Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Comet
#310547
hoi,
ik heb een pup van ongeveer 8 weken
hij krijgt 200 gram Carnibest verdeeld over heel de dag.
alleen krijg ik het idee dat het niet genoeg is, nu vroeg ik me dus af of hij er iets bij mag hebben en zo ja wat?
Door Lizzy
#310552
Wat voor pup (van welk ras) is het? En zwaar weegt de pup nu? En hoe zwaar zal hij wegen als volwassen hond? Volgens mij kun je hem het beste gewoon wat meer CB geven.
Door amber2
#310553
Hoe bedoel je dat het niet genoeg is: wordt hij mager of is hij niet helemaal verzadigd? Misschien kan je carnibest actief proberen, dit bevat meer vet en eiwit en een groter percentage droge stof, dus vult meer qua 'vol gevoel' maar ook qua calorien. En je kunt natuurlijk altijd gezonde tussendoortjes als extraatje geven.
Door Comet
#310556
het is een rottweiler reu van nu 4.5 kilo

waarom ik het idee heb dat het niet genoeg zou zijn, weet ik eigenlijk niet, hij schooid niet, maar probeerd wel de brokken van onze oude hond te stelen
(sorry, maar ik vind de oudere hond te oud om nu nog over te stappen op CB)

gezonde snacks, vind meneer niet lekker en eet die dus ook niet
Door Audrina
#310568
Ze adviseren van CB 50 gram per kg lichaamsgewicht bij pups. Dus dan zou hij 225 gram mogen hebben, ietsje meer dus.

En je hond is nooit te oud om hem / haar over te zetten op vers hoor. ;) Ik heb mijn 2 oude honden ruim een jaar terug (toen waren ze 10,5 en 11) ook overgezet op vers. Dat ging zonder problemen en ze doen het er heel goed op.
Door Ine
#310571
[quote="Comet"]
het is een rottweiler reu van nu 4.5 kilo

waarom ik het idee heb dat het niet genoeg zou zijn, weet ik eigenlijk niet, hij schooid niet, maar probeerd wel de brokken van onze oude hond te stelen
(sorry, maar ik vind de oudere hond te oud om nu nog over te stappen op CB)

gezonde snacks, vind meneer niet lekker en eet die dus ook niet

[/quote]

Weeg je pup wekelijks en pas dan de hoeveelheid voer aan.
En verder sta ik achter de reactie van Audrina! Tenzij de oude hond onoverkomelijke problemen zou hebben.
Door Comet
#310572
mijn oude hond is opgegeven door de DA :(

misschien ligt het wel gewoon aan mij hoor, 200 gram lijkt ook wel heel weinig
en pups kunnen natuurlijk blijven eten

hij krijgt nu een week CB, en is in die week trouwens wel 1 kilo aangekomen (is dat niet veel in een week?)
Door Red_Hunter
#310574
Volgens mij proberen ze altijd wel eten te stelen, vooral als het van een ander is. Dit komt volgens mij niet doordat hij te weinig voedsel krijgt.

Een kilo per week is voor een Rottweiler denk ik wel goed. Mijn Ierse setter pup kwam ook 1 kilo per week aan.

Ik heb mijn oude hond toendertijd ook overgezet op vers en ze werd er alleen maar beter van.
Vacht, vitaliteit alles. Dus ik zou het gewoon doen hoor.
Misschien sta je er nog van te kijken hoe ze opknapt.

groetjes Trudie
Door Peet
#310575
[quote="Comet"]
mijn oude hond is opgegeven door de DA :(
[/quote]

Waarom?
Door Audrina
#310577
Ik weet natuurlijk niet wat je oude hond mankeert, dus ik kan er ook niet over oordelen. Maar zou het niet fijn zijn als hij / zij de laatste tijd van zijn / haar leven nog kan genieten van gezond & lekker eten?
Mijn oudste teef (Tess, de zwarte hond op de fotootjes onder mijn berichtjes) was 2 jaar terug ook opgegeven door de DA. Ze had een hele agressieve vorm van kanker en alhoewel het gezwel operatief was verwijderd was de kans groot dat ze het alsnog niet zou halen. Maar voorlopig doet ze het nog steeds en erg goed ook. ;)
Door Peet
#310578
Precies!

Beau is ook al vanaf zijn 6e jaar opgegeven, en hij loopt ook nogsteeds rond hoor, inmiddels bijna 11....
Gebruikersavatar
Door Binno
#310579
[quote="Comet"]
het is een rottweiler reu van nu 4.5 kilo
[/quote]
Ik vind 4.5 kilo voor een rottiereu van 8 weken trouwens wel weinig hoor. Maar een kilo per week erbij is inderdaad normaal.
Verder sluit ik me bij de vorige reacties aan, ik zou de oudere hond zeker ook op vers overzetten!!! ;)
Door Comet
#310580
Benditt(dat is de oude hond)
heeft een nierprobleem, hij mag eigenlijk ook geen normale brokken, maar eet zijn dieet niet meer.
toen ze het ondektewas hij 5 jaar, intussen is hij 13
maar hij gaat echt achteruit, lopen word moeilijk, spelen doet hij helemaal niet meer
het lukt hem ook niet meer om zijn plas op te houden, en kijkt me dan echt heel zielig aan (ik zeg er niets van maar geef hem eens een extra knuffel)

eigenlijk hebben jullie wel gelijk, hij krijgt vanaf NU ook CB (hoeveel moet ik hem geven, hij weegt 20 kilo en doet een hele dag niets dan slapen)

Rebell (de rottweiler) dus gewoon iets meer geven (225gr) en goed zijn gewicht in de gaten houden
Door Comet
#310581
[quote="Binno"]
Ik vind 4.5 kilo voor een rottiereu van 8 weken trouwens wel weinig hoor. Maar een kilo per week erbij is inderdaad normaal.
Verder sluit ik me bij de vorige reacties aan, ik zou de oudere hond zeker ook op vers overzetten!!! ;)
[/quote]

is ook weinig, toen wij hem haalde woog hij 2.9 kilo
Door Peet
#310587
Comet,

Beau heeft ook nierfinsufficiency.

Voor een hond met nierproblemen, zijn 2 dingen heel belangrijk:

* voer dat bestaat uit hoogwaardige, lichtverteerbaare eiwitten (dus kip, vis, lam, eieren) en voer met zo min mogelijk ballaststoffen erin (dus geen brok, ook geen dieetbrok, ondanks dat de DA's dat meestal meegeven, brok zit vol met ballast en de hond kan deze niet goed afbreken). Bibi of Carnibest is veel beter voor ze.

* Drainage van afvalstoffen bevorderen. Omdat de nieren hun werk niet goed doen, stijgt de bloeddruk en de concentratie van afvalstoffen. Hierdoor wordt de hond steeds zieker. Dus 3 maal daags 30 druppels Solidago complex (Dr Vogel) geven, en in het drinkwater elke keer 2 capsules Brandetel of Koemis Koetjing oplossen. Vinden ze niet lekker, maar is een kwestie van wennen. Als ze het apert weigert, doe je de capsules voor het voer.

Ik hoop dat je je hond hier mee kunt helpen. Alle genoemde middelen zijn te koop in reformwinkels, De Tuinen en DA Drogisten die het merk ArkoCaps of Vitelle verkopen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door