Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3105480
We hadden ooit een leren bank maar dat was van dat ongelakte leer dus daar zal je iedere kras op. We hebben nu een stoffen bank van Ikea maar allemachtig, dat ding zit voor geen meter, ik moet elke dag kleden uitkloppen en de bank stofzuigen en ben daar echt lang mee bezig. Dus ik wil een leren bank. Die goed zit. En lang mee gaat. En liefst niet te veel kost. En er leuk uit blijft zien, ondanks dat de honden er op en af springen. En ik weet het niet meer.

Ik vind leren banken vaak heul lelijk. Ik vind stoffen banken met honden gewoon echt niet te doen. Ik vind die Stressless bank echt heerlijk zitten, maar die vind ik er dan weer niet uit zien. Bovendien is dat leer zo dun, volgens mij vliegen die hondennagels daar zo doorheen.

Doen we er nou verstandig aan om een goedkoop Seats & Sofaatje te kopen en iedere 2 jaar een nieuwe te gaan halen? Of investeer je beter in een goeie bank waar je echt lang mee doet? De pest van zo'n Seats & Sofas is dat ze zo rot zitten. En ik heb natuurlijk een verrotte rug, dus bij voorkeur zit ik goed :biggrin2:

Kortom, hoe doen jullie dat? (en "honden niet op de bank is voor ons geen optie" :biggrin2:). Wat voor bank hebben jullie? Waar hebben jullie goede ervaringen mee?
#3105483
Ik zou zo dezelfde bank terugkopen die hier nu na zo'n 13 jaar wel versleten is, maar kan niks vinden wat er op lijkt, ook qua stof. Maar goed, daar heb je niks aan.  :biggrin2: wij zijn ook op bankenjacht en de meeste stoffen lijken toch echt niet hondbestendig. Stevig leer en goedkoop gaan niet samen, punt.

Seats en sofa blijft toch een afrader qua wat ze je verkopen en wat je geleverd krijgt, dus daar ga ik niet eens kijken.

Omdat er in de winkels tot nog toe niks leuks gevonden is ben ik nu aan het rondkijken op mp. Liever een goede 2dehandse dan een slechte nieuwe.  Het gros van de banken zit gewoon voor geen meter. Ligt er ook aan wat je wil natuurlijk. Wij willen zo'n diepe zit dat je in de bank zit en de meeste banken bieden toch "op de bank". en dan lekker rechtop, nah, dat gaat 'm niet worden.

Welke bank heb jij van ikea? Er zijn er wat die wij wel goed vinden zitten/hangen, maar die zijn het qua uiterlijk net niet zeg maar.
#3105484
Ondanks dat ik ook veel liever een grove stoffen bank in huis wil, hebben wij toch leren banken in huis (een dure)
Inmiddels is die ruim 10 jaar oud, en is die nu wel zo ongeveer aan vervanging toe

De honden liggen er dagelijks op, de katten liggen er dagelijks op, en er zit pas 1 scheur in het leer omdat Daan zo nodig een keer moest graven in de bank (en na 10 jaar kon het leer dat niet meer  :biggrin2:)

Wij zijn dus ook op zoek naar een nieuwe bank, wat wederom leer zal worden want met honden die in de bagger liggen, zwemmen en vol zand zitten vind ik stof gewoon geen optie
#3105487
Tja een herkenbaar verhaal  ::)
Wij hebben ooit een nieuwe dure leren bank gekocht
Maar met 4 katten en 4 honden ...... De bank was dus best snel aan zijn einde , en dat is best frustrerend .
We moesten op een gegeven moment ook echt een andere bank

Wat doen we ? Meubelzaken bezocht , maar uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen om MP goed in de gaten te houden
En wij hebben een leren bank plus twee fauteuils gevonden , zo goed als nieuw . De heer des huizes vond de bank toch te hard , hij lag bv graag op de bank .
We hebben wel bewust gezocht in de buurt , zodat we konden proberen of de bank naar onze wens zou zitten , wij houden wel van stevig zitten .
We zijn geslaagd voor 300 euro  :biggrin2: En dat is niet zo frustrerend , als die bank af raakt ......
Ik heb op de bank wel een fleece -kleed liggen tegen nagels etc

Wij hebben ook honden gehad die nooit taalden naar bank en /of stoel
Maar dat is nu dus anders
#3105491
Wij hebben ooit 2 leren banken gekocht bij seats en sofa's voor €1100,-. Deze hebben we na 9 maanden! bij het grof vuil gezet. Er bleken veren in de bank te zitten die waar je ook ging zitten steeds omhoog stak. Was na die 9 maanden echt geen doen meer.
Daarna op mp en 2e hands leren hoekbank gekocht voor 200,- . Deze was toen we hem kochten al 8 jaar oud, maar de kwaliteit was gewoon heel goed. Wij hebben hem nu bijna 6 jaar en er zit nu een klein scheurtje in een vouw. Verder nog steeds goed!
Voor een volgende zal ik waarschijnlijk weer op mp kijken.
#3105494
Wij hebben een Seats & Sofa bank..een leren, een dure. Want duur hebben ze daar ook. :-) We hebben als doel dat ie 10 jaar mee moet gaan en we zitten nu op de helft. Op sommige plekken ziet ie er niet meer uit vanwege de krassen e.d. maar is nog nergens stuk. Wel een naadje losgegaan maar die konden we simpel repareren. 

