Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3112330
Zoë is opgegroeid met buurhondje Rani. Dat was haar hondenmaatje en ze werden veel samen uitgelaten. Ze speelden samen, zowel buiten als binnen. Verder heeft Zoë geen contact met andere honden. Nu is Rani er dus niet meer en er komt zeer waarschijnlijk geen nieuwe hond meer bij het gezin van mijn broer. Wat moet ik nu met Zoë? Gaat dat problemen geven? Moet ik nu een tweede hond in huis gaan nemen? Moet ik Zoë 1 dag in de week naar de dagopvang brengen? Pfff ik weet het ff niet meer nu.  :'(
Gebruikersavatar
Door pluk
#3112335
Als het nog kan, en nog niet gebeurt is, dan zou ik Zoe in ieder geval afscheid laten nemen.
Daarna zou ik gewoon rustig afwachten hoe ze t oppakt.
Door hannabelgje
#3112338
Het probleem is dat ivm de feestdag morgen Rani niet opgehaald kan worden. Die hebben ze nu dus in de kadaver vriezer gelegd. Ik weet dus niet of afscheid nemen nog mogelijk gaat zijn voor Zoë.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3112340
Zou fijn zijn als er nog iets mogelijk is. D'r geur bevriest mee, dus die komt vanzelf weer los.
Door Lizzy
#3112368
hannabelgje schreef: Zoë is opgegroeid met buurhondje Rani. Dat was haar hondenmaatje en ze werden veel samen uitgelaten. Ze speelden samen, zowel buiten als binnen. Verder heeft Zoë geen contact met andere honden. Nu is Rani er dus niet meer en er komt zeer waarschijnlijk geen nieuwe hond meer bij het gezin van mijn broer. Wat moet ik nu met Zoë? Gaat dat problemen geven? Moet ik nu een tweede hond in huis gaan nemen? Moet ik Zoë 1 dag in de week naar de dagopvang brengen? Pfff ik weet het ff niet meer nu.  :'(
Ik zou het gewoon even afwachten... En hoe groter jij het probleem maakt, des de groter Zoë het probleem zal ervaren. Gewoon lekker vrolijk doen en met haar er op uit.
Gebruikersavatar
Door Neally
#3112382
Ja, ze zal haar zeker en vast erg gaan missen.
Wat je haar kunt aanbieden is van allerlei met haar gaan doen. Bezig zijn. Zo ver als kan wandelen, of steppen.
Lekker moe thuiskomen en dan lekker op de bank een slaap maken....
Probeer niet te piekeren, want dat 'ruikt' ze. Sterkte, hoe dan ook.  :-*
Door smulpaap
#3112418
Als het nog mogelijk is dan zou ik haar wel ""afscheid "" laten nemen

En verder eerst rustig bekijken hoe het gaat
Lekker wat afleiding aanbieden en dingen doen die ze erg leuk vind
En vooral zo gewoon mogelijk doen
Verder denk ik dat het nooit een goed idee is om een tweede hond in huis te nemen als je zelf niet lekker in je vel zit
Nogmaals sterkte  :-* :-*

Wij hadden na het overlijden van Milo ook zoiets van oh jee wat nu met Noa
Dat waren zulke dikke maatjes , onafscheidelijk waren ze
Maar Noa heeft het verrassend goed gedaan
Door hannabelgje
#3112430
Ik ga wel proberen om haar afscheid te kunnen laten nemen. Voor nu wacht ik even hoe het gaat. Als ze op vakantie waren dan zag ze Rani ook twee weken niet natuurlijk. Maar het lijkt me zo belangrijk voor hondjes om een hondenmaatje te hebben.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3112438
Lizzy schreef: Ik zou het gewoon even afwachten... En hoe groter jij het probleem maakt, des de groter Zoë het probleem zal ervaren. Gewoon lekker vrolijk doen en met haar er op uit.
+1
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3112452
Lizzy schreef: Ik zou het gewoon even afwachten... En hoe groter jij het probleem maakt, des de groter Zoë het probleem zal ervaren. Gewoon lekker vrolijk doen en met haar er op uit.
+1
Gebruikersavatar
Door Sher
#3112455
Lizzy schreef: Ik zou het gewoon even afwachten... En hoe groter jij het probleem maakt, des de groter Zoë het probleem zal ervaren. Gewoon lekker vrolijk doen en met haar er op uit.
+1
Bij Tilly heb ik het ook meegemaakt. Eigenlijk denk ik dat ik er zelf veel meer moeite mee had dat ik nog maar één hond had dan Tilly. Dat is ook de reden dat er weer een hond bij is gekomen.
Tilly heeft geen afscheid kunnen nemen van Chispa. Ze heeft wel een paar keer verbaasd gekeken en één keer bij een wandeling dacht ze dat we hem kwijt waren. Dat heeft ook maar een paar minuten geduurd. Verder heb ik echt nooit meer iets aan haar gemerkt.
Door Lil
#3112459
Bij ons heeft het nooit problemen gegeven dat honden geen afscheid konden nemen. Ze wisten het toch en vertoonde geen problemen.
Ik zou dus geen rare dingen doen met afscheid laten nemen. De ene keer dat het zo uit kwam dat het wel gelukt is namen alle dieren afstand van het dode dier. Zo van haal dat ding daar weg cq wij blijven daar ver bij uit de buurt.

Verder zou ik mbt andere honden even afwachten hoe Zoe reageert. Als ze al zo weinig hondse contacten had, dan vind ze het misschien niet zo heel erg. Wie weet komen jullie wel een nieuw vriendje tegen.  :-* :-* :-*

Heel veel sterkte met het verlies van Rani  :bigarmhug:
Door hannabelgje
#3116659
Zoë is niet echt een ren hondje, ze rende eigenlijk alleen met Rani buiten. Nu nemen we een bal mee bij het wandelen. Vroeger was ze totaal niet van de balletjes, maar ze rent nu heel blij achter de tennisbal aan en soms brengt ze hem nog terug ook.
Door Lil
#3116789
hannabelgje schreef: Zoë is niet echt een ren hondje, ze rende eigenlijk alleen met Rani buiten. Nu nemen we een bal mee bij het wandelen. Vroeger was ze totaal niet van de balletjes, maar ze rent nu heel blij achter de tennisbal aan en soms brengt ze hem nog terug ook. Afbeelding
Knappe Zoe.

Hoe gaat het met jullie?
Door hannabelgje
#3116807
Wij zijn nog heel erg aan het idee aan het wennen dat Rani er niet meer is. Het was zo plotseling en zo cru. Een hond die niks mankeert en er dan ineens niet meer is is zo moeilijk te accepteren. Nu snap ik hoe mensen zich voelen als hun hond omkomt bij een aanrijding of ander stom ongeluk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door