Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3108575
Ik gebruik altijd zo'n guillotine schaar voor de honden.  Alleen Jones nagels zijn heel erg dik en heel hard. Na 4x knippen zijn de scharen bot of stuk. Beetje dure hobby. Nu ben ik gaan zoeken of er zijn met vervangbare mesjes of zo, maar vindt niets. Hoe doen trimmers dat? Dremel vind ik niets.  Tenminste die slijptol voor honden is evenmin voor dit formaat bedoeld en ook nu een hele dure Dremel te kopen etc.  Ik knip het liefste, gaat goed en snel nu nog een schaar die langer leeft.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3108579
Volgens mij zijn er wel guilletines waar je het mesje van kunt vervangen. Maar na 4 x knippen, kapot of bot is wel een hele trieste score.
Door Lil
#3108581
Angelique schreef: Volgens mij zijn er wel guilletines waar je het mesje van kunt vervangen. Maar na 4 x knippen, kapot of bot is wel een hele trieste score.
Erg he! Dat is nu al de 5e schaar.  Terwijl ik heb Jones 2 jaar dus waren de andere betere kwaliteit (maar heb dezelfde dus die zijn gewoon slechter?)
Door Lil
#3108586
Kim_S schreef: Wij gebruiken zo'n snoeischaar model. Werkt prima eigenlijk.
Welk merk? Tot nu toe kreeg ik daar zelfs de Belgen en labrador niet mee geknipt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3108587
Kim_S schreef: Wij gebruiken zo'n snoeischaar model. Werkt prima eigenlijk.
Zulke gebruik ik ook. Die guilletines heb ik nooit fijn gevonden. Maar dat verschilt voor iedereen. Iig lijkt me in deze een snoeischaarmodel ook beter dan die guilletines.
Door Lil
#3108590
MarijeEnBoomer schreef: Ik zou dan overstappen op het 'snoeischaar' model zoals Kim zegt.
En anders in elk geval een guillotine van metaal ipv plastic.
Plastic? Ik heb altijd metaal gehad wist niet dat ze in plastic bestonden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3108591
Lil schreef: Plastic? Ik heb altijd metaal gehad wist niet dat ze in plastic bestonden.
Ik ben net zo verbaast, al was het dan maar omdat iemand bedacht heeft ze van plastic te maken.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3108592
Lil schreef: Welk merk? Tot nu toe kreeg ik daar zelfs de Belgen en labrador niet mee geknipt.
Geen flauw idee. Ik heb dat ding al 15 jaar...
Door Lil
#3108605
Kim_S schreef: Geen flauw idee. Ik heb dat ding al 15 jaar...
Dat is een goede schaar! Echt kwaliteit. Toen Jones kwam was mijn schaar 10 jaar oud dus dat die bot werd tja. Vroeguh was alles beter.

Ik ga eens kijken of ik als consument ergens kan kopen waar ze materiaal voor trimmers hebben. Dierenwinkelspul hoef ik niet meer. Denk dat dat het verschil is de vorige eigenaar van de dsz hier was trimmer en die had andere materialen in de winkel dan de standaard dsz. Helaas zijn ze gestopt en is er een nieuwe eigenaar.
Door Lil
#3108614
MarijeEnBoomer schreef: Ik heb echt moeite moeten doen om een volledig metalen te kopen jaren geleden.
Het handvat is vaak plastic en dat breekt snel.
Hier vverkopen ze volledig metaal, maar mij breekt het mes! Zot gewoon.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door