Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3109103
Het lijkt wel of het steeds erger wordt. Als een hond een teek heeft raken de mensen gewoon in paniek en rennen naar de dierenarts voor een AB kuur. Of ze kopen eerst een beaphar tekentest om te kijken of het een besmette teek was en rennen vervolgens naar de DA voor de AB kuur.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3109106
Tja... Hier gewoon elke avond even de lijfjes controleren. Maar ja ik heb makkelijk praten met drie ukkies :biggrin2: die ook nog een redelijk makkelijk vacht hebben (lees: teken zijn goed te ontdekken).
Heb het helemaal gehad met alle medicatie die voorkomen kan worden, dus vlooien, teken, ik ga ze persoonlijk te lijf met kam en tekentang. Maar kan me goed voorstellen als de vacht van jouw hond zich daar niet voor leent, de vlooien niet zomaar te zien/vangen/voorkomen zijn... Ook ik zal in het uiterste geval bij vlooien toch naar een pipet grijpen, behalve dan voor overgevoelige Spoiler  :-[
Of het terecht is weet ik niet, maar ben huiveriger voor vlooien dan teken. Waarschijnlijk door het vermenigvuldiggevaar  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Dwarreltje op wo 06 mei 2015, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sher
#3109113
Ik was altijd behoorlijk laconiek t.a.v. teken en dat probeer ik nog steeds te zijn. Als je dat niet bent, kun je immers bijna niet meer het bos in. Aan de andere kant ben ik wel geschrokken toen ik vorig jaar zelf twee kuren kreeg, na een mooie ring om een tekenbeet.  :-\
Na elke beet naar de dierenarts of huisarts rennen doe ik nog steeds niet, maar ik heb wel een nog grotere hekel aan de beesten gekregen.  :-X
Door keetje
#3109114
Ik controleer Luna regelmatig en dat is heel makkelijk bij een gedeeltelijk haarloos exemplaar.  :biggrin2:
Vorig jaar 1 teek die makkelijk te verwijderen viel, hoewel ze toch dagelijks op de hei en in het bos komt. Ze is gelukkig gewoon niet aantrekkelijk voor dat gespuis.
Ik had haar wel ingesmeerd met een STOP pipetje die ik gewonnen had bij een actie. Verder durf ik niets aan met haar gevoelige huid.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3109115
Ik controleer bewust niet, dan maak ik mij alleen maar gek.. Ik voel alles aan mijn hond, van een geïrriteerd tepeltje tot een korstje, dus ik denk dat met de vele knuffels er weinig teken zullen ontsnappen..

Als mijn vriend iets voelt, moet ik gelijk erbij gehaald worden, want ik ben het kreng in huis dat de hond: kamt, nagels knipt, teken trekt, ogen druppelt, pillen geeft etc. en mijn vriend knuffelt alleen  :groenvanjaloeziesmiley:
Door hannabelgje
#3109122
Ik ben ook geen fan van teken, maar ik ga voor een tekenbeet echt niet naar de DA, ik ent mijn hond ook niet tegen lyme. Ik controleer wel of er aangehechte teken zitten. Ik denk dat de media en ook de bedrijven die producten tegen teken gebruiken de mensen gek proberen te maken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3109125
Als je angst zaait, oogst je dit (en als bonus wat euroos voor de abkuren en de tekenbanden/pipetten)
Door Aprilsnow
#3109154
Ik heb ook tekenpaniek maar meer omdat ik zo gruwel van die beesten  :-X. Daarnaast krijg ik het met die wiebelkont van ons niet voor elkaar om de teek goed te verwijderen. Dat is dus een taak voor vriendlief  :biggrin2: Op zich valt het vooralsnog mee met het aantal teken. Denk zo'n 2 tot 4 in de week  :P
Voor de hond ben ik eigenlijk niet zo bang voor lyme.

Gelukkig zelf nog bespaard gebleven van een tekenbeet. Ik zou het wel goed in de gaten houden op 'vage'  klachten. Een kring krijgt blijkbaar ook bij lange na niet iedereen die besmet is met lyme.
Gebruikersavatar
Door nova
#3109173
Ik vind ze vies en blijf ze ook vies vinden. That's it.
Af en toe hebben ze hier een teek, en die wordt eruit geplukt.
En nee, ik ren niet naar de DA  :)
Door Lizzy
#3109177
Angelique schreef: Als je angst zaait, oogst je dit (en als bonus wat euroos voor de abkuren en de tekenbanden/pipetten)
+ 1
Door hannabelgje
#3109182
Angelique schreef: Als je angst zaait, oogst je dit (en als bonus wat euroos voor de abkuren en de tekenbanden/pipetten)
Ik vind het echt te gek voor woorden. Ik begrijp ook niet dat da's hier zo in mee gaan. En hoe kan het dat er vorig jaar "niks"aan de hand was en nu zoveel mensen in paniek schieten bij het zien van een teek. Ik begrijp er niks van.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3109183
hannabelgje schreef: Ik vind het echt te gek voor woorden. Ik begrijp ook niet dat da's hier zo in mee gaan. En hoe kan het dat er vorig jaar "niks"aan de hand was en nu zoveel mensen in paniek schieten bij het zien van een teek. Ik begrijp er niks van.
Welk onderdeel aan mijn posting begrijp je dan niet?
Door malinois.
#3109194
Angelique schreef: Als je angst zaait, oogst je dit (en als bonus wat euroos voor de abkuren en de tekenbanden/pipetten)
Dit idd. Je moet toch ergens je geld mee verdienen...
Ik kroel ze s avonds en dan kom ik ze vanzelf tegen of niet. Ze krijgen er ook niks tegen hooguit een beker karnemelk.
Alleen als ik naar landen ga met een verhoogd risico krijgen ze een band om.
Door hannabelgje
#3109200
Angelique schreef: Welk onderdeel aan mijn posting begrijp je dan niet?
Ik begrijp jouw posting heel erg goed  ;). Ik begrijp de paniek gewoon niet. Als je dan zegt dat Bravecto geen snoep is (werden letterlijk Bravecto snoepjes genoemd  :-X) maar gif en dat teken niet zo'n megaramp zijn dan zeur je.  ???
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3109219
Naar de DA voor een AB kuur is wel veels te gek :S maar ik heb Kira wel een advantix pip gegeven!!. Ook nog niet zolang geleden topic hierover gestart. Ik kon van de hondjes na iedere wandeling gewoon 3 tot 5 teken weghalen en dan nog glipte ze er tussendoor en hechte zich aan men woeffies en de katten waren helaas ook het haasje. Als je alles bij elkaar zo'n 15 teken per dag moet verwijderen, dan is de kans wel ff veel groter dan dat je er 2-4 per week weghaalt! Dus noem het panisch ik noem het enigszins toch voorzorg nemen. Uiteindelijk zijn teken niet alleen een risico voor men hondjes, maar vanwege mijn medicijnen gebruik een serieus risico voor mijzelf ;). Ook ik gebruik een anti insecten spray die ik op mijn sokken spuit als we het bos ingaan. En dat is iedere dag 3x...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door