Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rebekka
#3107210
stom vraagje: ik weet dat je kippenvleugels moet inknippen, maar moet dat met eendenvleugeltjes eigenlijk ook?  Tot nu toe braaf gedaan, maar ik lees er eigenlijk nooit over...
Door Lizzy
#3107264
Moeten moeten. Ik knip niks in, geen eendenvleugels, geen kippenvleugels. Mijn honden hebben hun eigen 'snoeischaar' in de bek staan. Maar voor de beginnende BARF hond of voor honden die slecht bot verteren is het handig, om het in te knippen. En dan geldt het ook voor eendenvleugels.
Door Tamara
#3107286
Lizzy schreef: Moeten moeten. Ik knip niks in, geen eendenvleugels, geen kippenvleugels. Mijn honden hebben hun eigen 'snoeischaar' in de bek staan. Maar voor de beginnende BARF hond of voor honden die slecht bot verteren is het handig, om het in te knippen. En dan geldt het ook voor eendenvleugels.


Ik doe het na 3 jaar barfen nog steeds trouw  ???  :2funny:
Ik dacht dat ze anders vast bleven steken in hun strot? Kippen en eendenvleugels knip ik dus beide in.
Gebruikersavatar
Door RobinVC
#3108328
Ik knip niks in, maar Spike is dan ook een rustige eter. Hij bijt en malt de botten vrij fijn. Hij schrokt geen vleugels of nekken binnen. Met een runderstrot doet hij zeker een half uur. Zelfs dit geef ik in één stuk en sommige zijn wel vrij groot.
Door Lizzy
#3109796
Tamara schreef:

Ik doe het na 3 jaar barfen nog steeds trouw  ???  :2funny:
Ik dacht dat ze anders vast bleven steken in hun strot? Kippen en eendenvleugels knip ik dus beide in.
Als jij dat een veilig gevoel vindt, moet je dat gewoon blijven doen hoor! Het gaat erom dat beginners nog wel eens denken "hee, geinig, hap-slik-weg". En zelfs dat is voor de meeste grote honden geen probleem. Maar dat kan verkeerd gaan, zeker bij kleinere honden, hebben we uit ervaring kunnen zien. We hebben ooit 1 teckel gehad (jaren geleden) waarbij er een vleugel vastliep in het spijsverteringskanaal. De hond heeft het overleeft, maar fijn was het niet. Vandaar deze waarschuwing. Veiligheid voor alles. Maar een hond die al langere tijd vleesbot eet, kraakt zo'n vleugel (als het goed is) eerst zelf. En dan is het probleem door de hond zelf verholpen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3109813
Ik vind hey eng en dus knip ik alles in wat scharniert. Dus ook pootjes van geitjes.  ;D
Door Tamara
#3109909
Het zal wel aan labrador eigenaars liggen  ;D

Ik ben het inmiddels zo gewend en mijn meisje is een gulzige eter, dus ik blijf wel knippen  ;D
Door Lil
#3110366
Ligt aan de hond. Hier een die helemaal geen vleugels krijgt, die eet dat alsof het een mini hapslikweg is (en dat is het ook voor een grote hond).
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3110493
Ik knip zelfs kwartelvleugels in voor de schrokker hier...  ::)
Het is tenslotte maar een klein kattenkeeltje... En hij slikt echt wel in zonder kauwen.
Gebruikersavatar
Door Neally
#3110552
Hij kauwt het stuk en slikt (veel) in een stuk door. Daar moet ik wel aan wennen.  :o Knip dus, just to be safe.
Bij haar hoeft dat niet. Zij doet alles keurig in stukken kauwen en dan pas door slikken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door