Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rebekka
#3105737
Hoe vriezen jullie je BARF in?

Ik doe spier, bot en orgaan alle drie in een apart zakje, maar kan dat ook met zijn allen per maaltijd in 1 zakje? Vroeg ik me zo af...  :P Ik haal er nu dus voor twee maaltijden 4 zakjes uit per dag.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3105744
Je kan zelfs voor 2 dagen in een zakje steken, als je dat wil.

Ik vries los porties in die daarna in een herbruikbare zipzak gaan.  Op een keer moeten die wel weg natuurlijk. Maar toch minder dan een zakje per dag.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3105763
Ik ben altijd blij met kiloverpakkingen bot en spier, die pak ik niet om. Ik haal een kilo van iets eruit en voer het op over een x aantal maaltijden. Orgaan portioneer ik wel, dat meng ik naar verhouding en portioneer het per dagportie.

Krijg ik grotere blokken van bot of spier, dan portioneer ik ook grofweg op een kilo.
Door Simone V
#3105774
tja ik ben helaas wel een plastic zakjes verspiller....

Omdat ik over het algemeen het vlees, bot en orgaan op verschillende dagen binnenkrijg (via de lijntjes hier en 1 ander verkooppunt) verpak ik alles apart.
Dus bot, spier, pens en orgaan apart. Sita krijgt 4 dagen spiervlees en 3 dagen pens en 1 soort orgaan erbij.
Ik pak dus per dag 2 of 3 zakjes uit de vriezer...en soms nog een extra zakje vis  :-[

Als je je hele maandvoorraad in 1x binnenkrijgt, kan je gemakkelijk alles in 1 zakje doen! Of zelfs 2 dagen in 1 zakje. Die dag dat het vlees extra in de koelkast ligt, maakt volgens mij niet uit.

En die zipzakjes zijn ook goed. Die kan je echt langer gebruiken dan normale plastic zakjes.
Door Lil
#3105812
pearlsofpassion schreef: Je kan zelfs voor 2 dagen in een zakje steken, als je dat wil.

Ik vries los porties in die daarna in een herbruikbare zipzak gaan.  Op een keer moeten die wel weg natuurlijk. Maar toch minder dan een zakje per dag.
Dat past niet met 1,5 kg voer per dag.

Verder komt het hier ook op verschillende dagen binnen dus bot spier en orgaan apart. Orgaan gaat wel voor 2 dagen in een zakje.
Door orinake
#3105831
ik vries in zoals het binnenkomt....
zit er teveel in een pak gaat dat nadien in een zak de vriezer weer in. Die klutskes spaar ik nadien op tot een volle maaltijd...
Maar ja ik gebruik 10kg per dag :s
Door Shanti en co
#3105865
Voor de katten verpakken wij het vlees in 4 zakjes per week, zij eten samen per dag 200g. Dat doen we in een ijsbak in de koelkast en daar doen we dan 1 of 2 dagen mee.
Voor Shanti hebben we het meeste los verpakt, dat is 300-800g per zakje. Voor spiervlees gebruiken we kleine zakjes en voor vleesbot grote stevige zakjes, de zakjes zitten vaak wel redelijk vol. Het orgaan hebben we per week verpakt en dat zakje sluiten we af met een clipje. En alle groentemuffins zitten in 1 grote zak waar we steeds 1 "muffin" uithalen.
Gebruikersavatar
Door nova
#3105898
Ik maak bijna van alles  kilo/verpakkingen. Werkt hier het beste.
1 hond krijgt gemalen vleesbot, en dat doe ik  per dag of per 2dagen  dagen verpakken
Gebruikersavatar
Door RobinVC
#3108009
Alles in één zakje, geproportioneerd. Het is wel wat werk, ben er een avond mee bezig, maar nadien ben ik een aantal weken gerust. Stikkertje erop met wat erin zit, zo kan ik makkelijk verschillende bot/vlees/organ door elkaar geven. Moet hij geen twee maal na elkaar hetzelfde eten.
Door Rebekka
#3108697
ik heb nu zakje vlees-bot en orgaan-bot gemaakt (twee maaltijden per dag) Ik maak voor een maand. Ik heb de zakjes per week (1 week is 1 vriesla) verdeeld zodat er (bijna)nooit eenzelfde zakje is.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3108784
Ik vries alles apart in in porties voor de 4 honden voor 1 dag  ( dus bot , spier , hart, lever , nier , vis ) zo kan ik afwisselen zoals ik wil, heb van alle soorten diverse diersoorten liggen
Gebruikersavatar
Door mandyy
#3109623
Ik maak zakjes per dag, en daar schrijf ik dan nog de dag zelf op. Handig omdat ik niet de enige ben die mijn hond voert, dus kunnen mijn vriend en mijn moeder ook gewoon een zakje pakken zonder dat het zware impact heeft op het dieet van mijn hond.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3109636
Lil schreef: Dat past niet met 1,5 kg voer per dag.

Tuurlijk wel, pak je enkel een grotere zak. Ik gebruik ook zakken ala formaat A3, kan een boel in hoor.  :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3109885
Angelique schreef: Tuurlijk wel, pak je enkel een grotere zak. Ik gebruik ook zakken ala formaat A3, kan een boel in hoor.  :)
Ik heb die ook...  ::)
Ben er toevallig aan gekomen en het is wel handig om vb een doos parelhoen van 10kg in 3 delen in te vriezen. Dan hoef ik geen 10kg in een keer te portioneren als ik dat door omstandigheden niet zie zitten...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door