Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sunderella
#3110322
Hallo

Vanaf volgende week ga ik onderstaand menu beginnen voeren,de Degomeat is die van BE niet die van NL.

-Ma:    500gr Degomeat kalkoen

-Di:    500gr Lotgering totaal voer (rund,kip,lam)

-Woe:  500gr Degomeat eend

-Do:    500gr Lotgering totaal (rund,kip,lam)

-Vrij:  500gr Degomeat konijn

-Za:    250/300gr Zalmlijf 250/300gr kippennekken/karkas + 250 gr Gemengd Runderpens, Lam, Schapenvet & Runderbotten

-Zo:    350gr Zalmlijf + 250 gr Gemengd Runderpens, Lam, Schapenvet & Runderbotten

Ga ervan uit dat met 3 dagen Degomeat en 2x 250 gr pens er voldoende groente gevoerd wordt,hoeveel rauwe eieren en kefir kan ik nog wekelijks bijvoeren
en zijn er evt nog nuttige zaken die ik evt er nog kan bijdoen of is het meer dan compleet genoeg zo bij kan geven?
Ze weegt 21 kilo met 500gr zou ik een beetje marge hebben,wandel nog al vrij veel met haar en kan ik later nog aanpassen indien nodig.

Grt
Laatst gewijzigd door sunderella op zo 10 mei 2015, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3110351
Je voert teveel vis. De max is namelijk 10% van je menu. En dus voer je nu ruim het dubbele. Je mag dus per weeg maximaal 350 gram per week aan vis geven!
Je kunt 1 á 2 eieren per week geven.
Door sunderella
#3110480
Bedankt dan pas ik de vis aan naar 1 dag  kippennekken/karkas met pens.
Laatst gewijzigd door sunderella op zo 10 mei 2015, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#3110501
Ik zie op zaterdag runderbotten  staan, wat voor bot is dit?

Weet je dat in de degomeat ook al 1 % zalmolie zit?
Verder zit er in deze kvv, ik heb altijd begrepen dat fruit met vlees gaat gisten.
Door sunderella
#3110540
In degomeat.be zit enkel appel en dit vormt een uitzondering op gisten
Van die zalmolie ben ik op de hoogte maar kan zalmlijven en koppen zogoed als gratis krijgen van een bevriende visboer.

Op Zaterdag die rundbotten zitten in de Lotgering  Gemengd Runderpens deze bestaat uit:65% Runderpens,20% Lams- en Schapenvet, 15% Runder- en kippenbotten verhoudingen 65% orgaan,15% botten,20% lams/schaap vet.

Kelp en zeewier had ik ook nog graag bijgegeven hoeveel mag daar gegeven van worden per week?
Vlak bij me zit ook een imker waar ik koud geslagen honing kan kopen maar ook hiervan geen idee qua te voeren hoeveelheid.
Daarbuiten is het ook zinvol om nog Sanofor Veendrenkstof bij te geven?
Laatst gewijzigd door sunderella op zo 10 mei 2015, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3111531
Waarom wil je die mix met runderbotten eigenlijk voeren?  Daar zit gewoon 20% extra vet aan toegevoegd...  :o
Gezond is toch anders... Als het je om de pens te doen is, pens kan je ook gemalen apart kopen.
Bovendien zijn runderbotten erg hard, weet je zeker dat deze goed vermalen zijn?  Ik heb er wel mijn twijfels bij of kippennekken en deze mix samen geen verstopping gaat geven. Dat lijkt me ontzettend veel bot op 1 dag, want die 15% in de mix is hoogstwaarschijnlijk kaal bot he, geen vleesbot.
Weet je eigenlijk welke percentage's je bij dit menu per week verkrijgt? En weet je welke organen en in welke hoeveelheid je ze dan voert? 

Zalm bevat geen thiaminase, dus het is geen echte ramp als je daarvan wat meer voert dan die 10%.  1 keertje in de week een kop of karkas erbij, lijkt me wel te kunnen.
Door sunderella
#3111679
Bestelling is geplaatst maar ga voor volgende keer inderdaad gewoon de enkelvoudige pens nemen in plaats die met extra runderbot.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door