Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door pinkeltje
#30376
ik heb alle negatieve berichten gelezen over prins,maar ik zou toch graag willen weten hoe jullie denken over de kwaliteit van dit voer.mijn katten lusten geen van de andere soorten versvlees (carnibest/bibi etc.) en ik zou dit dus wel eens willen proberen.ze verkopen het hier in de buurt helaas niet,maar ik zou graag willen weten wat dit versvlees voor de kat kost,omdat ik hier alleen lees over de prijzen van de honden-variant.
Door sylvia
#30378
Prins versvoer is gewoon energique in een prinsverpakking waar ze drie keer zoveel voor rekenen.
Dus als je het wilt proberen haal dan energique scheelt je heel veel geld terwijl je exact hetzelfde voer krijgt.
Door sylvia
#30383
pinkeltje schreef: maar van energique hebben ze toch geen kattenvariant?
kan je nagaan ;) prins heeft namelijk geen eigen vlees produktie
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 12 dec 2003, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pinkeltje
#30384
sylvia schreef:
kan je nagaan ;) prins heeft namelijk geen eigen vlees produktie
maar welke variant van energique zou ik ze dan kunnen geven?ik vind wat betreft de vitamines de pup variant het dichtst in de buurt komen,maar als je verder naar de samenstelling kijkt dan denk ik dat energique speciaal weer beter is.
Door pinkeltje
#30385
dit is energique speciaal:

Analyse:

ruw eiwit 11,4 %
ruw vet 22,2 %
ruw as 3,40 %
ruwe celstof 0,80 %
vocht 58,0 %
calcium 0,70 %
fosfor 0,50 %

Toegevoegd per kilo:
Vit. A 15000. IE
Vit. D3 1500. IE
Vit. E 50 mg
koper 5 mg

dit is energique pup:

Analyse:

ruw eiwit 15,0 %
ruw vet 14,5 %
ruw as 3,02 %
ruwe celstof 0,70 %
vocht 63,5 %
calcium 0,66 %
fosfor 0,48 %

Toegevoegd per kilo:
Vit. A 6500. IE
Vit. D3 650. IE
Vit. E 21 mg
koper 2 mg

en dit staat er in het foldertje van prins totalcare kattenvoer:

analyse

ruw eiwit 15,9%
ruw vet 25,5%
ruw as 3,20%
ruwe celstof 0,20%
vleesvocht 54,4%
calcium 0,94%
fosfor 0,64%

toegevoegd per kg:

vitamine A 6580 IE
vitamine D3 660 IE
vitamine E 22 mg
koper 2 mg
Laatst gewijzigd door pinkeltje op vr 12 dec 2003, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#30404
Ja misschien voegen ze iets extra toe aan het kattenvoer geen idee.Kijk eerst maar of je katten het lusten,ikzelf zou ze liever aan de carnibest laten wennen.Heb je nog twee smaken ook,en ik vindt het een betrouwbaarder produkt.
Prins zelf adviseert dit voer alleen met een bak brokken ernaast.
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 12 dec 2003, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
#30415
Voor het kattenvoer heeft Prins een eigen receptje aangeleverd wat het kattenvoer maakt. Tot op heden ben ik nog geen kat tegengekomen die het lust aangezien het net zo kartonnerig schijnt te zijn als het Energique voer, maar dan in balletjesvorm.

Het hondenvoer is al aardig duurder dan de andere merken, dus dat zal met het kattenvoer zeker ook het geval zijn.
Door K@rin
#30437
pinkeltje schreef: ik heb alle negatieve berichten gelezen over prins,maar ik zou toch graag willen weten hoe jullie denken over de kwaliteit van dit voer.mijn katten lusten geen van de andere soorten versvlees (carnibest/bibi etc.) en ik zou dit dus wel eens willen proberen.ze verkopen het hier in de buurt helaas niet,maar ik zou graag willen weten wat dit versvlees voor de kat kost,omdat ik hier alleen lees over de prijzen van de honden-variant.
Mijn kat staat sinds augustus op de Carnibest en heeft er nog nooit zo goed uitgezien ..
Het was altijd een hele schriele kat, maar nu is ie lekker vol en flink geworden ... Zelfs mijn man moet dat toegeven, terwijl die al dat "Vers" maar onzin vindt ;)
Ik moet wel zeggen, dat de kat het vanaf dag 1 HEERLIJK vond en er steeds op aanviel ....
Hij krijgt 's morgens 100 gram en 's avonds brokjes ...
Je hoort wel vaker, dat de katten het niet direkt willen eten. Mijn kat wil GEEN blikvoer meer hebben .....
Door Rosita
#30445
Ik heb een tijdeje terug (toen ik niet zeker wist of Dayna na haar gebits reiniging nog wel carnibest zou kunnen eten) gebeld naar prins en daar vertelde ze me (een of andere voedingsdeskundige) dat een kat als Dayna (3.5 kilo) ongeveer 50-60 gram per dag zou mogen eten. Weet niet meer de prijs, maar bij deze hoeveelheid was het goedkoper dan carnibest (uitgaande van iets meer dan 100 gram). Mijn Deentje eet gelukkig weer prima carnibest en heb prins dus nooit gekocht (had het geloof ik wel al besteld ;D). Gezien het verschil in hoeveelheden per dag denk ik dat het een erg droge hap is voor je kat :P. Maar ik zou het wel gaan geven als Deentje carnibest ooit niet meer kan eten (ze heeft erge aanleg voor tandsteen, en mist al het een en ander van haar gebit). Als jouw kat zowel bibi als carnibest links laat liggen is prins het proberen waard.

