Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3107616
Hallo allemaal,

Ik voer nu ongeveer 6 weken lotgering aan mijn honden (Border collie x en Chihuahua). Hiervoor hebben ze op Bibi voer gezeten.
Sinds we over zijn op lotgering, hebben ze plakkerige ontlasting. Vooral de Border heeft er last van. De ontlasting blijft soms plakken aan zijn vacht en hij laat veel stink windjes. Momenteel zijn we aan onze 2e bestelronde bezig. De eerste ronde was met vis erin. Deze hebben we dit keer weggelaten. De klachten zijn al wat minder geworden, maar komen zo nu en dan helaas nog wel terug. We hebben nu pens, pensmix, met wild. Eigenlijk had ik de Gemengd Runderpens, Lam, Schapenvet & Runderbotten besteld. Maar dit was verkeerd geleverd.

Heeft er iemand dezelfde ervaring gehad met lotgering en wat heb je toen gedaan? Of heeft iemand misschien andere tips?
#3107657
Lotgering bevat maar 15% kaal bot en dus maar 30% vleesbot. Terwijl bij barf 50% aan wordt gehouden. Mogelijk is dit botpercentage voor jou honden te laag.

Runderbotten zijn ongeschikt om te voeren. Ik weet dat ze bij veel aanbieders verkocht worden, maar ze zijn te hard. Je loopt dan het risico op schade aan het gebit en verstoppingen. Je kan dan beter eens karkas van eend-konijn-kwartel-parelhoen oid bij bestellen. Hou er dan wel rekening mee dat je naast vleesbot ook wat spiervlees moet geven om verstoppingen te voorkomen.
#3107696
Lotgering is vetter dan de meeste andere kvv's en dan is plakkerige zachte ontlasting snel een gevolg. En ik ken de mixen niet zo, maar zo te lezen voer je veel pens op dit moment en ook dat werkt laxerend.
Ging de Bibi niet goed? dat je overgestapt bent?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door