Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3105312
Eind mei gaan manlief en ik vier dagen op internationale wedstrijd.
Nelson gaat naar mijn zus.

Nu is het probleem dat ze én heel weinig vriezer ruimte heeft, én heel slecht tegen bloed/vlees kan.
Ik kan met zijn allergie niet zomaar even een paar rollen kvv halen, en wil dus graag zijn eigen menu malen.
Om nu voor die ene keer een vleesmolen aan te schaffen is ook weer zo wat.

Is er iemand in de omgeving Neerkant die dat voor ons wil doen?
Helmond, Eindhoven, Best, Roermond, Venlo... Ik wil er best een stukje voor rijden.

Ik heb zacht bot van konijn en hele zachte reeribjes.
Door Borke
#3105351
Als het maar voor 4 dagen is: waarom geef je geen spiervlees mee en snijd je dat zelf in kleine stukken?
Uiteindelijk is gemalen vlees toch ook bloederig.

Wel fijn zeg dat je een vertrouwde oppas hebt!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3105353
Borke schreef: Als het maar voor 4 dagen is: waarom geef je geen spiervlees mee en snijd je dat zelf in kleine stukken?
Uiteindelijk is gemalen vlees toch ook bloederig.

Wel fijn zeg dat je een vertrouwde oppas hebt!
Spiervlees en orgaan zou kunnen inderdaad, alleen vleesbot niet  :-\
Gebruikersavatar
Door Hope
#3105375
Boeffie Blafmans schreef: Ik zou voor die paar dagen ook niet moeilijk doen, en een paar eierschalen vermalen als calciumpoeder en dat bij spiervlees en wat orgaan voeren :)
Eipoeder is geen optie met mijn hyper-gevoelige-zwaar-allergische lab  :-\
Door K&D
#3105378
Probeer anders de konijnenbotjes in een stevige plastic zak te doen, en met de platte kant van de hamer er op te meppen (op de stoep) tot het moes is. Met kip gaat dat uitstekend, is mijn ervaring.
Door Borke
#3105399
Hope schreef: Spiervlees en orgaan zou kunnen inderdaad, alleen vleesbot niet  :-\
Voor slecht 4 dagen lijkt me dat geen probleem, zeker niet als je alleen spiervlees neemt.
Orgaan werkt meer laxerend en dan is het wel handig om er bot bij te geven.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3105404
nikèdog2000 schreef: ik heb van middag zachte ree ribben staan knippen in kleine stukjes
als die van jou ook zacht zijn
in kleine stukjes knippen en door het vlees roeren
Goed idee!
#3105538
voor mijn oudste teefje heb ik een keertje gemalen konijnbot besteld bij lupa. Was puur alleen bot. Ging zij logeren bij mijn moeder maakte ik plastic bakjes klaar met daarop ochtend en avond. Ze hoefde alleen het dekseltje er af te halen en voor haar neer te zetten. Is dat ook niet een idee voor je zus? even flink aan de chinees en deze bakjes zijn super geschikt. past ook konijnkarkas in. dat vries je dan in.
#3105544
Ik denk dat KVV of ander gemalen spul gewoon echt geen optie voor Nelson is.
Ik kan je helaas niet helpen, maar mocht er niemand zijn denk ik dat botstukjes klein knippen de beste oplossing is..
#3105629
K&D schreef: Probeer anders de konijnenbotjes in een stevige plastic zak te doen, en met de platte kant van de hamer er op te meppen (op de stoep) tot het moes is. Met kip gaat dat uitstekend, is mijn ervaring.
Doe ik ook! Werkt perfect. Ook met andere kleine diersoorten is het mogelijk, zoals bv fazant, kwartel, parelhoen, patrijs etc etc. Stevige hamer (vuistje) en platslaan. Daarna fijn knippen en je hebt je eigen KVV :) zo kan je dat voor elke dag doen voor het bot percentage dat je nodig hebt :).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Inouchka op di 28 apr 2015, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3105740
Inouchka schreef: Doe ik ook! Werkt perfect. Ook met andere kleine diersoorten is het mogelijk, zoals bv fazant, kwartel, parelhoen, patrijs etc etc. Stevige hamer (vuistje) en platslaan. Daarna fijn knippen en je hebt je eigen KVV :) zo kan je dat voor elke dag doen voor het bot percentage dat je nodig hebt :).
Thx, dat ga ik eens proberen.
Het hoeft echt geen baby-prakje te zijn, maar als Nelson een stuk hertenrib op haar keukenvloer gooit gaat ze echt over haar nek. Ik ben blij dat hij bij haar mag logeren. Een rustige plek en ze maakt haar hele huis zoveel mogelijk huisstofmijten-vrij. Dus ik ben er zuinig op, hihi!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door