Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Simone V
#3110304
nou, deze vraag heeft Sita zelf beantwoord......

ik ben dus eigenlijk niet zo van de groentemix maken, terwijl het een werkje van niks is. Als ik dat dan gedaan heb en er ligt weer voor 3 weken in de vriezer, denk ik: wat was er nou zo moeilijk aan? helemaal niks dus!
anyways, ik had al heul lang geen mix gemaakt, maar afgelopen weekend was lekker lang met vrije dagen. Ik had er tijd voor en heb een mix gemaakt die vanaf afgelopen dinsdag werd gegeven.

Vandaag zei manlief (ik had het zelf ook al gemerkt) wat is Sita zacht geworden. hoe kan dat nou??

Hmmm wat denken jullie, komt dat door de groentemix  :biggrin2:
Door Lizzy
#3110306
Ik dacht dat je een vraag wilde gaan stellen "wel of geen groentenmix geven?" en ik wilde gaan antwoorden : "WEL!"  :biggrin2:

Maar ik zie dat Sita zelf inderdaad het antwoord al heeft gegeven :biggrin2:. Gaaf toch! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door startouw
#3110513
grappig , ik wilde soort gelijk topic openen.  Groente mix is op  en nu ben ik aan het denken of ik nieuwe ga maken. Inderdaad  , tis effe werk maar dan ben ik ook weer klaar voor 4 wk.
ze eten het hier goed, gewoon door  rest gemengd.  Maar is groentemix echt zo belangrijk ????
wat halen ze eruit , wat niet in vlees/bot/ orgaan of pens zit ??
Door Tamara
#3110741
startouw schreef: grappig , ik wilde soort gelijk topic openen.  Groente mix is op  en nu ben ik aan het denken of ik nieuwe ga maken. Inderdaad  , tis effe werk maar dan ben ik ook weer klaar voor 4 wk.
ze eten het hier goed, gewoon door  rest gemengd.  Maar is groentemix echt zo belangrijk ????
wat halen ze eruit , wat niet in vlees/bot/ orgaan of pens zit ??


Ik geef het wel, nu alleen maar 4 soorten groenten, Witlof, andijvie, komkommer en wortels.
Ga het als deze op is uitbreiden tot zeker 10 verschillende groentes, weet alleen nog niet welke  :plas:

Ze krijgen bij mij ook voldoende fruit. Bananen, appels, ect.. gewoon als ik het ook eet krijgen zij een stukje.. Ik 1/4 en hun de rest  ::)
Laatst gewijzigd door Tamara op zo 10 mei 2015, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3110831
Tamara schreef:

Ik geef het wel, nu alleen maar 4 soorten groenten, Witlof, andijvie, komkommer en wortels.
Ga het als deze op is uitbreiden tot zeker 10 verschillende groentes, weet alleen nog niet welke  :plas:

Ze krijgen bij mij ook voldoende fruit. Bananen, appels, ect.. gewoon als ik het ook eet krijgen zij een stukje.. Ik 1/4 en hun de rest  ::)
Je kunt ook iedere keer andere groentes nemen!

Wat ideetjes: courgette, paksoi, waterkers, bietjes, alfalfa, broccoli/broccolicress, sperzieboontjes (ik doe even de kook erover omdat ze ze rauw niet te eten vinden), pompoen, rode kool (niet teveel kool geven, is niet goed voor de schildklierwerking), pastinaak, venkel, etc.
Door smulpaap
#3110860
Ik vind een groentemix maken altijd wel een gezellig werkje  :biggrin2:
Ik maak voor twee weken , dit i.vm de voedingsstoffen
Ik houd bij welke soorten ze hebben gehad , en koop voor de volgende mix weer andere soorten groenten
Ik doe nooit meer dan 1 koolsoort door een mix i,vm schildklier , gasvorming
En ik vind groenten wel degelijk een meerwaarde in een menu
Groenten bevatten ook weer de nodige vitaminen , een gezonde hond haalt  zijn voedingsstoffen uit zijn voeding
Ook als een hond wat ouder wordt kan groentemix van grote waarde zijn
Door Simone V
#3110892
ik probeer zelf ook altijd wel andere groentes te nemen als de vorige keer.
ik neem altijd wel komkommer, omdat dat zo lekker waterig is en dat is makkelijk om met de rest te mengen
Door smulpaap
#3110942
Simone V schreef: ik probeer zelf ook altijd wel andere groentes te nemen als de vorige keer.
ik neem altijd wel komkommer, omdat dat zo lekker waterig is en dat is makkelijk om met de rest te mengen


Ja , handig . Ik neem altijd courgette om die reden
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3110943
Tamara schreef:

Ik geef het wel, nu alleen maar 4 soorten groenten, Witlof, andijvie, komkommer en wortels.
Ga het als deze op is uitbreiden tot zeker 10 verschillende groentes, weet alleen nog niet welke  :plas:

Ze krijgen bij mij ook voldoende fruit. Bananen, appels, ect.. gewoon als ik het ook eet krijgen zij een stukje.. Ik 1/4 en hun de rest  ::)
Witlof en andijvie is ook vrijwel dezelfde groente.  Tis maar dat je't weet. ;)
Witlof wordt gewoon (normaal gezien) met grond afgedekt terwijl andijvie de kans krijgt gewoon bovengronds te groeien.  Maar het zijn heel erg verwante planten. Witlof heet in de meeste andere talen ook Endives of iets dergelijks.
Door Lizzy
#3110952
Ik dacht eigenlijk dat witlof in het Engels chicory is.

De Latijnse naam voor witlof is: Cichorium intybus var. foliosum.
De Latijnse naam voor andijvie is: Cichorium endivia.

Volgens mij wel dezelfde familie maar niet exact dezelfde groenten?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3110958
Lizzy schreef: Ik dacht eigenlijk dat witlof in het Engels chicory is.

De Latijnse naam voor witlof is: Cichorium intybus var. foliosum.
De Latijnse naam voor andijvie is: Cichorium endivia.

Volgens mij wel dezelfde familie maar niet exact dezelfde groenten?
Ah ja, juist, je hebt gelijk.  In het frans is het endives, maar in het engels inderdaad niet.
Het is niet exact dezelfde groente inderdaad, het is hetzelfde genus. Maar als je witlofwortels gewoon laat groeien, zonder speciale ondergrondse behandeling, worden ze ook gewoon groen zoals andijvie.
Enfin, het is niet hetzelfde, maar het is wel heel gelijkaardig. Dus ik zou dat toch in mijn achterhoofd houden dat dat niet zo verschillend is als vb andijvie en spinazie. ;) Eerder als radijsjes en raapjes.  Ook gelijkaardig. ;)
Door Ruisje
#3110997
pearlsofpassion schreef: Ah ja, juist, je hebt gelijk.  In het frans is het endives, maar in het engels inderdaad niet.
Het is niet exact dezelfde groente inderdaad, het is hetzelfde genus. Maar als je witlofwortels gewoon laat groeien, zonder speciale ondergrondse behandeling, worden ze ook gewoon groen zoals andijvie.
Enfin, het is niet hetzelfde, maar het is wel heel gelijkaardig. Dus ik zou dat toch in mijn achterhoofd houden dat dat niet zo verschillend is als vb andijvie en spinazie. ;) Eerder als radijsjes en raapjes.  Ook gelijkaardig. ;)
Maar witlof en andijvie hebben wel een heel verschillende smaak, dus ik verwacht dan ook verschil in voedingsstoffen ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door