Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chery
#3109543
Onze dame van bijna 10 wordt wel rap minder. Ze was al wat afgevallen, nu was dat niet zo erg, maar het gewicht is nu vrij stabiel en toch voelt ze mager.... Laatste 2 weken wat vage pijn, kop scheef, trillen met de bek, veel kwijlen en zeer slecht kunnen lopen. Niet goed uit voerbak willen eten. Al met al wat zorgelijk.
Ze heeft nu een AB kuur gehad(1e in haar leven!) mocht er iets met bijvoorbeeld een kieswortelontsteking zijn en ze had er pijnstillers bij. Alleen vond ik die niet veel doen en had het gevoel dat de pijn wat meer uit de nek kwam. Weer naar de DA, geeft geen pijn aan , nek is goed te bewegen, maar hij dacht misschien iets cerebraals of iets met artrose/beginnend hernia tussen de schouders. Dus 5 dagen prednison. En ja ze reageerde erop! Eet weer goed, weer vrolijker, lopen ging makkelijker. Nu prednison aan het afbouwen een week lang om de dag halve dosering van hetgeen ze kreeg die 5 dagen.
Nu heb ik zelf zoiets van, zal ze prednison moeten blijven gebruiken geen probleem. Liever kwaliteit dan kwantiteit! Het is een hond die heel snel oud is geworden.
Maar nu vind ik haar mager voelen en vroeg me af wat kan ik haar extra geven.
De portie kvv van de avond is echt haar max in 1x en smorgens krijgt ze wat renske omdat pupsel dan ook wat krijgt. Ik heb smorgens ook wat kvv geprobeert, maar dat wil ze niet. Nou dan dit maar.
Is er iets wat ik extra zal kunnen geven wat weer een beetje aanzet?
Door Lizzy
#3109545
Weet je wat ik zou doen? Ik zou naar een osteopaat gaan!

En ja, wat zou je kunnen geven...? Je voert dus in de regel KVV? Misschien wat extra mooie kwaliteit spiervlees van vette diersoorten zoals bijv. geit? En wat je ook zou kunnen proberen (wel een beetje tegen mijn eigen regels in, maar ja...) is wat geweekte havermout (24 uur) in (liefst rauwe) geitenmelk met een eitje en wat rauwe honing.
Door fransbulletje
#3109546
Ik zou ook naar een Osteopaat gaan met haar, kan veel meer duidelijkheid geven over wat er precies met haar aan de hand is.
Gebruikersavatar
Door chery
#3109547
Zat ik ook aan te denken. Ik ben in het verleden weleens met haar bij een osteopaat geweest, dus ik zal eens contact weer met haar opnemen. Ik ben toen eigenlijk niet met echte klachten heen geweest, maar gewoon even laten checken.
Gebruikersavatar
Door chery
#3109588
Geit is hier een nono! Geitenjoghurt lust ze niet, melk kan ik nog proberen..... Ze is een beetje een muts met eten en heeft haar voorkeuren. Ze is wel gek op huttenkase, zal ik daar ook wat extra van kunnen geven?Ik moet zeggen dat ze wel veel beter functioneert dan 1,5 week terug, maar dat magere staat me niet aan. Ik heb osteopaat ingesproken dus die zal wel bellen.
Door Lizzy
#3109604
chery schreef: Geit is hier een nono! Geitenjoghurt lust ze niet, melk kan ik nog proberen..... Ze is een beetje een muts met eten en heeft haar voorkeuren. Ze is wel gek op huttenkase, zal ik daar ook wat extra van kunnen geven?Ik moet zeggen dat ze wel veel beter functioneert dan 1,5 week terug, maar dat magere staat me niet aan. Ik heb osteopaat ingesproken dus die zal wel bellen.
Wat je kunt doen is de vlokken weken met water, 24 uur. En daarna mengen met huttekase.
Door smulpaap
#3109612
Ik ben het met de voorgangers eens  :)
Ik zou ook eerst eens naar een osteopaat gaan
Prednison kan altijd (later ) nog , als dat nodig mocht zijn /blijven
En wie weet heeft de osteopaat wel heel andere middelen in gedachten
#3110507
Dirk laat zich moeilijk in de bek kijken, maar bij toeval zag ik gisteren iets vreemds. Dus even in de "wurggreep" bek open en zie rare plekken op haar tong! Lijkt op aften! Vandaar het moeilijke eten en aanraking keelgebied pijnlijk! Dus even gegoogled en ik wordt niet blij.......
Samen met de andere dingen die mij opvallen, vacht wordt minder mooi, iets meer drinken, afname spiermassa. Kan het weleens op haar nieren duiden!
Dus morgen vang ik in ieder geval urine op en breng het weg.
In het najaar heeft ze nog een seniorencheck gehad, bloed en urine onderzoek, toen nog niets aan de hand.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3110851
Als je ze nog geen extra drinken geeft iedere dag, zou ik dat in ieder geval gaan doen. Zeker als je het vermoeden hebt dat haar nieren minder zouden werken.
Hier krijgen de honden (zeker de oudjes) iedere dag een mokje water met een scheutje melk. Ik ken ook iemand die bouillon trekt en dat geeft.
Sterkte!
Gebruikersavatar
Door chery
#3110929
Vanmiddag weer een afspraak. Urine vanmorgen ingeleverd.... afwachten..... Het is allemaal zo vaag wat ik zie en observeer.
Ze beschikt de hele dag over water.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3110972
chery schreef: Vanmiddag weer een afspraak. Urine vanmorgen ingeleverd.... afwachten..... Het is allemaal zo vaag wat ik zie en observeer.
Ze beschikt de hele dag over water.
Uiteraard. Het gaat ook om extra drinken.
Gebruikersavatar
Door chery
#3110981
Uitslag urine is goed geen bijzonderheden. Nu een uitgebreid bloedonderzoek. Morgen uitslag. Dierenarts kan verder ook niks bijzonders vinden.
Gebruikersavatar
Door chery
#3112090
Er is zeer uitgebreid bloed onderzoek gedaan. Alles waardes zijn perfect in orde. Maandag naar de osteopaat, hoop dat er iets uitkomt en anders weet ik het ook niet meer......
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door