Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door CarolienPaco
#3107799
Sinds mijn hond KVV eet, geef ik al diverse merken en smaken KVV, echter zijn er inmiddels zoveel merken, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik heb geen groot budget, dus ben aangewezen op de minder dure merken.
Welk merk / merken zijn jullie tevreden over of heb je nog een geheime tip voor een kleiner budget?

Merken die ik ken:
- lotgering (tevreden over)
- macho gear
- vriesvoer (zo'n 'voordeelpakket')
- versvoer (ook zo'n pakket)
- Dogmeat / NRV (tevreden over)
- Kiezebrink (niet tevreden over)
- Tammenga Spykie (tevreden over)
- Tamro Barf Flakes (niet echt KVV, maar wel een soort van)

Bedankt alvast voor alle tips en suggesties!
Door Mijati
#3107809
Ik zie Kivo en carnifarm niet in je lijstje staan.
Maar ik volg mee, want ik wil graag wisselen in merken.
Kivo enkelvoudig bevalt mij enorm goed, carnifarm heb ik pas een rol van gevoerd, maar die zag er mooi uit.
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3107881
Ik geef af en toe enkelvoudige pens van Smuldier als ik niet goed uitkom met mijn barfbestellingen. Is dus geen compleet voer (hebben ze wel versies van maar die geef ik zelf niet) maar gewoon alleen pens. Dat gaat hier altijd prima qua ontlasting en ik vind het wel makkelijk om zoiets achter de hand te hebben aangezien het bij de AH, Plus en Jumbo hier te koop is en ook nog eens goedkoop.
Door M@rina
#3107925
Tammenga spykie, dogmeat, Versvoer en de kvv van Tamro heb ik goede ervaringen mee. De rest ken ik niet.
Als je zorgt da je van deze merken zoveel mogelijk diersoorten afwisselt, dan voer je goed compleet.

Het is ook helemaal niet erg als je kip van merk X en kip van merk Y voert. als je maar minimaal 4 diersoorten en 1 vtte vis voert dan zit je al aan de veilige kant.
Door Bosliefje
#3108563
CarolienPaco@: Wat kost het je dan gemiddeld per kilo als je deze merken voert? 

Ik kan nog Lupa paard/eend/lam aanbevelen (de andere mixen van Lupa ken ik niet, want ik voer zo weinig mogelijk kip en rund)
Door CarolienPaco
#3108923
@ bosliefje ik probeer altijd onder €3 per kilo te blijven. Tammenga is iets duurder (en vind ik ook echt mooier vlees) maar dat wissel ik dus af met de goedkopere merken. Lotgering en macho gear zitten sowieso onder de 2,30 per kilo, en bij vriesvoer en versvoer kom je ergens tussen 2,40 en €3 uit :)
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3108933
Geen tips qua merk, maar ik weet niet hoe groot je hond en je vriezer is, soms is het leuk om meer te bestellen dan gaat de prijs ook naar beneden, dit kan je alleen doen maar als je bv een bestelling met elkaar doet zodat je wel aan een hoge aantallen kan komen, daalt de  prijs misschien net wel onder die 3,--.
Door Bosliefje
#3108944
Ja, met een grotere vriezer kan je goedkoper inkopen, als je 90 kilo neemt bv bij best4dogs. Maar of de kosten van de aanschaf en het stroomverbruik daar uiteindelijk tegenop wegen?
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3108949
Hmm maar als je bijna alleen KVV van rond de 2,50 de kg voert, ben je dan niet bang dat je echt veel rommel voert? Of maagvulling? Waar alle vitamines al uit zijn? Ik kan me haast niet voorstellen dat je goede KVV hebt voor een lagere prijs dan de losse onderdelen..  :-\
Door CarolienPaco
#3108971
@ Ligaa

Op zich ben ik daar niet bang voor. Merken als versvoer zijn normaal flink aan de prijs, maar kun je via kant en klare pakketten goedkoop op de kop tikken. Lotgering geef ik puur ter afwisseling, dat komt toch minder kwalitatief over (sappige verpakking en het vlees ruikt soms flink).

Dogmeat lijkt me prima voer, net als Tammenga. Natuurlijk weet je dat nooit 100% zeker, maar daarom ga ik maar op m'n neus af, en hoe de hond erop reageert :) macho gear krijg ik volgende week binnen, dus ik ben benieuwd!
Door Bosliefje
#3109189
Ik lees dat er in de mixen van macho gear 30% vleesbot zit. Hoe meer bot hoe goedkoper, maar bedenk dat je er dan wel spiervlees bij moet geven en dat maakt het dan toch weer duurder.
Door TeamHeike
#3109197
Ik voer dure en goedkope merken door elkaar. Als ik bestel deel ik het totaal bedrag door het aantal kilos en kijk dan of ik op €3.0 per kilo zit
Door Godric
#3110070
Als je grote vriezer heb kan je ook de 10 kilo verpakking van tammenga bestellen. Dan kom je op 2,65 per kilo uit ongeveer.
Door nwsvh
#3110175
Zelf heb ik herby gegeven, zit in Wolvega.  per 16kg (krat) is voordeliger
canivers, is maar 1 soort (€19,50 voor 10 kg)  zit in Zevenhuizen (Groningen)
en nu geef ik Darf (biologisch), ca €18,50 voor 5kg.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door