Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ike
#310750
???Ike is sinds het weekend af en toe aan het spugen, sinds vandaag ook de dunne, eerst dacht ik dat het kwam doordat hij een andere smaak van bibi kreeg sinds vrijdag avond (krijgt natuurmix maar had ter afwisseling bibimix gehad) , geef hem nu maar alleen kippenekken, ( hij heeft per ongeluk van mijn dochter vanmiddag een kalfspeesje gehad en heeft toen weer gespuugd en had later ook de dunne). Ik begin meer aan een virusje te denken, hij toont niet echt ziek (gisteravond temp 38.5), wil ook spelen maar was vanmorgen met buiten spelen wel snel aan het hijgen.Heeft iemand een idee wat ik hem kan geven om zich wat beter te voelen (krijgt nu 4 maal pd okugest een halve)?
Voordat Ike kvv kreeg zou hij in zo'n geval ook lichtverteer voedsel krijgen en wat oud wit brood, dat doe ik nu liever niet meer maar wat kan ik hem nog meer te eten geven wat licht verteerbaar is?
Wie geeft ons wat tips? (of toch maar even de da contacten?)
Laatst gewijzigd door Ike op di 26 apr 2005, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#310758
Ik zou erg uitkijken voor uitdrogen (als hij dus spuugt en diarree heeft, dan is dat een reeele kans). En hoe oud is hij? (qua dosering Okugest).

Hoevaak spuugt hij per dag? En hoevaak ontlast hij? En is zijn ontlasting echt waterachtig?

Heb je toevallig probiotica in huis?

Je kunt hem bijv. wat yoghurt geven. En kleine beetjes Bibi met bijv. wat gekookt water erover. En als je hebt wat probiotica.

En als je twijfelt of het wel goed met hem gaat: dierenarts bellen hoor!
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 26 apr 2005, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ike
#310764
Ike is nu drie, hij heeft zaterdag een maal gebraakt, zondag een keer en vandaag twee keer, hij heeft vanmorgen in twee etappes gepoept en vanavond in drie etappes, alhoewel er de derde keer niets meer kwam, er kwam wel allemaal lucht mee met de ontlasting, laat ook tussendoor regelmatig winden :(
Heb geen probiotica in huis (wat moet ikhem dan geven/hoeveel en waar is dit te koop), zal hem vanavond wat yoghurt geven en wat bibi, Ike drinkt wel goed en heeft ook goede eetlust. alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Ike op di 26 apr 2005, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#310765
Ike schreef: :(dat heb ik dus al gedaan (zie ook in het verhaaltje oftewel mijn vraag ), geef ik hem genoeg?
Dat stond er daarstraks nog niet, of ik ben nu gek :-\
Door Ike
#310775
gek ben je vast niet hoor maar het stond er al, maar dat maakt niets uit ;), ik hoop alleen dat de "narigheid"vlot over is want ik was net zo blij dat Ike met smaak zijn bak leeg eet en een poosje geen "darm trubbles" had, tot nu toe dan.
Door Ike
#310794
Ik heb alleen de naam van het onderwerp verandert van :wie heeft er wat tips in: van slag door voer of virusje, dus niet de inhoud van de vraag , maar dit terzijde, ik heb ike net een beetje yoghurt gegeven en dit ging er goed in, krijgt straks nog wat bibi met gekookt water erover en dan maar hopen dat het er in blijft, als er niets verandert dan morgen toch maar even de da bellen.Ik begreep dat westy dezelfde klachten heeft en woont in hetzlefde dorp, dus ws toch een virusje.
Door Ine
#310799
Ike schreef: Ik heb alleen de naam van het onderwerp verandert van :wie heeft er wat tips in: van slag door voer of virusje, dus niet de inhoud van de vraag , maar dit terzijde, ik heb ike net een beetje yoghurt gegeven en dit ging er goed in, krijgt straks nog wat bibi met gekookt water erover en dan maar hopen dat het er in blijft, als er niets verandert dan morgen toch maar even de da bellen.Ik begreep dat westy dezelfde klachten heeft en woont in hetzlefde dorp, dus ws toch een virusje.
Ik heb dan gewoon slordig gelezen en zal even proberen mee te denken.
Door Ine
#310941
In ieder geval wel doorgaan met de Okugest en misschien toch even 1 dag vasten, daarna met wat gekookte kip en rijst beginnen?
Maar als het een virusje is en Ike is verder een gezonde hond, zal het wel meevallen en zal de Okugest toch wel zijn werk gaan doen.
Verder de probiotica die Lizzy noemt.
Ik denk verder ;)
Door Ike
#311057
het was vroeg op vandaag, rond 4uur vannacht was Ike weer aan het spugen en even later hoorde ik ander "kabaal", toen ik beneden kwam leek het of er een (poep)bom ontploft was!! eerst maar ike uitgelaten maar die had niet veel meer te poepen, hij had gister avond al niet veel meer gegeten.
Toen alles weer schoon en fris (nou ja, die lucht is niet zo vlot weg maar goed), vanmorgen even de da gebeld (kan je elke ochtend tussen 7-8 uur persoonlijk spreken) en hij dacht ook aan een virus maar toch maar even langs komen, hij heeft Ike onderzocht, heeft geen koorts en gezien de klachten en het feit dat het erg heerst op het ogenblik dus toch een virus.
hij heeft een prik gehad om de boel wat rust te geven, voor de diaree wilde hij niet gelijk wat geven, eerst maar eens kijken of het zo lukt.
Kreeg nog een complimentje dat Ike er fantastisch uit zag en de da vond het jammer dat dit virus ike nu weer trof omdat hij de afgelopen periode (dat hij dus overgestapt was op kvv) juist zo goed ging met zijn darmen! Voedings advies: meerdere malen kleine beetjes van het voer dat hij nu krijgt (als je Ike op een maag/darm dieet zet zoals kip met rijst of met oud wit brood blijft zijn poep zacht) Ik ga ook door met Okugest en wil probiotica poeder gaan geven, Doe je dit gewoon door het eten heen en hoeveel ongeveer?
Hoop dat hij gauw van de narigheid af is! :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door