Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door nouky
#3107171
zucht...jullie begrijpen het al...dilemma...vrieskist of nog een vrieskast erbij.
heb al een grote vrieskast...helemaal vol natuurlijk  ;D

nu hier laatst een kleine vrieskist kunnen overnemen...en jawel...vol natuurlijk...zucht

nu komt er straks weer binnen en waar moet ik het stoppen.
we hebben dus besloten er een grotere neer te zetten.
maar wat is wijsheid...zetten we er een grote kast naast.
of kopen we een grote kist.

jaja ik weet het...die zal ook weer zo vol zijn met die mooie lijntjes die er regelmatig voorbij komen.

ik vind mijn kast fijn..overzichtelijk...maar manlief heeft gelijk.
hij verliest elke keer veel kou als je de deur openzet.
en hij is oud en er vriest vceel ijs aan vast.

hij wil graag een kist...en dan met tassen werken waar je de verschillende karkassen of vlees dan in doet.

tja...en wat ervaren jullie ervaren barfers nu als prettigst
kist of kast....

brand los  :)
Door Ruisje
#3107173
Kist!
Ik heb hier 1 kist en 3 kasten (1 grote en 2 tafelmodel) en ga binnenkort  de tafelmodelletjes vervangen voor nog een kist. Groot nadeel van die kasten is dat je er geen grotere dingen in kwijt kan. Vanmorgen heb ik geitjes gehaald en die zouden van ze lang zal ze leven niet in een kast passen. Verder heb ik in de kist inderdaad boodschappentassen met de verschillende dingen en weet ik wat waar inzit. ;)
Gebruikersavatar
Door nouky
#3107174
1-0 voor manlief dus hahaha
bedankt voor je antwoord.
hoe groot is jou kist en wat zou je aanraden?
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#3107176
Hier werkt de combinatie kist en kast erg goed.
Als ik jou was, zou ik gaan voor een kist erbij.  :)
In een kast is alles lekker overzichtelijk, maar in een kist past gewoon vele malen meer.
Een kist is ook handig om hele dozen in kwijt te kunnen en pas dan later te portioneren.
Wat ook handig is: spiervlees en orgaan in de kast en vleesbot in de kist.
Succes met je keuze!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3107179
Ik heb ook een kist en een kast. De kist voor de grote voorraad, de kast voor de geportioneerde zaken. Meer dan 1 kast lijkt me daarvoor niet nodig, dus als je voor een derde erbij gaat, zou ik ook voor een kist gaan.
Gebruikersavatar
Door nouky
#3107180
duidelijk luka en kira :)

en ook idd goede tip...spiervlees in kast...de rest in kist  :)
Gebruikersavatar
Door nouky
#3107182
@ kaela....de kleine kast zou dan weggaan hoor....is een tafelmodel ( hier gekocht op barfplaats) doet het super maar is gewoon te klein

hoe groot raden jullie aan wat het handigst is
ik snap dat we het lieft 2 bij 2 zouden hebben hoor hahahah
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3107185
Hmm nou maken jullie mij ook aan het twijfelen. Ik zou denken: een kast kun je nog wat op zetten en een kist niet. Maar wij willen dan ook geen hele grote kast (max 1.50 hoog) en neemt dan minder ruimte in. Dusja.. kist = meer ruimte maar groter sta in de weg, een kast lijkt me handiger als je hem ook voor eigen consumptie (zoals wij) wil gaan gebruiken. Dan hoef je niet al je grote dozen eruit te halen voor dat zakje groente wat helemaal naar beneden is gevallen. Maar inderdaad.. hele dozen wegzetten tot je ze nodig hebt klinkt ook wel ideaal. Nou weet ik het ook niet meer. ;D

Oh wij hebben alleen drie katten trouwens, dus het gaat er bij ons vooral om dat we zelf weer drie lades hebben ipv twee en een beetje voorraad in de schuur hebben.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3107188
luka en kira schreef: Ik tel 7 honden op jouw foto... dus ik zou zeggen: een XXL formaat  ;)
Hier een 506liter kist en ik zeg (afgezien van de lompe afmetingen) IDEAAL! Klep open, vlees erin mieteren al dan niet van een afstand) en de klep weer dicht :biggrin2: De kast in de keuken is een liter of 200-250 en daar zit al het geportioneerde spul in.
Door Borke
#3107190
Met meerdere honden, was ik blij met een grote kast en grote kist.
In de kist de "voorraad" en in de lades van de kast gesorteerd spul om dagelijks uit te pakken.
Gebruikersavatar
Door nouky
#3107193
luka en kira schreef: Ik tel 7 honden op jouw foto... dus ik zou zeggen: een XXL formaat  ;)
op dit moment 2 volwassen en een pup nog in huis ;)
Gebruikersavatar
Door nouky
#3107196
Mini's 3-tal schreef: Hier een 506liter kist en ik zeg (afgezien van de lompe afmetingen) IDEAAL! Klep open, vlees erin mieteren al dan niet van een afstand) en de klep weer dicht :biggrin2: De kast in de keuken is een liter of 200-250 en daar zit al het geportioneerde spul in.
ik heb ruimte in de schuur van 1.60m bij max 66,5 diep....( mijn fiets moet er ook nog naast )  ;)

506 l. pfoei...dat word vrees ik iets te duur voor ons
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3107213
nouky schreef: ik heb ruimte in de schuur van 1.60m bij max 66,5 diep....( mijn fiets moet er ook nog naast )  ;)

506 l. pfoei...dat word vrees ik iets te duur voor ons
Aanschaf is nieuw mega ja. Ik liep er tegenaan op MP bij hoeheetdiebarfshopoplichterookalweer (Arjan?) Toen heb ik m voor €45 opgehaald. Het energieverbruik denk ik vooral niet aan ::)

Hier 2 grote kisten
Laatst gewijzigd door EliScooby op za 02 mei 2015, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3107224
ik vind mijn kast fijn..overzichtelijk...maar manlief heeft gelijk.
hij verliest elke keer veel kou als je de deur openzet.
Maar, als je een kist opendoet, verliest die toch ook veel kou?

Ik heb een kast, en vind die prettig overzichtelijk idd. Geitjes gingen er destijds ook prima in overigens  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door