Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3110170
Mijn beagle van nu bijna 11 maand staat al op kvv sinds hij hier is (af en toe ook barf). Brokken die hij bij de kweker kreeg gingen niet goed en omdat ik toch ging overschakelen heb ik dat dan maar direct gedaan.
Met succes. Hij eet heel goed, heeft enorm veel energie en is mooi gespierd.

Ondertussen heeft hij wel al 2 keer een oorontsteking gehad, elke keer maar 1 oor en elke keer aan de andere kant (Aurizon druppels van DA gekregen voor in het oor en is toen elke keer na 7-10 dagen behandelen weggegaan). De oorontsteking begint bij hem altijd met oorsmeer dat op 2 dagen tijd enorm veel oorsmeer word en dat begint het ook vies te reuken.
Hij heeft ook al 3x lipplooi-eczeem gehad. De lipplooi-eczeem is 2 keer behandeld met honingzalf (toen was de exceem nog in een vroeg stadium en is toen verdwenen) maar de 3de keer heeft hij 2 weken antibiotica moeten nemen omdat het allemaal rood zag en goed ontstoken was( zijn lip was dikker) en het viel toen ook samen met de oorontsteking.
Nu kwijlt hij wel meer dan mijn vorige beagle, maar hij heeft diepere groeven in zijn lippen.
Ik probeer nu zijn lippen regelmatig te ontsmetten en droog te houden, volgens de da houdt dit lipplooi-eczeem goed tegen.

Nu valt mij ook op dat hij precies jeuk heeft op zijn rug. 's morgens als hij uit zijn bench komt ligt hij echt 5 minuten te rollen op het tapijt en te wrijven met zijn rug over het tapijt.
Hij krabt ook meer dan normaal aan zijn hoofd en dan vooral aan zijn oren. Hij heeft op zijn oren verschillende kleine plekken waar precies minder haar staat, van het krabben.
Het krabben aan zijn oren gebeurt zowel als hij een oorontsteking heeft en ook als hij gewoon propere oren heeft.

Nu was er bij mij al langer een vermoeden dat er toch iets met de voeding was. Een allergie of overgevoeligheid voor een bepaalde soort of een bepaald ingrediënt.
Dit vermoeden is er ook gekomen omdat hij sommige smaken niet wil eten en gewone honden koekjes terug uitspuwt (wat voor een beagle al raar is). Dus misschien voelt hij zelf wel dat er ergens iets niet in orde is.

Dit toen ook met de DA besproken, want ook hij vond dat een oorontsteking samen met lipplooi-eczeem waarschijnlijk wel met een allergie ofzo te maken had en zeker op zo een korte tijd.
Maar hij vond hem nog te jong om al een bloedtest op allergiën te doen. Volgens hem geeft zo een bloedtest maar een juist resultaat als de hond volgroeid (volwassen) is. Dit rond de 2 jaar.
Ik was wel heel blij dat hij mij geen brokken tegen allergie probeerde mee te geven, want hij weet dat ik die toch niet geef.

Omdat ik toch niet zo lang wilde wachten heb ik zo een test: Voedsel Overgevoeligheids Analyse van Oervoer.com aangevraagd. Om toch al een beter beeld te krijgen en om eventueel toch al een paar dingen te kunnen uitsluiten.

Nu heb ik deze week de uitslag binnen gekregen en hij is overgevoelig aan: Fazant, Patrijs en Parelhoen.
Dus deze smaken ga ik niet meer geven. Fazant heeft hij al zeker 3 maand niet meer gekregen.  Patrijs heeft hij nog nooit gehad en Parelhoen heeft hij de laatste keer ongeveer 5-6 weken terug gekregen.
Nu is hij ook overgevoelig voor Glutenhoudende granen en tarwe. Nu kreeg hij elke week wel een paar stukjes gekookte pasta van mijn vader omdat hij er echt zot van is en als we gaan wandelen gebeurt het ook wel al eens dat hij een stukje brood of koekje opeet. En omdat wij de tuinvogels in de winter bijvoeren met granen krijgt hij hierdoor ook granen binnen. Elk graantje dat op de grond valt heeft hij wel gezien en als een echte Beagle gaat hij dat dan direct opkuisen. Nu had de vogels nog eten gegeven voor ik de uitslag binnen had  en heeft hij hiervan deze week natuurlijk ook nog wel wat granen binnen gekregen. Dus de tuinvogels hebben deze week hun laatste maaltijd gehad in onze tuin.

