Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Thyrza
#3102010
Ik ben naarstig op zoek naar een antibraakmiddel voor een nierpatiënt.

Ze krijgt op dit moment maagcompositum (groene os) en Zantac.

Cerenia geprobeerd, maar daar wordt ze alleen maar misselijker van :-[

Het mooiste zou zijn als iemand een tip heeft voor een natuurlijk (homeopathisch) antibraakmiddel ! Maar alles is op dit moment welkom natuurlijk ...

Hopelijk tot snel ....
Door Lizzy
#3102019
Okugest of Okoubaka aubrevillei (een van de middelen die in Okugest zit). Soms helpt het goed. En soms helaas niet....
Door Thyrza
#3102325
Die heb ik gebruikt vandaag en het leek de hele dag goed te gaan, alleen nu begint het weer .... Net als je denkt yes ...
Door hamada
#3102367
Bij mensen helpt cbd olie nog wel eens tegen misselijkheid.
T.a.v okugest heb ik hier ook wel meerdere keren per dag okugest gegeven als de werking leek af te nemen.
Sterkte met de patient
Door BusyBee
#3102475
Venkel werkt kalmerend op de maag alsook kamille (in mindere mate). Venkel werkt echter ook op de nieren (vochtafdrijvend).
Eventueel een aftreksel maken van kamille?

Ook groenlipmossel heeft een maagbeschermend effect.

Misschien een stomme vraag, maar wat is de oorzaak van het braken? Teveel maagzuur, maagontsteking, iets verkeerd gegeten, ... ?

Verder zou ik nu even opletten met het voeren van botten. Zantac is namelijk een maagzuurremmer en wijzigt de zuurtegraad.
Door Lil
#3107878
Komt het braken door de nierwaardes? Hier hielp niets helaas. Alleen omlaag brengen van de waardes en de hond laten eten wat hij wilde (dat was niet veel maar wat er vrijwillig inging bleef in kleine porties erin).
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door