Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3109043
Vandaag moest ik ff wachten bij mijn ouders, kwam ik toch een leuk boekje tegen joh!! Het is een boekje van Mar-li van den Hout.
Ik zal hem voor jullie gaan digitaliseren  8) :biggrin2:
Kunnen jullie ook meegenieten  :D :D

Edit: paar pagina's gedaan, wordt zowieso een meerdagen of mogelijk een meerweken-project.. ::)
Laatst gewijzigd door Fenixjuh op wo 06 mei 2015, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3109579
Ik vond het zelf ook leuk om door te bladeren  8)
Eerste wat me opviel was de ui, en later staat er nog iets over een bot koken en aan je hond geven  :-\
Maar het is heerlijk om door te bladeren, daarom wilde ik jullie laten meegenieten  ;) :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3110037
Geweldig  :biggrin2: Toen was ui nog niet giftig  :biggrin2: en ja dat soepbot koken, dat deden "we "vroeger" nou eenmaal. Hond klaagde nooit, die werd al blij als die de soeppan aan zag komen, dan wist die dat er naderhand een bot uit zou komen voor hem (en haar)  :biggrin2:

De vruchtensoep zouden ze hier terug gooien, de rest zouden ze best blij mee zijn  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3110294
Angelique schreef: Geweldig :biggrin2: Toen was ui nog niet giftig :biggrin2: en ja dat soepbot koken, dat deden "we "vroeger" nou eenmaal. Hond klaagde nooit, die werd al blij als die de soeppan aan zag komen, dan wist die dat er naderhand een bot uit zou komen voor hem (en haar) :biggrin2:

De vruchtensoep zouden ze hier terug gooien, de rest zouden ze best blij mee zijn :biggrin2:
Mag ik vragen hoe je dat bedoeld? Is de voedingswaarde van de tegenwoordige ui anders dan vroeger of wisten ze het vroeger nog niet?

Het is wel erg veel brood, was vroeger toch het goedkoopst. De eerste hond van mijn ouders (uit de tijd van dit boekje :biggrin2: ) kreeg 2x per week een soort kvv, de rest 's ochtends gratis oud brood en 's avonds pens.
Door Lizzy
#3110298
Angelique schreef: Geweldig :biggrin2: Toen was ui nog niet giftig :biggrin2: en ja dat soepbot koken, dat deden "we "vroeger" nou eenmaal. Hond klaagde nooit, die werd al blij als die de soeppan aan zag komen, dan wist die dat er naderhand een bot uit zou komen voor hem (en haar) :biggrin2:

De vruchtensoep zouden ze hier terug gooien, de rest zouden ze best blij mee zijn :biggrin2:
Hahahahaha, inderdaad Angelique ;D ;D ;D
JdBL voerde ook ui. Jarenlang werd ui gevoerd. En er ging geen hond aan dood. Totdat er een keer (waarschijnlijk) 1 hond is dood gegaan na het eten van 10 kg ui. En toen was ui verboden. Net als knoflook. Ook naar aanleiding van een wetenschappelijk onderzoek waar de broek van naar de kruipkelder wenst te zakken.
Door Ruisje
#3110320
Fenixjuh schreef: Mag ik vragen hoe je dat bedoeld? Is de voedingswaarde van de tegenwoordige ui anders dan vroeger of wisten ze het vroeger nog niet?

Het is wel erg veel brood, was vroeger toch het goedkoopst. De eerste hond van mijn ouders (uit de tijd van dit boekje :biggrin2: ) kreeg 2x per week een soort kvv, de rest 's ochtends gratis oud brood en 's avonds pens.
En die hond at gezonder dan de meeste brokkenhonden tegenwoordig! ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door