Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Dreetje
#3108097
Wij dus niet.
Ik werk bij een internationaal bedrijf en omdat de rest van de
wereld werkt, werken wij ook.
We krijgen dan weer wel een vrije dag ter compensatie.

Ik dacht eigenlijk dat 5 mei 1 x per 5 jaar een nationale feestdag is.
Laatst gewijzigd door Dreetje op ma 04 mei 2015, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nero
#3108100
Dit jaar zijn veel mensen wel vrij omdat dit het 5e jaar is waarin volgens de cao vrijgegeven wordt.

Dit kon ik op internet vinden:

Sinds 1990 is 5 Mei, bevrijdingsdag, een officiele nationale feestdag maar het is geen verplichte vrije dag.

In veel CAO's is vastgelegd dat er om de 5 jaar wel een vrije dag gegeven zal worden (2015, 2020,2025).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3108102
Dat is het ook. Dit jaar, 2015, dus nationale feestdag met veel vrije mensen. Nou is het geloof ik ook vakantie, dsu kinderen waren sowieso al vrij. Wij zijn morgen ook gesloten, als de pakketdiensten niet rijden, hoeven wij ook niks klaar te zetten. Het wordt mooi weer dus allee ermee  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3108111
In de gehandicaptenzorg is 5mei elk jaar een feestdag, ik ben dus elk jaar of vrij, met feestdagcompensatie. Of, als ik die dag wel moet werken, compensatie op een andere dag
Laatst gewijzigd door Inge en Bono op ma 04 mei 2015, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#3108112
Ik mag kiezen als je werkt krijg je je uren terug en dat is elk jaar.
Maar mijn man is verplicht vrij (want de bouw ligt stil) maar kost zijn eigen uren (en ja dat kan dan staat het zo in het cao...)
Dus 2 uiterste in huis (en ik ga gewoon werken, misschien wel eerder naar huis)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3108123
Angelique schreef: Dat is het ook. Dit jaar, 2015, dus nationale feestdag met veel vrije mensen. Nou is het geloof ik ook vakantie, dsu kinderen waren sowieso al vrij. Wij zijn morgen ook gesloten, als de pakketdiensten niet rijden, hoeven wij ook niks klaar te zetten. Het wordt mooi weer dus allee ermee  :biggrin2:
Het is maar wat je mooi vind, las al code geel  :-X met onweer, hagel en windkracht 8 (je zal maar in helikopter moeten  :o )
Ik ben in elk geval vrij omdat het dit jaar als nationale feestdag geldt :-)
Door Juul
#3108124
Ik ga wel werken, mag officieel eigenlijk niet, maar anders moet ik het deze week een keer s'middags inhalen en dat doe ik liever niet.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3108127
Wij gaan zelfs met 1e kerstdag door dus ook morgen gewoon.
Hangt van je cao af. Leuk, een nationale feestdag maar er zijn zat mensen die moeten werken. Denk aan productiebedrijven, ziekenhuizen, politie, alles wat zo'n dag organiseert etc etc
Gebruikersavatar
Door Thea
#3108137
Ik ben vrij omdat het winkelcentrum morgen gesloten is. Echter zijn er veel winkels wel open buiten het winkelcentrum ;)
Als we open waren had ik 200% gekregen om te werken. ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door