Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#311129
Ik ontdooi het vlees voor de honden altijd buiten de koelkast, omdat het in de koelkast altijd bevroren blijft. Ik heb het dus in een teiltje in de schuur liggen, maar nu vond ik dat het vlees een beetje vies ruikt als het ontdooit is. Misschien ligt het aan mijn gevoelige neus hoor. Maar ik vroeg me dus af of het geen kwaad kan en hoe de rest van jullie het ontdooit.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op wo 27 apr 2005, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door the dude
#311139
de avond van te voren in een bakje in de koelkast leggen, dan is het de volgende avond eetbaar (moet wel bovenin anders gebeurt er niet veel)

Soms ontdooi ik het s'ochtend dan zet ik hetzelfde bakkie op de koelkast.
Door Peet
#311140
Ik zet het 'smorgens OP de koelkast (hoog dus), dan is het 'savonds prima ontdooit....en ik ruik het niet.... :P
Door zurca
#311144
Ik haal het 's avonds uit de vriezer en laat het op het aanrecht ontdooien. 's Morgens leg ik het dan gewoon in de koelkast...
Door Martine2
#311175
Ik haal het 24 uur van te voren uit de vriezer en laat het boven in de koelkast ontdooien. Als het hele grote compacte stukken zijn dan maak ik daar liever 48 uur van. Ik heb wel een schema's gezien waarin de bacteriën worden gemeten van ontdooiend vlees in de koelkast, buiten de koelkast en in warm water. Schrikbarend verschil. Nou moet ik wel zeggen dat ik wel denk dat barfhonden behoorlijk wat kunnen hebben maar als het enigsinds kan kies ik voor de koelkast.
Door bas rouge
#311210
Ik plaats het vlees om te ontdooien in een curverbak mer deksel bovenop de koelkast. Wanneer het eenmaal is ontdooit maar te veel om in 1 keer te eten dan gaat de bak in de koelkast.
In de koelkast ontdooien duurt zo lang.

Voor de in de koelkastontdooiers, geven jullie het vlees direct vanuit de koelkast aan de hond? Is zo koud.
Door Audrina
#311214
Bovenop de vriezer, CB in zo'n cakebak van de blokker en vlees of botten in grote voerbak met een deksel erop. Maar wel buiten de koeling dus.
Door Martine2
#311216
bas rouge schreef:
Voor de in de koelkastontdooiers, geven jullie het vlees direct vanuit de koelkast aan de hond? Is zo koud.

Die van mij krijgen het zo vanuit de koelkast, geen enkel probleem maar ik moet zeggen dat ze wel ijzeren magen hebben.
Door Elise
#311218
Hier gaat het de avond van te voren uit de vriezer en in een afgesloten bak op het aanrecht. In de koelkast ontdooien gaat hier veeeeeeels te langzaam.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#311235
Ik heb een dooie vriezer en die gebruik ik als ontdooikast. Die staat in de schuur. Iedere avond na het eten haal ik het vlees voor de volgende dag eruit en gooi het dan van de werkende vriezer in de dooie. Geen stank, geen vliegen....geen muizen :D
Door Lizzy
#311246
Vanavond leg ik het eten voor morgen avond in de koelkast. En in de ochtend leg ik het eten voor de volgende ochtend in de koelkast.

Nou heb ik een aparte hondenkoelkast (als vegetarier kan ik echt al dat vlees en botten niet in mijn eigen koelkast verdragen). Deze staat op de allerlaagste stand. Tis een klein dingetje hoor, dat koelkastje.

Een uur of drie voordat ik ze eten ga geven haal ik het uit de koelkast. Om op kamer temperatuur te laten komen. En meestal vind ik het nog te koud. Dan smak ik het vlees en groente in een grote roestvrijstalen bak, daar kwak ik een oud bord op. De bak zet ik in de afwasbak en deze laat ik vollopen met heel warm water. Af en toe ff roeren en binnen een paar minuutjes is hun prakje lauw.

's Morgens krijgen ze kip of parelhoen of eend en dat is meestal ook te koud, maar ik leg dit eigenlijk altijd een minuut of 5 in heel warm water (rechtstreeks). De botten en het vlees worden dan ook weer wat zachter. Vinden ze lekker ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#311268
Ik haal s'avonds het eten voor de volgende dag eruit, dat ontdooi ik in een afgesloten emmer in de bijkeuken. Zomers haal ik het er s'morgens uit voor dezelfde dag.
Door Breezer
#311297
Als ik zie dat ik nog maar 1x eten heb voor Breezer, dan haal ik een kilo rol Carnibest uit de vriezer en die gaat dan in een afgesloten doos in de koelkast. Mocht ik te laat zijn dan haal ik het bv ´s avonds eruit en dan doe ik het in de afgesloten doos en die zet ik dan op het aanrecht. Dan is het de volgende ochtend ook ontdooit.

En als ik het helemaal vergeten ben dan pak ik een broodmes en snij ik hele dunnen plakjes van de bevroren rol, en die doe ik dan in een kunstof bakje en die laat ik een kwartiertje in heet water drijven.
Door Wil
#311309
Martine2 schreef: I Ik heb wel een schema's gezien waarin de bacteriën worden gemeten van ontdooiend vlees in de koelkast, buiten de koelkast en in warm water. Schrikbarend verschil. Nou moet ik wel zeggen dat ik wel denk dat barfhonden behoorlijk wat kunnen hebben maar als het enigsinds kan kies ik voor de koelkast.

Zou dat voor barfhonden nou echt veel uitmaken?
Soms zie je ze met een halfvergaan konijn of ander beest
slepen en dan maak je mij niet wijs dat daar niet meer bacterien inzitten dan in een kippennek of lamsribbetje die buiten de koelkast of in warm water ontdooit is

Vorige week nog toen ging er bij Missy een dooie mol naarbinnen. ze heeft hem niet eens uitgekotst.

Wil
Gebruikersavatar
Door sylvia
#311315
Wil schreef: Zou dat voor barfhonden nou echt veel uitmaken?
Soms zie je ze met een halfvergaan konijn of ander beest
slepen en dan maak je mij niet wijs dat daar niet meer bacterien inzitten dan in een kippennek of lamsribbetje die buiten de koelkast of in warm water ontdooit is

Vorige week nog toen ging er bij Missy een dooie mol naarbinnen. ze heeft hem niet eens uitgekotst.

Wil
Ja daar lig ik ook niet wakker van.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door