Groetjes Rosita
Door zurca
#30488
Rosita schreef: Ik heb een tijdeje terug (toen ik niet zeker wist of Dayna na haar gebits reiniging nog wel carnibest zou kunnen eten) gebeld naar prins en daar vertelde ze me (een of andere voedingsdeskundige) dat een kat als Dayna (3.5 kilo) ongeveer 50-60 gram per dag zou mogen eten. Weet niet meer de prijs, maar bij deze hoeveelheid was het goedkoper dan carnibest (uitgaande van iets meer dan 100 gram). Mijn Deentje eet gelukkig weer prima carnibest en heb prins dus nooit gekocht (had het geloof ik wel al besteld ;D). Gezien het verschil in hoeveelheden per dag denk ik dat het een erg droge hap is voor je kat :P. Maar ik zou het wel gaan geven als Deentje carnibest ooit niet meer kan eten (ze heeft erge aanleg voor tandsteen, en mist al het een en ander van haar gebit). Als jouw kat zowel bibi als carnibest links laat liggen is prins het proberen waard.

Groetjes Rosita
Hallo Rosita,

Mijn 17 jaar oude kat is geheel tandloos, oh nee niet liegen ze heeft nog 1 hoektand en een kiesje ;D
zij eet gewoon carnibest. het zou dus geen problemen moeten geven, zo'n tandloos bekkie aan de carnibest.
groetjes Zurca
Door Rosita
#30973
Hoi Zurca,
Toen ik Dayna een paar mnd op kwam halen na de operatie zei de DA dat hij net zo goed al haar tanden had kunnen trekken gezien ze best wel aanleg had voor tandsteen. Als ik haar tanden thuis wil bekijken laat ze dat niet echt toe, maar bij de DA is ze gelukkig erg rustig. Als het weer te erg wordt met haar tandsteen vraag ik wel aan de DA of hij het met zo'n krabber wil schoon maken. Op een gegeven moment zullen al haar tanden wel los gaan zitten en zal het beter zijn dat alles getrokken wordt. Maar zo te horen kunnen ook katten zonder tanden gewoon carnibest eten. Ze hoeft dus geen kunstgebit ;D.
Door zurca
#31109
whaaahaha, een kunstgebitje... dat zou toch een uitvinding zijn.
ik heb dit grapje weleens bij m'n dierenarts gemaakt... die ging er nog seriues op in ook... dat dat helaas niet mogelijk is want blablabla. goh weer wat geleerd, een kat kan geen kunstgebitje..tsssss

maar inderdaad, hier is de carnibest helemaal geen probleem voor m'n (bijna) tandloze mummelmondje...dus mocht het bij jouw kat ook zo ver komen, hoop ik dat zij ook gewoon aan de carnibest kan blijven.
trouwens, mijn kat heeft al heel wat jaartjes haast geen tanden meer, maar ook brokjes eten was voor haar nooit een probleem.. hap slik en weg waren ze...
zelfs nu ze aan de carnibest is, jat ze nog weleens wat brokjes van een andere kat..(deze vertikt het om carnibest te eten dus vandaar dat er hier nog brokjes in huis zijn...)

groetjes Zurca
ps. vind trouwens dat je schitterende katten hebt..
Gebruikersavatar
Door chooky
#31116
Hier loopt ook een poes (Debbie, 30 december wordt ze 15) met maar heel weinig tandjes. En die carnibest gaat er in als..... Ik moet het af en toe even 'opfrutten' zodat het niet meer plat op de bodem van het bakje ligt (arme beest is gefokt met platte neus en drukt dus haar eten tegen de bodem aan en kan het dan niet meer 'opscheppen') en als dat niet lukt dan hengelt ze het wel uit haar bakje om het dan in een vloeiende beweging in haar bekkie te stoppen ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door