Dus nu heb ik iedereen in huis goed uitgelegd dat hij geen extra's mag krijgen als ik het niet weet. Dus geen gekookte pasta, geen klein stukje brood, gewoon niets meer. Ik heb een pot in de keuken gezet met gedroogde snacks waarvan ik zeker weet dat ze wel mogen en enkel daaruit mogen ze iets geven.

Nu buiten de oorontstekingen en de lipplooi-eczeem verhaart hij ook enorm veel. Je komt de plukken haar zo tegen. Ik zou wel elke dag kunnen stofzuigen. Als ik gewoon over zijn rug wrijf dan komen er al veel haartjes los. Ik probeer ongeveer om de 4 weken te kammen, want ik weet dat teveel kammen het alleen maar erger maakt. Maar mijn moeder zaagt dan altijd dat ik hem meer moet kammen omdat hij zoveel haar verliest.

Voor de rest ziet zijn vacht er super goed uit. Geen kalle plekken, geen schilfers, blinkt als een spiegel.

Zou het verharen nog komen van puppy-haar dat hij nog moet verliezen of zou het ook te maken hebben met die voedsel overgevoeligheid?
Ik zie nu ook dat zijn rechteroor precies weer een beetje vuiler begint te worden, dus weer even in de gaten houden dat het zeker geen oorontsteking word.

Weet er iemand een goed middel om de oren proper te houden of om in de oren te doen als ze een beetje vuiler beginnen worden? (dit om een mogelijke oorontsteking voor de zijn en geen oordruppels te moeten gebruiken van de da)
Heb dit ook aan de da gevraagd maar hij zei dat ik best zo weinig mogelijk aan de oren pruts, maar elke keer ik zie dat er een oor vuil word en ik doe niets dan eindigt het in een oorontsteking.

En als het echt een overgevoeligheid is, hoelang zou het dan duren voor ik verbetering zie?

Oja ik heb ook al geprobeerd met hem een ontgiftingskuur te geven met groene leem, na die kuur antibiotica, maar na een week vond ik dat zijn linkeroor terug vuiler begon te worden en omdat ik toen bang was dat het terug een oorontsteking ging worden ben ik maar met die ontgiftingskuur gestopt.
#3110220
Hoi! Eerst even een hoel vragen.

Wat eet je pup precies? Welke merken kvv, wat zit daar in?
Wat voor tussendoortjes krijgt hij, waar train je mee?

Die test, sorry, maar die zegt niks. Er is gewoon geen enkele test voor voeding die betrouwbaar is. Er zijn honden die stik allergisch zijn en die kunnen volgens die test overal tegen, en er zijn honden die overal goed op reageren en die zo ongeveer overal allergisch voor zouden zijn. Dus eerlijk gezegd geloof ik die testen gewoon helemaal niet meer. Niet in de zin van: hij kan niet tegen die drie soorten. En ook niet in de zin van dat hij alle andere diersoorten dan wél zou verdragen.

Waar ik mee zou beginnen is ontgiften, liefst met groene leem. Drie weken een theelepel. En ik ging van kvv over op barf omdat je alleen dan de kwaliteit kan beoordelen en weet wat je voert.
Verder geen graan. Niks. Dus de vogels inderdaad ergens anders voeren en je huisgenoten (gezin?) niet zeggen dat ze niets mogen geven als jij het niet weet, maar dat iets geven nu gewoon niet is toegestaan.
Stop in elk geval met het schoonmaken van zijn oren, maar ga druppelen met Puur Oor. Hoe minder je er aan komt, hoe minder je irriteerd.
#3110227
miekjevdv schreef: Mijn beagle van nu bijna 11 maand staat al op kvv sinds hij hier is (af en toe ook barf). Brokken die hij bij de kweker kreeg gingen niet goed en omdat ik toch ging overschakelen heb ik dat dan maar direct gedaan.
Met succes. Hij eet heel goed, heeft enorm veel energie en is mooi gespierd.

