Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Papalou
#3109590
nog maar even een topic..

voor Mucho zijn eten aan het malen, ivm maag/darmklachten, en ook begonnen om diersoorten toch 1 voor 1 te gaan geven. Geef nu tijdelijk eend.

Maar.....net wat gemalen karkas gekregen, en hij eet het niet...het is wild, maar wild eendespiervlees eet hij wel...
Hij heeft wel echt honger, maar laat het al twee dgaen staan. Vanochtend maar wat orgaan en gemalen eendenek gegeten, en rijst, en dat eet hij wel..

kan het zijn dat karkas gewoon te vet is?
Normaal haalde ik zelf al het vet van dingen af, dit komt gemalen van een heel betrouwbaar adresje (  ::)), maar misschien wel te vet?

wel lastig, want heb niet veel gemalen nek en vleugels meer, en gemalen karkas kan ik wel makkelijk krijgen..
#3109609
Tja, dat kan al eens voorvallen.
Kan ook dat het bij een volgende maling weer al lekker is, en waaraan dat ligt, dat valt moeilijk te zeggen.
Hier ook zo'n kieskeurig geval ze, die laat dan weer de wilde eendenspier liggen terwijl het gemalen karkas er goed ingaat  ::)
Ik snijdt haar spier in kleine stukjes en meng dat onder haar gemalen vleesbot. Dan is er wel geen kauwen meer aan, maar hier kan ze dat op andere dagen dan weer wel doen, dus maak ik er maar geen punt van. Zo gaat het tenminste binnen...

Is het heel fijn gemalen? Of zouden er nog scherpe stukjes in kunnen zitten? 
Vetgehalte kan natuurlijk ook, maar nekken waar het vet niet van verwijderd wordt, zijn toch ook erg vet?
Bij vet zou je wel eerder denken dat hij het eerst een aantal keer moet overgeven en dan de link gaat leggen en het weigert. Als hij het gewoon plotsklaps weigert zonder overgeven, denk ik dat het eerder smaakgerelateerd is.
Of gewoon koppig zijn...  :P

Ik zou het dus mengen onder iets wat hij wel lekker vind.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op do 07 mei 2015, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3109630
Tja, lastig idd.

Van nekken snij ik zelf het vet eraf, van orgaan ook...
Heeft al wel eerder gemalen karkas gekregen, wel even geleden.

Net gemengd met wat nek, dan eet hij het wel met lange tanden op...maar even afwachten..Andere plan is om anders eerst periode gans te geven en te wachten tot ik weer gemalen nek heb...

wel een gedoe met Much, dat barfen  :(
Door Lizzy
#3109795
Papalou schreef: nog maar even een topic..

voor Mucho zijn eten aan het malen, ivm maag/darmklachten, en ook begonnen om diersoorten toch 1 voor 1 te gaan geven. Geef nu tijdelijk eend.

Maar.....net wat gemalen karkas gekregen, en hij eet het niet...het is wild, maar wild eendespiervlees eet hij wel...
Hij heeft wel echt honger, maar laat het al twee dgaen staan. Vanochtend maar wat orgaan en gemalen eendenek gegeten, en rijst, en dat eet hij wel..

kan het zijn dat karkas gewoon te vet is?
Normaal haalde ik zelf al het vet van dingen af, dit komt gemalen van een heel betrouwbaar adresje (  ::)), maar misschien wel te vet?

wel lastig, want heb niet veel gemalen nek en vleugels meer, en gemalen karkas kan ik wel makkelijk krijgen..
Dat kan. Maar misschien ruikt dit 'm gewoon te sterk. Karkas is toch anders als spiervlees. In het karkas zitten meestal ook nog restjes orgaan. En somss vinden ze dat echt te goor voor woorden. Hier lust Fritzi wel spiervlees en bot van konijn maar oh wee als ze een orgaanpakketje tegen komt in het karkas. Ze kijkt erbij of ik haar probeer te vergiftigen. En dan is zij de grootste vreetschuur van de vier!
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3110039
Lizzy schreef: Dat kan. Maar misschien ruikt dit 'm gewoon te sterk. Karkas is toch anders als spiervlees. In het karkas zitten meestal ook nog restjes orgaan. En somss vinden ze dat echt te goor voor woorden. Hier lust Fritzi wel spiervlees en bot van konijn maar oh wee als ze een orgaanpakketje tegen komt in het karkas. Ze kijkt erbij of ik haar probeer te vergiftigen. En dan is zij de grootste vreetschuur van de vier!
ja, die blik krijg ik hier ook...maar even opgegeven dat karkas. Maar eendenekken bestellen en die zms laten malen..
Tjee, wat ben ik blij dat er iemand is die dat allemaal voor me wil doen...
#3111007
Onze Max heeft dat ook: is eigenlijk dol op wilde-eendkarkassen, maar het (staart?)deel waar nog een stuk vet aan zit, laat ie liggen. Niet alleen dat stukje vet, maar het hele deel. Geen idee waarom dat is.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3111044
Wat ben ik toch blij met een labrador  :biggrin2:

Maar ja, het kan. Als hij het echt zo smerig vind dat hij barst van de honger en nog altijd blijft weigeren dan ging ik inderdaad wat anders proberen.
Bedenk je wel dat rijst héél slecht kan vallen bij sommige honden hé. Ik vind elimineren en rijst voeren niet een heel handige combi.

Rijst kan jeuk geven maar ook fikse maag-darmklachten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door