Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3105581
Zimba terug bij af!
En waarom omdat er weer een onverlaat zn hond los laat die die niet bij zich kan houden!
Loop op een recht stuk.. en zie nergens iem...
Laat zimba uit de kar.. en binnen nog geen minuut komt er een lab aandenderen... tegen zimba aan!
Het gebeurde achter me... hij piept en gentle reageert gelijk en knalt op de lab....
Op mijn 'los' liet hij ook los maar denk zomaar bijna zeker te weten dat de lab een gaatje of 2.. heeft..
Geen eigenaar te bekennen, ik zimba in de kar.. en ja hoor in de verte komt er een pa met kind aan slenteren..
heb nog wat geroepen in de trant van lomperd
Heeft even achter me gelopen die man maar haalde me niet in... mmm heeft ie waarschijnlijk of zijn hond niet nagekeken of vind gewoon helemaal niks belangrijk!
Dus..... ik heb een zimba die bijna niet lopen kan, veel pijn  heeft, nu weer tramadol op heeft en ik kan Hella weer bellen
Heel fijn hoor, toppie! >:(
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3105592
Lieve Ellen, ik vind het vreselijk voor jou en voor Zimba  :'( :-*

Maar helaas vrees ik met grote vrezen dat het veel mensen echt gewoon geen bal kan interesseren. Zij lopen vrij de hond kan ook zijn energie kwijt (lees binnen niet te harden en hopelijk na rondje beter te handelen binnen) en verder zal het ze geen biet interesseren.
Door Lizzy
#3105600
Ja, dit is dus echt kl*te. Ik heb mijn lesje met Linga toen wel geleerd. Met een niet 100% topfitte hond kom ik niet meer in een park/bos. Want andere hondeneigenaren interesseert het geen bal en die vinden gewoon dat hun hond lekker los moet kunnen lopen en lekker op andere honden af moet kunnen rennen. Sterkte met Zimba en een dikke knuf voor jullie beide :-*. Ik hoop dat het een dipje is en hij er snel weer bovenop komt!
Door charmed
#3105601
Dan zou je dus helemaal niet meer kunnen lopen, want ik heb met Whisper gehad, die liep aan de lijn en die heeft zich bezeerd omdat er een loslopende hond aankwam, die had ik dus juist los moeten doen.

Vorige week werd ik bijna besprongen door een grote labrador, toen ik met de honden in het bos liep. Die wilde zo tegen mijn buik aanspringen en dat kan ik dus ook niet hebben nu. Dus tja, dan kan je helemaal niets meer. (is mijn ervaring) want hoe dan ook, een hond die mank loopt, blessure heeft is erg gevoelig, los maar ook aan de lijn.
Door Lizzy
#3105604
Dat is ook zo hoor, dat je eigenlijk nergens kunt lopen. Maar mijn ervaring is wel dat ik nog beter langs de kant van de weg kan lopen dan in een bos, gewoon omdat daar minder vaak loslopende honden lopen. Mensen houden gewoon niet graag een beetje rekening met elkaar. En feitelijk kun je met fatsoen niet meer met je pup naar een losloopbos, niet met een klein hondje, niet met een zwakke hond :-X
#3105610
ik loop op fietspaden en achteraf paadjes... loop niet eens meer in de gewone gebieden, ik riskeer gewoon 3x daags een prent omdat ik daar loop... zomaar uit t niets kwam ie aan en verdorie gentle reageerde wat ik ook helemaal niet wil hebben
#3105615
Tjonge jonge ... Het zit jullie echt niet mee he
Helaas wel herkenbaar toen Daan moest revalideren, honden die (ook in aanlijngebieden en in de wijk) loslopen, niet onder appel staan en vol op Daan knalde  :'(

Het is gewoon ruk, en dat alleen omdat mensen het vertikken om zich in hondentaal te verdiepen en de honden gewoon los gooien onder het motto "zoek het maar uit, want de hond speelt alleen met anderen"

Dikke knuf voor je mannetje ..... En neem er zelf ook een voor de schrik  :-*
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3105619
Lizzy schreef: Dat is ook zo hoor, dat je eigenlijk nergens kunt lopen. Maar mijn ervaring is wel dat ik nog beter langs de kant van de weg kan lopen dan in een bos, gewoon omdat daar minder vaak loslopende honden lopen. Mensen houden gewoon niet graag een beetje rekening met elkaar. En feitelijk kun je met fatsoen niet meer met je pup naar een losloopbos, niet met een klein hondje, niet met een zwakke hond :-X
Ook niet in een aanlijngebied, want zelfs daar zijn mensen te beroerd zich ook maar enigszins aan te passen, het wordt echt steeds gekker lijkt wel.
Door Jantina
#3105634
Kl*te Ellen!  :(
Zou zeggen kom lekker af en toe zonder spanning en lekker los bij ons lopen met 'm, is ook asfalt pad tussen de weilanden (nou ja je kent t hier van 't foto's maken) maar ja, je hebt geen auto he?
Door Lizzy
#3105641
Sarah5 schreef: Ook niet in een aanlijngebied, want zelfs daar zijn mensen te beroerd zich ook maar enigszins aan te passen, het wordt echt steeds gekker lijkt wel.
Ja, dat idee heb ik ook :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door