Ondertussen heeft hij wel al 2 keer een oorontsteking gehad, elke keer maar 1 oor en elke keer aan de andere kant (Aurizon druppels van DA gekregen voor in het oor en is toen elke keer na 7-10 dagen behandelen weggegaan). De oorontsteking begint bij hem altijd met oorsmeer dat op 2 dagen tijd enorm veel oorsmeer word en dat begint het ook vies te reuken.
Hij heeft ook al 3x lipplooi-eczeem gehad. De lipplooi-eczeem is 2 keer behandeld met honingzalf (toen was de exceem nog in een vroeg stadium en is toen verdwenen) maar de 3de keer heeft hij 2 weken antibiotica moeten nemen omdat het allemaal rood zag en goed ontstoken was( zijn lip was dikker) en het viel toen ook samen met de oorontsteking.
Nu kwijlt hij wel meer dan mijn vorige beagle, maar hij heeft diepere groeven in zijn lippen.
Ik probeer nu zijn lippen regelmatig te ontsmetten en droog te houden, volgens de da houdt dit lipplooi-eczeem goed tegen.
Waar ontsmet je de lippen mee?

Misschien is dit een interessante website voor je: http://www.kliniek-klaver4dieren.nl/hui ... ver4dieren. Het middel Berberis Vulgaris past misschien goed bij jouw hond?
Nu valt mij ook op dat hij precies jeuk heeft op zijn rug. 's morgens als hij uit zijn bench komt ligt hij echt 5 minuten te rollen op het tapijt en te wrijven met zijn rug over het tapijt.
Waar op zijn rug? Bij zijn staart? Bij zijn staart zou een teken kunnen zijn dat er een vlo zit.
Hij krabt ook meer dan normaal aan zijn hoofd en dan vooral aan zijn oren. Hij heeft op zijn oren verschillende kleine plekken waar precies minder haar staat, van het krabben. Het krabben aan zijn oren gebeurt zowel als hij een oorontsteking heeft en ook als hij gewoon propere oren heeft.
Dit kan legio oorzaken hebben. Een voedsel allergie is wel mogelijk. Een allergie voor iets van buitenaf is ook mogelijk.

Zijn de klachten seizoensgebonden? Is deze jeuk begonnen nu het weer lente is? Zo ja: kun je ook denken aan pollen.
Nu was er bij mij al langer een vermoeden dat er toch iets met de voeding was. Een allergie of overgevoeligheid voor een bepaalde soort of een bepaald ingrediënt.
Dit vermoeden is er ook gekomen omdat hij sommige smaken niet wil eten en gewone honden koekjes terug uitspuwt (wat voor een beagle al raar is). Dus misschien voelt hij zelf wel dat er ergens iets niet in orde is.
Dat kan. Hoeft niet. Hondenkoekjes zijn in de regel super ongezond, ze bevatten vaak ook nog eens veel granen, dus ik zou de snacks voorlopig schrappen op wat gedroogd vlees na, liefst zelf gedroogd.
Dit toen ook met de DA besproken, want ook hij vond dat een oorontsteking samen met lipplooi-eczeem waarschijnlijk wel met een allergie ofzo te maken had en zeker op zo een korte tijd.
Maar hij vond hem nog te jong om al een bloedtest op allergiën te doen. Volgens hem geeft zo een bloedtest maar een juist resultaat als de hond volgroeid (volwassen) is. Dit rond de 2 jaar.
Daar heeft je dierenarts helemaal gelijk in, dat je hond nu te jong is voor een bloedtest. Overigens moet je nooit alleen een bloedtest doen maar dit altijd in combinatie doen met een huid-allergie-test. En ga daar gewoon voor naar een dermatoloog. Ik weet niet of je er ver uit de buurt woont maar in Oisterwijk NL zit Dr. Vroom, de beste dermatoloog van NL.
Ik was wel heel blij dat hij mij geen brokken tegen allergie probeerde mee te geven, want hij weet dat ik die toch niet geef.
Niet verkeerd :)
Omdat ik toch niet zo lang wilde wachten heb ik zo een test: Voedsel Overgevoeligheids Analyse van Oervoer.com aangevraagd. Om toch al een beter beeld te krijgen en om eventueel toch al een paar dingen te kunnen uitsluiten.

