Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door cath
#3111886
Kent er iemand kvv van Jolipet?
zij gebruiken calciumbronnen ipv botten.
Beweren dat van andere kvv's héél véél katten darmperforaties krijgen door versplinterde botten :D

http://www.jolipet.com/nl/why/faq.asp?id=239
wat denken jullie er van ? Het zijn nuggets van 50gr
Laatst gewijzigd door cath op do 14 mei 2015, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door AnnemiekevD
#3111902
Ik zie alleen hondenvarianten of kijk ik niet goed?

En de hondenvarianten zou ik niet aan mijn hond voeren ;)
Zit voor mijn idee teveel rijst in en ik sta niet achter hun calcium verhaal. Ik geloof het meest in de natuurlijke weg van calcium opname.
Gebruikersavatar
Door AnnemiekevD
#3111914
Ik heb even gegoogled (is dat een woord?) en het gevonden http://www.petproof.be/nl/vriesvoer-paard-voor-katten.

Deze zou ik niet aan mijn katten geven. Ik voer zoiezo geen grote dieren en groente aan mijn katten.
Daarnaast hoeveel lever zit er in? Teveel lever is niet goed.
Ik sta dus niet achter hun samenstelling/visie ;)

Zie dat we dezelfde link hebben geplaatst :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3112644
Zo dat is 'natuurlijk'. Kat spant eerst het paard voor de wagen om de aardappels en de worteltjes te rooien en vreet dan het paard erbij op? Ideaal. :D Ohnee, dat is dan wachten op de ideale situatie van een neergevallen dood wild paard wat toevallig net aardappels heeft staan eten ofzo? Oke het is niet onmogelijk maar toch.

Orgaanvlees weinig voedingswaarde, paardenvlees een van de gezondste soorten vlees want ze bewegen veel, geen andere organen dan hart en lever want de rest is rommel, maar aan de andere kant wel een mix maken met 55% runderhart en de rest rijst en andere dingen.. en die dan compleet noemen. Lekker verwarrend voor de consument. Bijzondere insteek.
Gebruikersavatar
Door cath
#3112715
Ik denk ook dat het niet "de ideale voeding" is wat zij dan wel beweren  :)

wie heeft er al een kat gehad met datmperforaties door het eten van kvv?
De verdeler maakt mensen gewoon bang!
Wel, mijn katten krijgen  al ongeveer  3 jaar zelfgemalen mét bot en kvv mét bot , zonder problemen.
Laatst gewijzigd door cath op ma 08 jun 2015, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chandho
#3157306
Hallo,

ik heb net 2 katten overgezet naar kvv, jolipet, omdat die in kleine porties zijn (handig)en ik dacht even uitproberen of ze het wel lusten, 1 van mijn katten eet het graag en de kat van de buren ook(die komt hier ook altijd eten, hij heeft schildklierprobleem en constant honger, ik geef hem tabletjes ervoor die ik meng in het voer). Maar ik hoor dat dit niet zo goed zou zijn volgens jullie? Ik kan hier in de buurt enkel carnibest of evt  Tinlo krijgen.
Mijn hond krijgt carnibest, en ik zou dat ook graag aan mijn katten geven, maar ik moet ineens 10 kg bestellen omdat mijn verdeler  daar anders geen vraag naar heeft.  Ik heb zelf ook nog een 2e kat maar die wil absoluut geen kvv, hij eet dan
wel soms stukjes rauw kipfilet als ik die voor mezelf klaarmaak.
En zelf samenstellen zie ik niet zo zitten. Iemand tips?
Gebruikersavatar
Door koekje
#3157308
Ik zou cb-kat bestellen voor de katten. Mochten ze het met opleuken echt toch niet gaan eten, kan je het ook gewoon je hond voeren.
Gebruikersavatar
Door chandho
#3167109
Intussen eten alle katten nu carnibest biologisch, heel geleidelijk overgezet Wel meer vertrouwen in dan in jolipet.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door