Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3107490
Al lange tijd ben ik met veel plezier actief op bp. Een gewoon openbaar forum.

Nu heb ik al een tijd in de gaten dat er iemand een hobby van heeft gemaakt om alles wat ik hier schrijf te verdraaien en met een boel commentaar op haar facebookpagina te plaatsen. Ik ken het mens totaal niet. Ik heb haar nooit wat gedaan of zelfs maar (virtueel) gesproken.

Ze maakt zich er online nogal hard voor dat ik Nelson mishandel. En verwaarloos.
Ik voer hem verkeerd, verzorg hem verkeerd. Ik ben niet naar Vroom geweest.
Nu zijn jeuk verklaarbaar is bemoeder ik hem teveel en wordt hij ziek van mijn aandacht. Fotos's die ik plaats worden in Paint bewerkt en dan geplaatst op haar facebook.

Ik kan zo nog wel een paar pagina's volschrijven over haar opmerkingen. Ze heeft me persoonlijk benaderd maar ik heb haar geblokkeerd.
Eigenlijk is het grappig natuurlijk. Het zou je hobby maar zijn zeg!

Het maakt me totaal niet onzeker maar wel boos. Wie denkt ze wel dat ze is?!
En het zet de voor de vraag: hoe bewust ben jij je ervan dat de informatie die je op een openbaar forum zet bewerkt kan worden, uit zijn context kan worden gehaald en gebruikt kan worden om je als persoon in een kwaad daglicht te zetten?
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3107497
Ik heb wel eens digitaal dingen meegemaakt inderdaad. Wat ik er van heb geleerd is dat je op dat soort personen vooral niet moet reageren. Misschien ook niet met zo'n topic als dit. ;) Elke reactie voedt de hobby van zo'n persoon. 100% Negeren is echt het allerbeste.
Maar ik ben me dus wel bewust van wat er allemaal online staat van mij inderdaad.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3107498
Daar ben ik me al bewust van sinds ik in de hondenwereld zit. Alles wat je zegt of schrijft kan voor of tegen je gebruikt worden. Wat doen we ermee....niks. Ik schrijf waar ik zin in heb en als iemand dat uit zijn context wil halen so be it, veel plezier ermee. Als ik maar weet hoe het zit.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3107499
Helemaal niet Nikedog, want er worden posts van BP naar facebook gekopieerd. Dat heb je zelf niet in de hand.

Ik ben me er heel erg bewust van. Ik plaats geen dingen online die ik echt prive vind. Maar ik vertel wel veel over Oscar en deze persoon kan net zo makkelijk mij eruit pikken. Nu heeft ze dat bij jou gedaan Hope en dat is denk ik vooral dikke vette pech.

Mensen die zo doen tref je overal. In het echte leven en online. Mensen die het de moeite waard vinden om zich zo met anderen bezig te houden, dingen te volgen en zelfs te verdraaien.

Ik vraag me af of er via facebook niet iets aan gedaan kan worden. Beetje zoals de "dit is niet oke" melding op marktplaats. Al denk ik niet dat je daarmee het probleem opgelost hebt, misschien kan je er maar beter een beetje zicht op houden, dan dat het onzichtbaar verder gaat.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3107505
nikèdog2000 schreef: van facebook afgaan
probleem opgelost
Dat zou puur struisvogel gedrag zijn: als ik het niet zie is het er niet.
'Oplossing' zou zijn er niet meer over schrijven op BP....

Ik heb de berichten op fb ook zien staan en vraag mij af of je niet iets met smaad/laster zou kunnen tegen deze figuur.

Ik ben mij er zeker van bewust daar BP volledig openbaar is. Het zou een overweging van de beheerders kunnen zijn om de bar besloten te maken voor leden. Op die manier is dat deel iets minder openbaar omdat er account aangemaakt moet worden. Op ander forum is er daarnaast ook gedeelte voor selecte groep actieve leden waar je eerst toegelaten moet worden.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3107506
Angelique schreef: Daar ben ik me al bewust van sinds ik in de hondenwereld zit. Alles wat je zegt of schrijft kan voor of tegen je gebruikt worden. Wat doen we ermee....niks. Ik schrijf waar ik zin in heb en als iemand dat uit zijn context wil halen so be it, veel plezier ermee. Als ik maar weet hoe het zit.
Helemaal mee eens. En dat is niet alleen in de hondenwereld natuurlijk maar dat is met alles.

En dat geldt natuurlijk niet alleen voor posten op Barfplaats, dat geldt voor alles wat je op internet zet.
Ook als een forum gesloten is dan is dit altijd een soort schijnveiligheid.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3107515
dinky89 schreef: Dat zou puur struisvogel gedrag zijn: als ik het niet zie is het er niet.
'Oplossing' zou zijn er niet meer over schrijven op BP....

Ik heb de berichten op fb ook zien staan en vraag mij af of je niet iets met smaad/laster zou kunnen tegen deze figuur.

