Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Blue Hunter
#3109662
Hallo allemaal
Ik vraag mij af of iemand weet welke delen van de paardenbloem gezond zijn ik heb nl ergens gelezen dat het erg gezond is maar ik weet ook de toe gevoegde waarde ervan misschien weet iemand het antwoord
Gr Hennie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3109673
Alle delen wel. Paardebloem heeft een wat zuiverende werking. De bladeren zou je kunnen verwerken in een groentemix, mits deze van een schone plek afkomen en natuurlijk enkel als onderdeel van. De wortel heeft met name een gunstige invloed op de lever, dan wel in extractvorm oftewel, trek er een "lekker" theetje van.
Door Lil
#3110064
Mijn honden vreten ze helemaal.  Dat heet direct uit mijn eigen tuin,  het is een vreselijke plaag, maar tenminste nu een hond die ervan eet.
Gebruikersavatar
Door winni
#3110067
Mijn pup vreet ze ook. En een pup van een kennis ook. Ik heb het nog nooit eerder gezien ???
Door Lil
#3110077
[quote="winni"]
Mijn pup vreet ze ook. En een pup van een kennis ook. Ik heb het nog nooit eerder gezien ???
[/quote]

Hebben ze hier allemaal gedaan, bezoek ook. Nu de eerste bloemen,  later in het jaar worden ze niet tot nauwelijks meer gegeten.
Door Lizzy
#3110103
Ohww, ik dacht dat mijn honden uniek waren! Ik heb van de week zelfs een filmpje gemaakt! Het hele zooitje eet hier per wandeling echt wel 100 a 200 gram paardebloemen, de bloemen zelf!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3110140
Paardenbloem wordt hier ook niet gegeten, maar meneer stopt zelfs tijdens het speuren voor jonge bramenblaadjes  ::)
Door Blue Hunter
#3120827
Hai allemaal
Ben wat laat maar dank jullie wel voor jullie reacties ik heb er toch weer iets van opgestoken
Gr Hennie
Door madelief403
#3122204
Hier ook een hond die paardebloemen vreet, echt vreten, want hij rent letterlijk van de ene bloem naar de andere, mn rondje duurt altijd heel lang op deze manier ;D, maar nu zijn ze allemaal uitgebloeid en verdwenen, hij eet alleen de paardebloemen die in de lente opkomen, de andere laat ie staan. Het schijnt heel gezond te zijn,dus van mij mag ie, mn andere hond haalt er zn neus voor op, ach, die eet weer van dat jonge gras  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door