Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rebekka
#3111141
Jaaah.. weer een nieuwe uitdaging... Het wordt warmer en al die vlees/bloed/sap-resten uit mijn vrieszakjes (van dus in de zakjes ontdooide vlees, dat ik de hond inmiddels heb gegeven) gaan stinken. Momenteel hebben we zelfs een hele kolonie maden in de vuilnisbak wonen... brrr. Het plastic wordt maar eens in de 4 weken opgehaald, dus ik voorzie problemen...  :sofa:

Hoe lossen jullie dit op?

Mijn vriezer is te klein om bakken in te vriezen en ik vind het omspoelen van de zakjes helemaal niets. Dat gaat hem dus niet worden. Ik heb de vuilnisbak voor (hondenvoer)plastic achterin de tuin gezet, in de schaduw, met een dubbele zak erin. Dit volstaat in mijn beleving dus nog niet en de warme periodes moeten nog komen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3111148
Een afvalzak in de vriezer. Wij vriezen alle afvalzakjes en eventuele restjes in tot de avond voor de container geleegd wordt. Hier ook een vieze maden ervaring  :puke:
Door Ruisje
#3111149
Cathelijn schreef: Ik haal het eten meteen uit het zakje als ik het uit de vriezer haal en laat het vlees in een afgesloten bak ontdooien ;)
+1
En die bak leeg ik in de voerbakken inclusief vleessap. Vocht weggooien is wateroplosbare vitaminen weggooien! ;)

Kaela schreef: Een afvalzak in de vriezer. Wij vriezen alle afvalzakjes en eventuele restjes in tot de avond voor de container geleegd wordt. Hier ook een vieze maden ervaring  :puke:
En dat doen we dus ook met de lege zakjes. :)
We hebben trouwens wel altijd een klikozak in de restafvalkliko.
Laatst gewijzigd door Ruisje op ma 11 mei 2015, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3111187
Cathelijn schreef: Ik haal het eten meteen uit het zakje als ik het uit de vriezer haal en laat het vlees in een afgesloten bak ontdooien ;)
Dat levert de schoonste zakjes op. Omspoelen is heel snel gebeurd. Nu heb ik wel altijd die hele stevige zakken, die dunnen gaat dat niet goed bij.
Door eelke
#3111193
Hier mag het plastic bij de gemeente containers, waar je ook glas en kleding heen kunt brengen zeg maar. Dus 1 x per week. Vorig jaar heb ik ook nog een container hygiene ding aan de binnenkant van het deksel geplakt. Geen invasie gehad.

Eerder wel eens. Dat was de horror.
Gebruikersavatar
Door kayla
#3111200
Ik bewaar altijd lege plastic flessen/of pakken van drank o.i.d.
Het lege zakje doe ik in de fles en sluit het af met de dop. Als de fles vol is gaat hij gewoon mee met de plasticophaling 1x per 4 weken.
Het stinkt dus alleen even als ik de fles de 3e of 4e dag openmaak en geen last van maden of ander ongedierte.
Door wijkje
#3111207
kayla schreef: Ik bewaar altijd lege plastic flessen/of pakken van drank o.i.d.
Het lege zakje doe ik in de fles en sluit het af met de dop. Als de fles vol is gaat hij gewoon mee met de plasticophaling 1x per 4 weken.
Het stinkt dus alleen even als ik de fles de 3e of 4e dag openmaak en geen last van maden of ander ongedierte.
Das een oplossing..ik denk dat ik hier ook wel op wat kan bedenken om de plastic zakjes te verzamelen..
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3111209
Cathelijn schreef: Ik haal het eten meteen uit het zakje als ik het uit de vriezer haal en laat het vlees in een afgesloten bak ontdooien ;)
+1 werkt prima. Kvv halen we ook bevroren uit de rol, ontdooien in zo'n langwerpige afgesloten bak. Vleessap gaat over het voer.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3111228
Ik vries zakjes in een plastic tas weer in tot de avond voordat ze het vuil komen ophalen.

Nog een tip: hang een wc-blok in de pedaalemmer. Werkt prima.
Af en toe even nat maken en hij geurt weer een paar weken.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3111244
Hope schreef: Ik vries zakjes in een plastic tas weer in tot de avond voordat ze het vuil komen ophalen.

Nog een tip: hang een wc-blok in de pedaalemmer. Werkt prima.
Af en toe even nat maken en hij geurt weer een paar weken.
Goeie tip, gaan we proberen voor de grote bak buiten.
Gebruikersavatar
Door AnneMallorca
#3111690
Mijn hond en ik zijn beginnende barfers en wonen in een warm klimaat, dus dit zijn hele handige tips.
En voor wie niet van de geur van wc-blokjes houdt (zoals ik) ... en drupje essentiële olie in de vuilnisbak ruikt heel lekker  :)
Door spikkel
#3111788
Ik doe de zakjes ook in een fles met dop. Teveel vet snij ik van het vlees af, dit doe ik in een pedaalemmerzak met een knoop. Soms gaat het mis en heb ik wel maden, de deksel open en de vogels smullen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door