Nu heb ik deze week de uitslag binnen gekregen en hij is overgevoelig aan: Fazant, Patrijs en Parelhoen.
Dus deze smaken ga ik niet meer geven. Fazant heeft hij al zeker 3 maand niet meer gekregen.  Patrijs heeft hij nog nooit gehad en Parelhoen heeft hij de laatste keer ongeveer 5-6 weken terug gekregen.
Nu is hij ook overgevoelig voor Glutenhoudende granen en tarwe. Nu kreeg hij elke week wel een paar stukjes gekookte pasta van mijn vader omdat hij er echt zot van is en als we gaan wandelen gebeurt het ook wel al eens dat hij een stukje brood of koekje opeet. En omdat wij de tuinvogels in de winter bijvoeren met granen krijgt hij hierdoor ook granen binnen. Elk graantje dat op de grond valt heeft hij wel gezien en als een echte Beagle gaat hij dat dan direct opkuisen. Nu had de vogels nog eten gegeven voor ik de uitslag binnen had  en heeft hij hiervan deze week natuurlijk ook nog wel wat granen binnen gekregen. Dus de tuinvogels hebben deze week hun laatste maaltijd gehad in onze tuin.

Dus nu heb ik iedereen in huis goed uitgelegd dat hij geen extra's mag krijgen als ik het niet weet. Dus geen gekookte pasta, geen klein stukje brood, gewoon niets meer. Ik heb een pot in de keuken gezet met gedroogde snacks waarvan ik zeker weet dat ze wel mogen en enkel daaruit mogen ze iets geven.

Nu buiten de oorontstekingen en de lipplooi-eczeem verhaart hij ook enorm veel. Je komt de plukken haar zo tegen. Ik zou wel elke dag kunnen stofzuigen. Als ik gewoon over zijn rug wrijf dan komen er al veel haartjes los. Ik probeer ongeveer om de 4 weken te kammen, want ik weet dat teveel kammen het alleen maar erger maakt. Maar mijn moeder zaagt dan altijd dat ik hem meer moet kammen omdat hij zoveel haar verliest.
Ik geloof eerlijk gezegd helemaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet in dit soort tests. Neemt niet weg dat veel honden allergisch zijn voor granen, granen nergens toe dienen dus die zou ik schrappen ja. En jij hebt gelijk, je moeder niet.
Voor de rest ziet zijn vacht er super goed uit. Geen kalle plekken, geen schilfers, blinkt als een spiegel.
OK, dat is fijn.
Zou het verharen nog komen van puppy-haar dat hij nog moet verliezen of zou het ook te maken hebben met die voedsel overgevoeligheid?
Ik zie nu ook dat zijn rechteroor precies weer een beetje vuiler begint te worden, dus weer even in de gaten houden dat het zeker geen oorontsteking word.
Verharen is niet meer van puppy haar nee. Maar het is voorjaar, dus honden verharen nu wel enorm veel. Het kan ook door de voeding komen. Maar ik denk dat het ook gewoon verharen kan zijn. Of verhaard hij het hele jaar door zo erg? En kennelijk krabt hij toch als dat oor niet goed gaat worden...?
Weet er iemand een goed middel om de oren proper te houden of om in de oren te doen als ze een beetje vuiler beginnen worden? (dit om een mogelijke oorontsteking voor de zijn en geen oordruppels te moeten gebruiken van de da)
Heb dit ook aan de da gevraagd maar hij zei dat ik best zo weinig mogelijk aan de oren pruts, maar elke keer ik zie dat er een oor vuil word en ik doe niets dan eindigt het in een oorontsteking.
Puur Oor. Ik vind het geweldig spul!
En als het echt een overgevoeligheid is, hoelang zou het dan duren voor ik verbetering zie?
Een week of 4 tot 9.
Oja ik heb ook al geprobeerd met hem een ontgiftingskuur te geven met groene leem, na die kuur antibiotica, maar na een week vond ik dat zijn linkeroor terug vuiler begon te worden en omdat ik toen bang was dat het terug een oorontsteking ging worden ben ik maar met die ontgiftingskuur gestopt.
Mjah, dat zou heel goed kunnen hoor, dat het oor viezer werd. Hij moet kennelijk toch afvalstoffen kwijt. Ik zou toch gaan ontgiften. En ondertussen de oren druppelen met Puur Oor. En toch die Groene Leem kuur afmaken. En daarna probiotica gaan geven voor de darmen.
#3110251
Ik ben zelf een tijd met bioresonantie bezig geweest bij oervoer, hielp niet genoeg, maar bij mij waren de testen wel frappant...

Allergieklachten zijn eerst weggegaan nadat ik soorten die aangeraden werden te vermijden, vermeed, toen kwam in de test weer allergie naar voren, en was hij ook net weer aan het jeuken...erna oogontsteking, en weer wat voer laten meten, waar hert uitkwam, dit gestopt, oogontstekingen verdwenen ook...

