Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3107804
Ik heb hier heel lang over nagedacht om het hier te vragen, maar het is gewoon niet leuk meer.....

Het gaat om het volgende:
Appie wordt 3 in juni... Ongeveer 2 jaar geleden heeft een schapedoes uitgehaald naar hem, terwijl hij keurig naast de stoel van mn man zat tijdens een verjaardag.... Wat betreft die schapedoes hoe die is, laat ik me verder niet over uit.... Sinds dat is gebeurd, is Appie naar reuen, zolang ze groter zijn dan dat hij is, agressief..... Hij gaat helemaal uit zn dak als ie er maar 1 ruikt of ziet.... Er zijn wel een paar waarbij het goed gaat, maar het overgrote deel niet...... Ik krijg hem niet meer uit die 'woede aanval' (weet het niet anders te noemen)..... Ik moet echt wachten tot die hond helemaal uit het zicht is... Zelfs al zit er een sloot van 5 meter breed tussen, hij gaat helemaal uit zn plaat....
Voor die uitval, is het echt altijd goed gegaan, maar daarna...... nu probeer ik zoveel mogelijk honden te ontwijken door bijv hem uit te laten op tijdstippen dat er weinig honden zijn (ik loop sowieso 3 dg per week 2x per dag met hem en de andere dagen 1x per dag)..... Maar...... Om bij de stukken te komen waar ik geen honden tegen kom, moet ik het losloopgebied oversteken.... Oftewel, ik moet wel 10x kijken of er geen loslopende hond is..... En zoja, welke hond dat is, want anders moet ik wachten (is wel een goede oefening om hem te laten wachten) of ik moet anders lopen......
Ik wil gewoon kunnen wandelen zonder dat ie zo gaat reageren.....

Hij is nog niet geholpen, dus ik vraag me af of dit een hormonen kwestie is of dat het door die uitval komt... Zijn het de hormonen, dan denk ik dat ik toch zo'n implantaat ga proberen om te kijken of hij andere reuen meer accepteert en komt het door die uitval, dan zal ik toch hulp moeten inschakelen door bijv een gedagstherapeut ofzo..... Ik weet ook dat ik vanuit mezelf ook anders zal moeten reageren, maar het is zo frustrerend als ie zo is.....
#3107811
kaszi schreef: Klinkt als angstagressie en denk dat een implantaat niet gaat helpen.
Heb je hem al eens laten begeleiden door een goede gedragstherapeut?
Nee nog geen gedragstherapeit geprobeerd.... Weet ook niet zo snel een goede te vinden.... Zat daar zelf ook al aan te denken... Thanks!
Door Kinnie
#3107813
Klinkt als rasspecifiek? Als ik dat goed begrijp heeft het niets met hormonen te maken... Overigens klinkt je verhaal me sowieso niet als hormonaal.
Miss kun je eens een gt inschakelen die met je meekijkt
#3107829
Moet eerlijk zeggen, dat ik me best wel schaam, als hij dat doet.... Alsof hij niet is opgevoed.... Ga me afvragen wat ik verkeerd heb gedaan..... Sta open voor suggesties, echt waar.... Ben al aan het googlen voor GT's.....
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3107831
Ik vind dat mijn hond ook goed is opgevoed, helaas heb je in jouw geval 1 (en in mijn geval tig)  idioten die jouw hond zo kunnen verpesten. . :'(
Hier heeft een gesragstherapeut ontzettend goed geholpen, als je aangeeft in welke regio kunnen mensen op bp vast advies geven ;)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3107835
Hoi Cindy, Scott heeft precies hetzelfde. Inmiddels heb ik wat trucs geleerd waardoor het wat beter gaat. Je woont vlakbij, als je wil kunnen we eens ervaringen uitwisselen tijdens een wandeling?
Door Lil
#3107837
CindyMayella schreef: Moet eerlijk zeggen, dat ik me best wel schaam, als hij dat doet.... Alsof hij niet is opgevoed.... Ga me afvragen wat ik verkeerd heb gedaan..... Sta open voor suggesties, echt waar.... Ben al aan het googlen voor GT's.....
NIETS!!! om je te schamen. Wees trots dat je het probleem (h) erkent en hulp vraagt. Je doet dat heel goed!
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3107839
Naar een (goede!) GT gaan is het beste wat ik ooit voor mijn hond heb gedaan. Hooli was me er elke dag dankbaar voor  :)
Voel je vooral niet schuldig dat er een probleem is, belangrijker is dat je het op wil lossen!
Door smulpaap
#3107841
Lil schreef: NIETS!!! om je te schamen. Wees trots dat je het probleem (h) erkent en hulp vraagt. Je doet dat heel goed!


Precies ! En een GT ziet jouw , jouw hond en de omgeving . En het kan soms een verademing  zijn als er een professioneel oog meekijkt
Door Jantina
#3107872
Kinnie schreef: Klinkt als rasspecifiek? Als ik dat goed begrijp heeft het niets met hormonen te maken... Overigens klinkt je verhaal me sowieso niet als hormonaal.
Miss kun je eens een gt inschakelen die met je meekijkt
Dat vind ik iets te makkelijk, rasspecifiek... maar inderdaad, ze zijn klein en dan is het knopje 'de aanval is de beste verdediging' snel om. En terecht, vanuit zo'n kleintje gezien. Maar praktisch is anders. Hoop dat je goede hulp van een deskundige kunt vinden joh, je kan dit jezelf niet kwalijk nemen hoor.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3107874
Eens met voorgangers. En als je op zoek bent naar namen: Yvette van hondenschool Alert is een hele goede en Monique Bladder doet heel veel met BAT, wat precies voor reactieve honden ontwikkeld is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door