Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door EvaF
#3105640
We hebben 3 honden (2 husky teefjes en een Shiba Inu teefje) en 5 katten (Europese korthaar) en ben aan het kijken naar kvv. Vroeger gaven we 50% kwaliteit brokken en 50% renske/kvv rollen van de dierenwinkel met gedroogde snacks (kippennekken, long, pens ed), door tegenslagen zat dat er financieel niet meer in. We wilden de familie bij elkaar houden dus zijn naar goedkope brokken van zooplus overgegaan. 2,5 jaar hard werken en een verhuizing naar een goedkoper huis gaat het ons wat financieel wat beter af.

Omdat ik weet dat de beestenboel het heel lekker vond en ik denk dat ze het heel goed zouden doen op kvv wil ik daar nu weer naar terug en dan 100% dat (wel nog wat brokken tijdens het overstappen). Alleen moet het dan financieel wel te doen zijn (dat het beter gaat betekend niet dat we nou veel geld over hebben en er is ook nog een baby op komst  :biggrin2: ) dus was ik op zoek naar een goedkope manier om ze toch vers vlees te voeren. Nu is Lotgering volgens mij de goedkoopste, (en heeft een variant voor katten) is deze dan wel nog kwalitatief goed genoeg? En moet je variëren met merk en diersoort? Lotgering heeft mixen waar meerderen dieren in zitten en ze zouden ook nog gedroogde snacks krijgen (de katten alleen gedroogde kipstrip iets anders gedroogd weigeren ze te eten....), is dat dan niet genoeg variatie? Moet je er nog dingen aan toevoegen? Een eitje 2 x in de week en wat groente bv (voor de honden dan).

Kan ik naast kvv en gedroogde snack ook schapenvet blokjes en die kauwstaven blijven geven? Of is dat ook rommel?

Ik heb veel vragen, maar zie door de bomen echt het bos niet meer.... En voor ik een vriezer koop en vol met spul stop wil ik wel weten of ik ze er een plezier mee doe
Door Cindy de Wolf
#3105667
Ik heb voor het eerst lotgering besteld en dat was 1 keer en niet snel weer, hooguit de wildversies. Dus nee ik zou ze daar niet full time op willen hebben. Honden die subiet gingen spugen, diarree en gewoon slecht eten.
Heb je al gekeken bij http://www.best4dogs.nl/ of bij herby?
Door Lizzy
#3105677
[quote="EvaF"]
We hebben 3 honden (2 husky teefjes en een Shiba Inu teefje) en 5 katten (Europese korthaar) en ben aan het kijken naar kvv. Vroeger gaven we 50% kwaliteit brokken en 50% renske/kvv rollen van de dierenwinkel met gedroogde snacks (kippennekken, long, pens ed), door tegenslagen zat dat er financieel niet meer in. We wilden de familie bij elkaar houden dus zijn naar goedkope brokken van zooplus overgegaan. 2,5 jaar hard werken en een verhuizing naar een goedkoper huis gaat het ons wat financieel wat beter af.

Omdat ik weet dat de beestenboel het heel lekker vond en ik denk dat ze het heel goed zouden doen op kvv wil ik daar nu weer naar terug en dan 100% dat (wel nog wat brokken tijdens het overstappen). Alleen moet het dan financieel wel te doen zijn (dat het beter gaat betekend niet dat we nou veel geld over hebben en er is ook nog een baby op komst  :biggrin2: ) dus was ik op zoek naar een goedkope manier om ze toch vers vlees te voeren. Nu is Lotgering volgens mij de goedkoopste, (en heeft een variant voor katten) is deze dan wel nog kwalitatief goed genoeg? En moet je variëren met merk en diersoort? Lotgering heeft mixen waar meerderen dieren in zitten en ze zouden ook nog gedroogde snacks krijgen (de katten alleen gedroogde kipstrip iets anders gedroogd weigeren ze te eten....), is dat dan niet genoeg variatie? Moet je er nog dingen aan toevoegen? Een eitje 2 x in de week en wat groente bv (voor de honden dan).

Kan ik naast kvv en gedroogde snack ook schapenvet blokjes en die kauwstaven blijven geven? Of is dat ook rommel?

Ik heb veel vragen, maar zie door de bomen echt het bos niet meer.... En voor ik een vriezer koop en vol met spul stop wil ik wel weten of ik ze er een plezier mee doe
[/quote]

Ik zou nooit op 1 paard wedden qua KVV en dus ook nooit alleen Lotgering geven. Ik zou dat toch afwisselen met andere (betaalbare) merken KVV. En verder zou ik er dan inderdaad 2 keer per week een eitje bij geven, restjes groenten, af en toe een vet visje rauw (sardientje).