Later weer jeuk, en bleek opnieuw niet tegen een aantal diersoorten te kunnen, waaronder diersoorten die eerder wel goed gingen..

hier leek het dus eerder te zijn dat hij wisselend niet tegen diersoorten kan, en dat er een verschuiving was in waar hij wel of juist niet tgen kon, maar de testen leken wel te kloppen...

Maarja,  hij zat dan wel aan zon appaaraat, en als het zo is dat intoleranties kunnen ontstaan en weer verdwijnen heb je er ook niet veel aan...

succes ieg
#3110274
Ik ga iedereen apart beantwoorden, anders zou ik wel eens iets vergeten.

Dus eerst Hope:

Wat eet je pup precies? Welke merken kvv, wat zit daar in?
Nu eet hij Haaksbarf rund, Tinlo konijn, Tinlo eend, Tinlo hert premium, Alaska kip, Tamro Geit, en  Alroda duif, kalf, wilde eend en wilde gans. Maar ik bestel niet altijd hetzelfde. Meestal bestel ik verschillende smaken van verschillende merken. Deze merken zijn dan Haaksbarf, Tinlo, Alaska, Tamro, Alroda, Tammenga, All animal.
Dit zijn normaal allemaal merken zonder rijst, granen en toegevoegde vitaminen. Ik probeer ook zoveel mogelijk de smaken te nemen die 100% uit 1 diersoort bestaan. Deze keer is het minder goed gelukt omdat er een paar bestelde smaken niet leverbaar waren.
Voor de rest krijgt hij 1 keer per week een eitje en af en toe een groentenmix. Mijn groentenmix die ik straks ga maken bestaat uit: komkommer, courgette, radijzen, witloof, venkel, rucola en walnoten, pijnboompitten en zonnebloempitten.


Wat voor tussendoortjes krijgt hij, waar train je mee?
Ik train met de Farmfood trainers gedroogd rundhart en met de Cool4pets trainingshapjes in verschillende smaken. (deze bestaan uit 98% luchtgedroogde struisvogel, 1,5% appelvezel, 0,5% mineralen)
Als tussendoortjes krijgt hij afwisselend: gedroogde rund, paard en herten luchtpijp, pensstaafjes, gedroogde runderlippen, gedroogde runderkophuid, gedroogde rundneuzen en gedroogde bullepezen. Deze krijgt hij natuurlijk niet allemaal op 1 dag. Hij krijgt er meestal 1 per dag na zijn avondeten. Maar het kan ook zijn dat hij geen tussendoortje krijgt.


Waar ik mee zou beginnen is ontgiften, liefst met groene leem. Drie weken een theelepel. En ik ging van kvv over op barf omdat je alleen dan de kwaliteit kan beoordelen en weet wat je voert.
Verder geen graan. Niks. Dus de vogels inderdaad ergens anders voeren en je huisgenoten (gezin?) niet zeggen dat ze niets mogen geven als jij het niet weet, maar dat iets geven nu gewoon niet is toegestaan.
Dan ga ik het ontgiften toch nog een kans geven. Ik heb er ook geen ervaring mee en ben dan altijd bang dat hij er ziek van gaat worden.
Barf is op dit moment nog geen optie. Ik hoop in de toekomst wel, maar dan ga ik eerst uitkijken naar een grotere diepvries. Gelukkig voor de vogels is het lente en is er in de natuur al volop voedsel te vinden.
Tegen mijn gezin heb ik deze ochtend al gezegd dat ze niets meer mogen geven. Gelukkig verstaan ze het, want onze vorige beagle was een enorme bedelaar en kreeg dan ook altijd toe waardoor hij zelfs eten uit je hand pakte. Nelson nu, bedelt absoluut nog niet en mijn ouders begrijpen nu goed dat ze dat alleen zo kunnen houden als ze niets geven.


Stop in elk geval met het schoonmaken van zijn oren, maar ga druppelen met Puur Oor. Hoe minder je er aan komt, hoe minder je irriteerd.
Zijn oren heb ik nog met niets schoongemaakt. Ik kijk er gewoon af en toe in om zeker te zijn dat het niet erger word. Ik zal straks de Puur oor eens bestellen.
#3110281
Nu lizzy.

