Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Carla-Mylo
#3107088
Sinds gisteren weten we dat onze hond spondylose heeft en veel slijtage aan de heupkoppen en -kommen door HD.
De dierenarts raadde een brok aan van Hills, j/d canine mobility bij gewrichtproblemen.
Dit in combinatie met gecontroleerde voldoende beweging zou het zo goed mogelijk moeten maken.
Nu eet onze hond al sinds ze 1 jaar is vlees, gezien ze het nooit goed heeft gedaan op brokken. Een voorzichtige overgang op brokken maakt ook dat ze snel weer dunnere ontlasting krijgt.
Weet iemand van jullie bijv. supplementen die aan het vlees toe te voegen zijn, die ongv hetzelfde bereiken als de brokken van Hills? Op de verpakking staat glucosamine en chondroitine. Daarnaast rijk aan EPA, vitamine E en totaal omega-3 verzuren. Volstaat dit of is er meer?
Door Simone V
#3107091
mijn hond met ernstige HD zet ik ook echt niet terug op brokken hoor!
zij krijgt elke dag een glucosamine pil van cosequin, MSM poeder en een omega 3 visolie pil bij het eten.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3107108
Onze hond heeft HD, spondylose en LSI en staat (uiteraard) op vers. Hij krijgt aan supplementen pillen met gluscosamine en chondroitine (let erop dat de dosering hoog genoeg is, anders geef je het voor niets), doils visolie en als natuurlijke pijnstiller duivelsklauw. Daarnaast krijgt hij maandelijks een dosering Troxocil en indien nodig is kunnen we bijdoseren met cortaphen.

Een hele rits dus, maar het gaat nu wel heel goed met hem. Met ups en downs, maar hij heeft een leuk leven en dat is ons doel. Zonder pijnstilling kan onze hond niet meer, dan vergaat hij van de pijn.

Ik zie geen reden waarom je terug naar brokken moet. Alles is los te supplementeren en waarschijnlijk kloppen de doseringen dan ook nog eens veel beter. Daarnaast is vers vlees de beste leverancier van voedinsstoffen. Onze dierenarts is er voorstander van en is elke keer weer onder de indruk van Oscar zijn conditie. En aangezien we hem maar weinig beweging kunnen geven (in verhouding tot een gezonde mechel van 5), ga ik er vanuit dat dit mede ook door zijn kwalitatief goede dieet komt.
Door Lizzy
#3107128
Er is absoluut geen reden om terug te gaan naar brokken. Ja, dat zou je dierenarts wel willen maar dat spekt zijn portemonnee. Maar vers is veel gezonder. Dus ik zou zeggen: Gewoon vers blijven geven en daarbij een goed glucosamine/chondroitine preparaat en visolie.
Door Lizzy
#3107133
luuntje schreef: Welk merk glucosamine chondroitine preparaat is dan het "beste" om te gebruiken?
Dit is echt zo hond afhankelijk! De ene reageert heel goed op die van Puur (NML health), de volgende op die van de Hema en weer een volgende op Glucobest. Echt, het is niet te zeggen, een kwestie van uitproberen. Visolie is wel een groot verschil in kwaliteit. En ik vind die van Solgar en van Doils toch wel tot de betere merken behoren.
Door Lizzy
#3107374
luuntje schreef: Dus als ik het goed begrijp, visolie icm glucosamine chondritine preparaat? ( ik start er zelf wel even een topic over)
Ja, dat begrijp je goed
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3109790
Ik koop het bij mijn dierenarts. Potjes met pillen. Dat is eigen merk van de dierenartsen zeg maar. Kan het later wel voor je opzoeken, ben nu niet bij het potje in de buurt.
Door Carla-Mylo
#3116755
Klopt, ik heb wat zitten zoeken maar vind het inderdaad niet goedkoper.
Onze hond is 30 kg, dus ik zit te kijken of ze dan 1 of 2 moet hebben. Volgens de verpakking 1 tot 2 :) :P
Momenteel gaat het trouwens goed. Met de nodige aanpassingen die nu zijn gedaan, zakt hij al niet meer door z'n acherpoten heen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door