Gedroogde snacks gedroogd in China is rommel ja. En schapenvet blokjes ook. Dat is verhit geweest en dus schadelijk.
Door Jantina
#3105689
Volgens mij gaat er met jouw aantal dieren best een berg doorheen.  ;) Er zijn veel merken waar je groot kunt inkopen en dan veel voordeliger uit bent. (incl. bezorging) Dit kan inderdaad bij Best4Dogs, maar ook bij DARF bijvoorbeeld. Inkopen bij de leverancier scheelt in veel gevallen al aardig wat ipv bij een winkel kopen. Niet alle merken hebben dit op hun website staan, maar even een mailtje of belletje kan je veel mogelijkheden bieden! Iedereen moet er - terecht en logisch - iets op verdienen tenslotte. Ik vind zelf de kwaliteit van Lotgering te matig om dat volledig te voeren, ik kan de ervaring van Cindy onderschrijven. Ik voer het zelf ook niet, hoewel ik het wel een aantal x geprobeerd heb. Aan de andere kant ken ik honden en fokkers die met Lotgering of bijv. Smuldier werken (ook een kwalitatief mindere), en daar nooit geen problemen van ondervinden. Ik denk dus ook dat je uit zal moeten proberen wat goed gaat met jouw honden. Wellicht zoude ze het best goed doen op 5 dagen Lotgering en 2 dagen een kwalitatief betere, ik noem maar wat. Dat zou financieel toch prettig zijn!
Door hannabelgje
#3105694
Ik gebruik ipv schapenvet blokjes een schepje kokosolie. Wel de ontgeurde (fatsoenlijke kwaliteit) anders lust ze het niet.
Ik zou ook liever afwisselen met kvv. 
Gebruikersavatar
Door Fotogravinnetje
#3105696
Ik weet dat er een paar jaar wat problemen geweest zijn met Lotgering, waardoor de kwaliteit van veel rollen ronduit slecht waren. De portie die wij in januari gekregen hebben is in ieder geval wel prima. Pas in juni komt voor ons een nieuwe lading. Krijg je met zo'n kleine hond ;) Wel is Lotgering vrij vet en daar doen sommige honden het slecht op. Het is dus ook een kwestie van wat dingen uitproberen. Elco doet het er uitstekend op. Alleen moet ik de verschillende smaken wel blijven afwisselen (vind ik geen probleem), anders weigert hij na een paar dagen z'n eten...
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3105732
Je zou eventueel ook nog Kivo kunnen proberen, zo af en toe koop ik dat ook om mijn portemonnee te sparen, normaal geef ik Tinlo Barfmenu.
Ik heb zoveel gemengde verhalen gehoord over Lotgering, waarvan 1 positief en de rest dus niet, dat ik het niet snel zou geven.
Volgens mij valt Kivo in dezelfde prijsrange als Lotgering.
Door malimaniac
#3105760
Hier krijgen ze slappe poep van lotgering. Denk door het hoge vet percentage. Ik vond het vlees er redelijk uit zien en wisselde het af met barf dagen (vleesbot en spiervlees). Zal niet zo snel weer voor lotgering kiezen. Maar wie weet reageren jou honden er wel goed op. Zal een kwestie van uitproberen zijn.
Heb ook eens een weekje kivo gevoerd. Dat ging prima.
Misschien kan je om de prijs te drukken een paar dagen barf geven.
Door EvaF
#3105775
Bedankt voor jullie antwoorden! Herby, www.best4dogs.nl en KIVO zijn wel iets duurder, maar wel nog te doen denk ik. DARF is echt te duur voor mij, (voor zo ver ik kon zien) kost dat ongeveer 20 euro per 5 kilo. Dan zou mijn geld echt op zijn voor de maand voorbij is (en met de baby op komst is het ook niet alsof het leven goedkoper gaat worden), en het zijn redelijk wat dieren dus eten ook behoorlijk. Ei, groenten en vis toevoegen moet neem ik aan bij ieder merk? Is natuurlijk geen probleem, alleen wil niet dat ze te weinig of te veel van iets binnen krijgen omdat door mijn onwetendheid.

Dus dan combineren met merk en dier soort, ik denk dan aan 2 merken per keer en dan als dat op is wisselen (aangezien je redelijk wat per keer moet kopen denk ik dat meer dan dat tegelijk te veel ruimte zou kosten en de vriezer moet ik nog kopen). Ik las dat ze een combinatie van minimaal 4 diersoorten moeten krijgen, in welk tijdsbestek moet dat? Ik las ergens 4 weken en ergens anders weer 6 tot 8 weken. Er zijn namelijk verpakkingen meer verpakking met 1 of 2 dieren dan minimaal 4 (en die zijn dan ook duurder). Lotgering heeft wel een betaalbare met 4 dieren (dat is die met wild) dus anders eventueel die met een andere combineren. (Weet iemand toevallig of dat van die 4 diersoorten ook voor katten geld? Anders vraag ik dat op een ander deel van het forum na)

Geen schapenvet meer dan, maar zijn er niet ook gedroogde snacks te koop die wel van goede kwaliteit zijn? Niet die van zooplus enzo, maar ik had vroeger een leverancier die alleen gedroogde snacks deed en die waren een stuk beter (die bestaat alleen niet meer helaas).

