Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3109859
De titel zegt het al.... zijn er hier mensen die ervaring hebben met een voederautomaat voor de kat?
Ik ben heel benieuwd of zoiets echt werkt en doen jullie er dan ook KVV/BARF in? Sloopt een kat zo'n ding niet open?
#3109868
Ik heb zo'n ding gehad, het werkte prima, alleen is het koelelement wat aan de kleine kant. Heb het een paar keer gebruikt toen ik een nachtje weg was. Daarna eens voor de gein aangezet toen ik thuis was en toen het apparaat een paar keer piepte rende madam erheen en ging ervoor zitten wachten tot het goede luikje tevoorschijn kwam.
Door Lil
#3109871
Ik wacht met je mee. Weet bijna zeker dat mijn kat dat ding dus gewoon gaat slopen en kvv durf ik er niet in te doen, want dat zal tegen de tijd dat ze het mogen eten bedorven zijn. Als er maar een uurtje verschil in zit geef ik de maaltijd wel een uur (of twee) eerder of later.
#3109898
Heb er een aantal geprobeerd. Maar mijn blonde meneer maakt ze allemaal open.
Ik heb er een kastje omheen gebouwd, maakte niets uit. Net zo lang bezig tot het open gaat.
Het ruikt naar eten, en dat wil ik. NU....... :biggrin2:
Weet ook van poezen die er keurig afblijven en staren naar het apparaat in de hoop dat hij dan opengaat.
Voor mij werkte het helaas niet, met een diabeet is het belangrijk dat hij tussendoor te eten krijgt.
Ben nu gebonden aan huis. Misschien heb jij meer succes.
#3109923
Ik ben inderdaad ook bang dat Tobias zo'n ding echt niet met rust laat en netjes wacht tot *ping* het klepje open gaat :-X
Als ik het vlees voor de honden ter ontdooien zet, in een curver bak met deksel, dan moet ik dat al in de oven zetten want hij maakt er zijn missie van om dan eerder bij het vlees te zijn dan dat de honden het zouden krijgen ::)
Maar ik dacht, ik zal hier eens even peilen naar de ervaringen...misschien zijn ze wel "inbraakproof" maar dat lijkt er dus niet op :biggrin2:
#3109990
Er zit een verschil in. Ooit hadden we er een met zo'n klepje wat open gaat, of eigenlijk 2 klepjes.
Kvv er in.
Nou die klepjes zaten onder de krassen en werden gewoon open gewrikt.

Nu hebben we er een met een soort draaischijf die op een tijdklop verdraaid en zo een bakje vrij laat komen. Je kan iets van 4 of 5 voedingen programmeren en er kunnen 2 koelelementen in.
Wij gebruiken hem als we een weekend weg gaan.
Gaat prima.
#3109993
Borke schreef: Er zit een verschil in. Ooit hadden we er een met zo'n klepje wat open gaat, of eigenlijk 2 klepjes.
Kvv er in.
Nou die klepjes zaten onder de krassen en werden gewoon open gewrikt.

Nu hebben we er een met een soort draaischijf die op een tijdklop verdraaid en zo een bakje vrij laat komen. Je kan iets van 4 of 5 voedingen programmeren en er kunnen 2 koelelementen in.
Wij gebruiken hem als we een weekend weg gaan.
Gaat prima.
Die jij hebt, had ik ook. Alleen haalde ik het bakje eruit anders pasten de kuikens en muizen er niet in, die ik er bevroren in deed. :biggrin2:
#3109996
Wij hebben ze ook en ze werken op zich super. Ik had ze aangeschaft omdat we in het weekend niet mochten uitslapen van met name Roefie. Doordeweeks kregen ze rondom 06.00 uur eten en in het weekend blerden ze dan vanaf 07.00 de hele boel bij elkaar....het werkte super. Wij gebruikten dezelfde als Borke dus de met de 2 klepjes en dan 2 naast elkaar dus 4 stuks. MAAAAAR ik wist dus nooit wie wat at en dat vond ik een groot nadeel.

Nu Roeffie al enkele jaren overleden is gebruiken we ze niet meer. Ook niet omdat Dandy 2 keer daags Thiafeline nodig heeft...hadden ze er 1 die openging op de chip oid dus kat gerelateerd zou ik het zo weer doen.

Ik maakte ze in de avond klaar zo rondom 22.30 met een fiks koelpack erin, is nooit fout gegaan. Ook voor een weekend weg vind ik ze ideaal. Nu moet ik altijd iemand vragen ivm Dandy zijn pillen.

Bij ons hebben ze nooit echt geprobeerd om ze open te krijgen.
#3111003
willeke schreef: Lees even mee, wil er nog een kado geven.
Borke, weet je een merknaam?
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd welke jij, "Borke" en jij Cindy hebben...
Het zou hier ook zijn voor 1 kat en dan voor een weekendje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door