terug bij de oorsprong, ze hadden beter moeten informeren en mij dat spul helemaal niet mee moeten geven. Waarom wordt zoiets via een dierenarts verkocht als je het toch zomaar mee krijgt.
[/quote]

Dat is helemaal waar!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door