Waar ontsmet je de lippen mee?
Ik ontsmet zijn lippen met Hibidil.

Waar op zijn rug? Bij zijn staart? Bij zijn staart zou een teken kunnen zijn dat er een vlo zit.
Ik denk dat het vooral tussen zijn schouders is en in het midden van de rug

Zijn de klachten seizoensgebonden? Is deze jeuk begonnen nu het weer lente is? Zo ja: kun je ook denken aan pollen.
Hij had het in de winter ook al. Hij loopt wel regelmatig (toch 2-3 keer per week tussen het hoge gras, misschien zit daar iets tussen dat jeukt) Ik heb hem wel 2 weken geleden gewassen (ik doen dat meestal 1 keer per jaar, in de lente om het stof en overtollige haar weg te wassen, en ik had toen de indruk dat de jeuk minder was.

Verharen is niet meer van puppy haar nee. Maar het is voorjaar, dus honden verharen nu wel enorm veel. Het kan ook door de voeding komen. Maar ik denk dat het ook gewoon verharen kan zijn. Of verhaard hij het hele jaar door zo erg? En kennelijk krabt hij toch als dat oor niet goed gaat worden...?
Het verharen is echt de laatste 2 maand veel verergerd. Hij heeft wel langer en minder zacht haar dan onze vorige beagle. Die verhaarde ook wel, maar nooit zo erg.
Nu zien zijn oren er nog goed uit, buiten een klein vuil plekje in zijn rechteroor en krabt hij er ook regelmatig aan. Wel schud hij niet mijn hoofd of hangt zijn kop niet scheef.
Als hij ligt te slapen krabt hij zelfs soms aan zijn oren.


Ik zal toch proberen om de groene leem kuur even vol te houden. En dan nu nog de Puur oor bestellen.
#3110288
miekjevdv schreef: Nu lizzy.

Waar ontsmet je de lippen mee?
Ik ontsmet zijn lippen met Hibidil.
OK. Ik vind het overigens wel irriterend spul en ik zou zelf een minder agressief middel kiezen. Bij voorkeur iets van Calendula tinctuur met water (50/50 oplossing) of Echinecea Extra Forte van Bloem (ook in een 50/50 oplossing).
Waar op zijn rug? Bij zijn staart? Bij zijn staart zou een teken kunnen zijn dat er een vlo zit.
Ik denk dat het vooral tussen zijn schouders is en in het midden van de rug
Probeer anders eens op zijn rug de kriebelen en te kijken waar er een jeuk-reflex ontstaat?!
Zijn de klachten seizoensgebonden? Is deze jeuk begonnen nu het weer lente is? Zo ja: kun je ook denken aan pollen.
Hij had het in de winter ook al. Hij loopt wel regelmatig (toch 2-3 keer per week tussen het hoge gras, misschien zit daar iets tussen dat jeukt) Ik heb hem wel 2 weken geleden gewassen (ik doen dat meestal 1 keer per jaar, in de lente om het stof en overtollige haar weg te wassen, en ik had toen de indruk dat de jeuk minder was.
Dat zou dan toch eerder wijzen op een gevoeligheid voor iets van buitenaf. Je mag overigens met een goede milde shampoo best regelmatig wassen!
Het verharen is echt de laatste 2 maand veel verergerd. Hij heeft wel langer en minder zacht haar dan onze vorige beagle. Die verhaarde ook wel, maar nooit zo erg.
Nu zien zijn oren er nog goed uit, buiten een klein vuil plekje in zijn rechteroor en krabt hij er ook regelmatig aan. Wel schud hij niet mijn hoofd of hangt zijn kop niet scheef.
Als hij ligt te slapen krabt hij zelfs soms aan zijn oren.
Vreemd. Ik heb geen idee wat dit is. Ik denk dat dit echt alles kan zijn. Van een allergie voor iets in zijn omgeving tot iets in zijn voeding. Het kan zijn mand zijn, een kleedje, wasmiddel, planten, etc. Echt heel lastig, jeuk.

Krijgt hij wel genoeg omega 3 vetzuren binnen? Want ik zie geen vis op je menu. Misschien moet je hem toch eens een tijdje een goede visolie gaan geven.
Ik zal toch proberen om de groene leem kuur even vol te houden. En dan nu nog de Puur oor bestellen.
Ja, en als het ontgiften heel erg wordt (moet niet te gek worden natuurlijk) mag je hem best afspoelen met water en even met een zachte shampoo wassen.
#3110334
Bedankt voor de antwoorden iedereen.

