Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Jacqueline&Rica
#3111432
Hoi!

Na heel lang twijfelen ga ik het proberen om onze katten van brokjes/zakjes over te zetten op kvv. Ik heb vandaag kvv van 2 verschillende merken gehaald, van bibi en van barfmenu. ik van ze vanavond de bibi voorschotelen en ben echt benieuwd hoe ze het gaan vinden  :D onze hond eet barf en dat bevalt super goed! dus dacht waarom de katten dan ook niet gewoon op vers  :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3111509
Ik duim mee dat ze het van de eerste keer lusten.
Het is heel moedig van je, misschien een tikkeltje overmoedig, maar je weet maar nooit.  Proberen is altijd goed, ze kunnen je maar verrassen.  ;)

Tinlo geeft vaak harde ontlasting, dus let daar wel een beetje mee op. Een verstopte kat is echt niet leuk.  Beetje extra kipfilet of dergelijke eronder of erbij is vaak geen overbodige luxe.  ;)
Als de kvv niet graag eten, is het trouwens ook altijd goed eens te kijken of ze geen fijne stukjes kip of konijn of dergelijke lusten. Dan weet je meteen of ze wel interesse hebben in vers of helemaal niet.  Ook in dat laatste geval kan je ze vaak met wat geduld overtuigen hoor, dus niet meteen wanhopen.  Maar een kat is nu eenmaal kieskeuriger en achterdochtiger dan een hond. ;)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 12 mei 2015, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Jacqueline&Rica
#3111728
Nou ik heb het ze voorgeschoteld, en ze zijn er niet blij mee  ::) Minou eet hele kleine muizenhapjes en Roan snapt niet wat ie moet doen en staat alleen maar te mauwen bij de kast waar de brokjes staan. Ik ga straks natvoer met een klein beetje vlees mengen (ze moeten we wat eten) en morgen gewoon weer opnieuw beginnen  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door