Ik ben mij er zeker van bewust daar BP volledig openbaar is. Het zou een overweging van de beheerders kunnen zijn om de bar besloten te maken voor leden. Op die manier is dat deel iets minder openbaar omdat er account aangemaakt moet worden. Op ander forum is er daarnaast ook gedeelte voor selecte groep actieve leden waar je eerst toegelaten moet worden.
Mwa, nee ik denk niet dat beslotenheid iets oplost. Mens maakt profiel aan, post nooit niets maar kopieert alles.
Door Lizzy
#3107518
dinky89 schreef: Dat zou puur struisvogel gedrag zijn: als ik het niet zie is het er niet.
'Oplossing' zou zijn er niet meer over schrijven op BP....

Ik heb de berichten op fb ook zien staan en vraag mij af of je niet iets met smaad/laster zou kunnen tegen deze figuur.

Ik ben mij er zeker van bewust daar BP volledig openbaar is. Het zou een overweging van de beheerders kunnen zijn om de bar besloten te maken voor leden. Op die manier is dat deel iets minder openbaar omdat er account aangemaakt moet worden. Op ander forum is er daarnaast ook gedeelte voor selecte groep actieve leden waar je eerst toegelaten moet worden.
Ja, en dat gaan we dus niet doen. Want dan wordt zo'n figuur lid van Barfplaats onder de naam Pietje Puk en gaat het gewoon verder. Dus daarmee creëren we een schijnveiligheid en daar zie ik totaal het nut niet van.

En verder? Ik ben me ervan bewust. En that's it. Mensen die zo in het leven willen staan, gaan hun gang maar. Ze halen maar uit de context en maken me maar uit voor alles wat lelijk is: als hen dat blij maakt en hun leven invulling geeft, dan zij dat zo.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3107528
Ik heb er zelfs wel eens aan zitten denken om nep-posts te plaatsen om te kijken of ze daarna op fb verschijnen, maar ik heb geen fb, dus ben ik daarvoor afhankelijk van anderen. En daarbij ben ik braaf en vroeger al genoeg gepest om nu niet terug te pesten.

Wat ik onbegrijpelijk vind, is dat iemand niet alleen een antipathie heeft voor vers voeren, maar dat ook nog voor langere tijd uit op internet en zich daar blijkbaar boos om blijft maken. In hetzelfde geval zou ik denken: [sarcasme]Stelletje stumperds, iwab en hoe zielig ook voor jullie honden of katten, zoek het uit in je domme hoofd met die online-bibliotheek achter de plaat voor je kop.[/sarcasme]

@zielig figuur op fb: Afbeelding
Door Esther Q
#3107536
Ik ben mij daar heel erg bewust van. En hoe meer bewust ik mij word van de motieven van die ander, hoe minder het mij kan schelen, al schommelt dat gevoel wel op en neer. Ik ben nog niet zover dat het me helemaal niks uitmaakt, ik word ook nog wel eens boos, dat moet ik nog afleren :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3107543
Neally schreef: Dit personage heeft een bp account. Is echt heel onfris bezig. Bah.
Dus je kunt zelfs hier naar haar zwaaien.....
Geen idee of ze het heeft of had. In elk geval leest ze mee. Iemand al een reactie gezien?
Door keetje
#3107545
Ik ben me ervan bewust en alles wat ik post mag verder "verteld' worden. Wanneer/hoe ze dat doen moet iedereen voor zichzelf weten. Ik goegel mezelf regelmatig en wat ik tegen kom is tot nu toe nog niet echt wereldschokkend.

Het verhaal over Nelson, en de anderen, heb ik wel met verbazing zitten lezen. Ik vind dat niet iets van overnemen maar meer de richting van smaad op gaan. Je kan dat melden bij FB en dan gaat de pagina, na toetsing, misschien geblokkeerd worden maar wat heb je eraan? Ze begint gewoon weer onder een andere naam de campagne, en dan ben je haar kwijt, en kan dus niets meer in de gaten houden als je wil. Je kan reageren maar dat is waarschijnlijk alleen maar spekkie naar haar bekkie. Het gaat daar trouwens over 2 dames met dezelfde naam die tegen elkaar zitten te beppen. Het lijkt wel een snip&snap revue. Of het moet zo zijn dat de instelling zo is dat ik gewoon niets kan lezen? Maakt me niet uit. Als ik daar een verhaal zou lezen over 1 van mijn honden dan weet ik niet wat ik doe. Niet meer naar FB gaan vind ik struisvogelpolitiek. Ik zie het niet dus het is er niet?

Maar het idee dat ze nu smakelijk zit te lachen om dit topic omdat ze gewoon mee zit te lezen maakt me dan weer kriegelig en dus ga ik haar geen "voer' meer geven en laat het maar hierbij.  8)
Gebruikersavatar
Door Dian
#3107546
Mini's 3-tal schreef: Geen idee of ze het heeft of had. In elk geval leest ze mee. Iemand al een reactie gezien?
ze heeft op haar facebook wel een reactie geplaatst, maar 1 zonder al te veel inhoud. Of ze hier nog lid is weet ik niet, ze heeft het onder verschillende namen geprobeerd hier stennis te schoppen..........
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door