Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#310612
Hallo, Isis heeft met brokken altijd problemen gehad met rundvlees (diaree/spugen). Ben zelf lams gaan geven. Dit ging beter, maar niet perfect. Isis eet nu al 6 weken bibinatuurmix. Nu is ze niet lekker (baarmoederontsteking) en eet ze geen bibi meer. Echter at ze dus wel de kippennekken met veel plezier op ::). Nu zit in de natuurmix rundvlees. Is het nu gewoon de baarmoederontsteking, waardoor ze zo raar doet met bibi eten of is ze toch allergisch voor rundvlees? hoe kom ik daar achter?
Alvast bedankt voor jullie advies.
Groetjes Rebecca
#310622
Je ziet ook veel aan haar vulva. Maar omdat ze ook in het verleden weigerde rund te eten., dacht ik dat ik het apart moet zien. Dus dat het niet aan de baarmoederontsteking ligt. Kijk ik weet dat als ze ziek is dat ze minder tot niets eet, maar waarom dan wel kippennekken en geen bibi? Lijkt mij dus weer net als met brokken: de rund! Maar zeker weten doe ik het niet. En allergie kan ook vertoond worden toch door spugen/diaree? Dat had ze altijd met rundbrokken, maar altijd pas na een week of zo. Vraag is eigenlijk waarom wel kippennekken en geen bibi? Kan volgens mij niet door baarmoederontsteking komen want dan at ze ook geen kippennekken. En als het de rund is hoe kom ik daar met zekerheid achter?
#310680
Het hoeft ook niet persee een allergie voor rundvlees te zijn hoor. Honden hebben ook gewoon smaak en sommige dingen vinden ze gewoon niet lekker. Zo heb ik er eentje die weigert kip / gevogelte en vis te eten, 2 van de 3 moeten absoluut geen konijn en zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen die de 1 wel lust en die de ander absoluut niet moet. Dus ik ga met Lizzy mee, waarom probeer je het niet met Bibi kip?
#310755
???Westy, heerst er bij ons in de buurt soms een spuug en diaree virusje? Ike heeft dit nl ook (spugen en diaree) en ik breng het eigenlijk ook ivm verandering van smaak van bibi maar of dit waar is?????
Laatst gewijzigd door Ike op di 26 apr 2005, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
#310798
Moeilijk zo te zeggen waar dit mee te maken heeft. Kan door de baarmoederontsteking (en dat ze dus alleen nog dingen eet die ze erg lekker vind), maar kan ook gewoon zijn dat ze toch een afkeer voor rundvlees heeft.
Probeer inderdaad eens de kip&rijst van Bibi wat Lizzy al zegt?
Hou haar heel goed in de gaten zou ik zeggen.
Mijn ervaring is dat baarmoederontsteking zelden helemaal geneest met medicatie (neem aan dat ze dat krijgt?) en dus bij een volgende cyclus vaak alsnog weer de kop opsteekt.
Heeft ze uitvloeiing of niet? En hoe is haar drinkgedrag? Drinkt ze meer als anders of niet?
Blijf a.u.b. heel alert hoor en onder toezicht van je DA, want baarmoederontsteking kan behoorlijk ernstig zijn en ze kunnen er echt heel erg ziek van worden (maar laten ze vaak pas heel laat blijken).
Persoonlijk zou ik haar laten castreren, maar dat blijft je eigen keuze natuurlijk. Als dalijk alsnog die baarmoeder eruit moet als ze ziek ervan is, is natuurlijk een groter risico.
Sterkte ermee in ieder geval. ;)
#311063
Ike schreef: ???Westy, heerst er bij ons in de buurt soms een spuug en diaree virusje? Ike heeft dit nl ook (spugen en diaree) en ik breng het eigenlijk ook ivm verandering van smaak van bibi maar of dit waar is?????
Oeps, misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Isis spuugde veel met brokken. Diaree van bibi was alleen in het begin. Nu spuugt ze alleen als ik worst of kaas (te veel) geef. ;)
#311066
Yari schreef: Moeilijk zo te zeggen waar dit mee te maken heeft. Kan door de baarmoederontsteking (en dat ze dus alleen nog dingen eet die ze erg lekker vind), maar kan ook gewoon zijn dat ze toch een afkeer voor rundvlees heeft.
Probeer inderdaad eens de kip&rijst van Bibi wat Lizzy al zegt?
Hou haar heel goed in de gaten zou ik zeggen.
Mijn ervaring is dat baarmoederontsteking zelden helemaal geneest met medicatie (neem aan dat ze dat krijgt?) en dus bij een volgende cyclus vaak alsnog weer de kop opsteekt.
Heeft ze uitvloeiing of niet? En hoe is haar drinkgedrag? Drinkt ze meer als anders of niet?
Blijf a.u.b. heel alert hoor en onder toezicht van je DA, want baarmoederontsteking kan behoorlijk ernstig zijn en ze kunnen er echt heel erg ziek van worden (maar laten ze vaak pas heel laat blijken).
Persoonlijk zou ik haar laten castreren, maar dat blijft je eigen keuze natuurlijk. Als dalijk alsnog die baarmoeder eruit moet als ze ziek ervan is, is natuurlijk een groter risico.
Sterkte ermee in ieder geval. ;)
Isis krijgt nu antibiotica en heeft uitvloeing. Ze moet nog even kuren. Ik heb al besloten haar te laten steriliseren (oja, heet castreren he ;D). Maar dat doet de DA nu liever niet, omdat het zo ontstoken is. Ik moet volgende week terugkomen. Bel morgen toch even op, want ze is nu wel afgevallen (nu zit ze op haar goede gewicht hoor, maar toch). Bedankt voor het advies. :)
#311181
Ja in CB. Ik had van Domenica al ikg cb gehad in de hoop dat ze ging eten. Ze heeft 1/3 opgegeten. Bel vandaag of morgen weer met bibi. Als ze het nu nog niet hebben is het misschien wel een idee om cb kip/rijst voor 3 weken te proberen. Ik weet niet of de overstap van bibi naar cb wat zou uitmaken. Ik moet toch wat. Geen bibi kip/rijst dan maar meteen cb kip/rijst (is ook dichterbij niet waar ;))
Laatst gewijzigd door westie op wo 27 apr 2005, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
#313255
westie schreef: Isis krijgt nu antibiotica en heeft uitvloeing. Ze moet nog even kuren. Ik heb al besloten haar te laten steriliseren (oja, heet castreren he ;D). Maar dat doet de DA nu liever niet, omdat het zo ontstoken is. Ik moet volgende week terugkomen. Bel morgen toch even op, want ze is nu wel afgevallen (nu zit ze op haar goede gewicht hoor, maar toch). Bedankt voor het advies. :)
Oké, duidelijk! ;)
Hoe is het nu met haar?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door