@lizzy.
Er staat wel vis op zijn menu. Even vergeten melden. Dit is ofwel KVV van vis. (bv: Alaska zalm, Haaksbarf Zalm of  Kiezebrink vette vismix of een zalmfilet (als wij er voor ons kopen dan koop ik er voor hem 1 extra.
De vis maakt ongeveer 5-6% uit van zijn weekmenu en word verdeeld over 1 dag samen met de gewone kvv maaltijd gegeven.
Ik heb geprobeerd om hem verse bakharingen van op de markt te geven, maar hij vond echt dat ik hem ging vergiftigen. Zelfs heel klein gesneden en een nachtje onder de pens gemengd ging niet. Hij haalde elk piep klein stukje haring van tussen de pens en legde het gewoon opzij en bekeek mij dan zo van: Baas, zie je nu hoe het moet, alleen de pens, meer heb ik niet nodig.
Gelukkig lukt het met de zalm filet wel goed.

Daarjuist zijn eerste theelepel groene leem binnen. Nu gewoon even volhouden.
#3110353
Krijgt hij iets tegen vlooien toevallig? Pipetjes?
Onze Max kreeg gigantische hotspots tussen zijn schouderbladen en op zijn rug na zo'n pipet. En hij krabte zich echt een ongeluk.
Als je hond erg allergisch is voor dat spul krijgt hij daar misschien de andere klachten ook van? Geen idee of dat kan.
Max had ook een voedselallergie, dus misschien dat het een combinatie is?
#3111407
@Doranto:

Ik zou heel graag zelf snacks en trainingssnoepjes drogen. Dit zou goedkoper zijn en zo zou ik inderdaad weten wat ik geef.
Maar ik heb schrik dat het hier in hier in huis dan zou gaan rieken/stinken tijdens het drogen. En dat mijn ouders en/of buren zouden gaan klagen over de reuk.

Maar ik zou het wel graag doen.
#3111418
miekjevdv schreef: @Doranto:

Ik zou heel graag zelf snacks en trainingssnoepjes drogen. Dit zou goedkoper zijn en zo zou ik inderdaad weten wat ik geef.
Maar ik heb schrik dat het hier in hier in huis dan zou gaan rieken/stinken tijdens het drogen. En dat mijn ouders en/of buren zouden gaan klagen over de reuk.

Maar ik zou het wel graag doen.
Heb je geen schuurtje ofzo, waar je de droger neer zou kunnen zetten, of een aparte ruimte die je goed kunt ventileren? Ik vind de lucht overigens best wel meevallen. Als het er pas in ligt kan het even ruiken, maar als het begint te drogen wordt het al snel minder. Een beetje afhankelijk van wat je droogt, is het waarschijnlijk wel handig om het deur / raam wat je open zet te voorzien van een hor in het begin van het droogproces  :P ::)
#3111429
Wij hebben een stalletje, maar daar moet nog een nieuw dak op komen. Op deze moment zijn er gaten in het dak en regent het binnen. Normaal zouden ze eind deze maand komen om er een nieuw dak op te plaatsen.
Dus daar kan ik de droger dan plaatsen. Ik ga dan toch eens werk maken om een goede droogmachine te zoeken en te kopen.
#3111544
Nu zat hij juist bij mij op de bank buiten en ik kon eens goed naar zijn oren kijken.
Nu zag ik dat hij dat hij aan zijn rechter oor, redelijk veel heel kleine kale plekjes heeft. Zowel langs de buiten als de binnenzijde van zijn oor.
En langs de binnenzijde heeft hij ook verschillende heel kleine wondjes. Ze zijn ongeveer 1-2mm groot. Meestal staat er al een korstje op. (zo een korstje van wondvocht, niet van bloed).
Aan zijn linker oor heeft hij geen wondjes, wel 2-3 héééél kalle plekjes.
Voor de rest ziet zijn rechteroor er op dit moment goed uit.
Hij krabt nog wel aan zijn rechteroor meer dan aan zijn linkeroor, maar schudden met zijn hoofd of scheef hangen met zijn kop doet hij niet.
Voor de rest ziet zijn oor er normaal uit.

Zou dit door te krabben komen of zou het door beestjes komen?
(misschien oormijt?)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door