Barf geven zal mij nu iniedergeval niet lukken, ik ben al sinds ik zwanger ben misselijk en kan niet eens koken omdat ik van de geuren over mijn nek ga... Daarnaast ben ik ook veel te bang dat ik dan niet de goede combinatie geef en ze te korten krijgen. Misschien als ik wat bekender ben met vers vlees dat ik het alsnog ga doen. Wel eten mijn honden echt alles (als ik niet op let inclusief ieder dood dier dat ze tegen komen of als ze zelf een vogel te pakken krijgen, ons eten en alles dat in de dieren winkel verkocht wordt voor honden of katten). En hebben ze gelukkig eigenlijk nooit slappe poep of andere problemen.
Laatst gewijzigd door EvaF op wo 29 apr 2015, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3105997
Lotgering zal best goed genoeg zijn voor sommige hondjes.
Mocht ik het kunnen krijgen, zou het ook goed genoeg zijn voor mijn hond voor 1x per week. Mijn leverancier is door wanbeleid gestopt met de lotgering (half ontdooid geleverd wat zij niet door wilde verkopen etc...)

Het is mijn ogen niet goed genoeg om vaker dan 1x of volledig aan mijn hond te geven, dan kies ik toch liever een iets beter segment KVV.
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#3106043
Lotgering werkt hier beter dan alle andere merken (daarvan gaan ze dus spugen, diarree of weigeren het überhaupt te eten). Heb hier van de week de vismix gemengd door een rol pens (100 gram vismix op 500 gram pens), en de hele huiskamer lag vol waterdunne diarree. Normaal kan ik een kilo pens voeren en gaan ze nog niet aan de dunne. Binnenkort nog een keer proberen en dan door wat anders mengen. Maar ik durf het bijna niet meer aan dan wat anders dan Lotgering...

Zo zie elke hond is anders...
Door EvaF
#3106107
Super al die tips! Is www.dogmeat.nl niet de zelfde als www.best4dogs.nl? Alleen dan zonder het 100 kilo minimum om te bestellen, die 100 kilo haal ik niet (wel als verbruik, maar niet aan ruimte). Ik denk dat die dan samen met KIVO en Herby zal voeren. Lotgering wil ik wel nog proberen als onderdeel van het menu, bv 2 keer per week. Ik denk niet dat de honden er een probleem mee hebben, maar de katten zijn moeilijker met eten en wil ze allebij variatie geven met merk. Van tammenga weet ik niet of dat gaat, er is een verkoop punt in Rotterdam (waar ik woon) maar daar vind ik het nog al duur en op de site van tammenga staat dat ze aan particulieren leveren als er geen verkooppunt in de buurt is. Heb het verkooppunt al wel gemaild (zij geven aan voor grootverbruik andere prijzen te hebben dus die wil ik graag weten). Daarna mail ik Tammenga ook nog, nooit geschoten altijd mis. Ze hebben namelijk wel speciale verpakkingen voor grootverbruik, dus wie weet dat wat beter te doen is.
Door Erna
#3106123
Uiteraard ken ik ook alle verhalen over Lotgering maar ik kan niet anders zeggen dan dat wij nog nooit slechte ervaringen met dit merk hebben gehad. Altijd mooi vlees gekregen en de honden zijn er gek op. Bij ons eten de honden 50% KVV (Lotgering of Smuldier) en 50% Barf en doen het daar uitstekend op.
Door Parelridder
#3106148
[quote="EvaF"]
Bedankt voor jullie antwoorden! Herby, www.best4dogs.nl en KIVO zijn wel iets duurder, maar wel nog te doen denk ik. DARF is echt te duur voor mij, (voor zo ver ik kon zien) kost dat ongeveer 20 euro per 5 kilo. (...)
[/quote]De goedkoopste is idd 18,50 per 5 kilo oftewel 3,70 per kilo. Er is echter vaak wel zo'n 10% korting te krijgen als je grotere hoeveelheden in één keer af neemt, ook heeft DARF volgens mij nog steeds zogenaamde fokkers verpakkingen voor grootverbruikers.
Wat misschien ook interessant is: http://darf.info/nl/42-meat4dogs
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door