Ik zou nooit een stoffen bank meer kopen met honden want hoe vaak je die ook stofzuigt en schoonmaakt, uiteindelijk ruikt ie toch naar hond. Onze volgende bank (hopelijk over 5 jaar pas) zal denk ik gewoon een tweedehandsje via MP gaan worden die we sneller kunnen vervangen.
#3105495
Heel herkenbaar. Hier was de stoffen bank echt niet te doen, dus die is de deur uitgegaan. Bij gebrek aan beter hadden we een leren Ikea bank aangeschaft (oude bank was de deur al uit en je moet toch ergens zitten). Mevrouw Lola vond de nieuwe Ikea bank veels te krap, dus ze heeft ons geholpen door er uitgebreid in te gaan zitten graven 's nachts  ::)

Na welgeteld 3 weken zag de bank er al niet meer uit (door het leer heen gegraven), maar goed eerlijk is eerlijk de bank zat ook voor geen meter. Nu hebben we van de week een 'koopje' gevonden op MP een super gave grote hoekbank van dik leer precies in de kleur die we wilden voor maar € 250,-

Leek een geweldige aanwinst, alleen niet gelet op het feit dat de bank al buiten stond toen we m op gingen halen (was bij een bedrijf) en ze gaven aan dat de bank was teruggenomen voor inruil maar verder in perfecte staat. Eenmaal thuis snappen we waarom de bank zo goedkoop was.  Hij ruikt enorm naar tabakslucht die er niet uit te poetsen lijkt :puke:
#3105501
Wij hebben deze van bij de leenbakker, maar dan de nepleer variant. Aanbieding, was toen 450, onze oude via mp verkocht voor 70 euro, dus nog 380 bij moeten leggen. Hij staat er nu 2,5 jaar, en hij verbaasd me! De arm leuning is wat doorgezakt (daar zei een plankje krak toen ik me er op afzette) maar verder...er zit 1 kras op van toen Joep eens de bank op vloog en er geen kleedje op lag. Die kleedjes liggen er niet eens altijd op, en ja, de bank moet nogal eens wat geweld doorstaan.
Nog steeds blij met die keuze toen, we hadden eerst dezelfde maar dan van stof.

Afbeelding
#3105503
Wij hebben wel een stoffen gekocht. Toch wel. We hebben een Nederlands hand gemaakt product gekocht en zelf de bekleding kunnen uitzoeken. Bij een zaak in Bergschenhoek. En echt niet duur hoor, we hebben een hele grote 4 zits voor nog geen 1200 Euro. We hebben gekozen voor een stof die op 40 graden te wassen is, echt stevig en dik is en alle hoezen kunnen eraf. Ideaal, het is zo schoon, de stof droogt snel en dan is alles weer fris en fruitig. De kussens zijn ook allemaal om te draaien dus stel er komt een keer een vlekje in dan heb ik nog een 2e kans.  ;D Maar tot nu toe was ik vlekjes van loopsheid oid er zo uit. En de stof blijft mooi. Hij zit heerlijk, en ook slaapt ie lekker (tijdens het nestje). Hij is langer dan een bed in ons geval, zo'n 4 zits. maar omdat het maatwerk is was ieder formaat mogelijk. Een 3 zits zou dus onder de 1000 Euro zitten verwacht ik.
#3105531
Jantina schreef: Wij hebben wel een stoffen gekocht. Toch wel. We hebben een Nederlands hand gemaakt product gekocht en zelf de bekleding kunnen uitzoeken. Bij een zaak in Bergschenhoek. En echt niet duur hoor, we hebben een hele grote 4 zits voor nog geen 1200 Euro. We hebben gekozen voor een stof die op 40 graden te wassen is, echt stevig en dik is en alle hoezen kunnen eraf. Ideaal, het is zo schoon, de stof droogt snel en dan is alles weer fris en fruitig. De kussens zijn ook allemaal om te draaien dus stel er komt een keer een vlekje in dan heb ik nog een 2e kans.  ;D Maar tot nu toe was ik vlekjes van loopsheid oid er zo uit. En de stof blijft mooi. Hij zit heerlijk, en ook slaapt ie lekker (tijdens het nestje). Hij is langer dan een bed in ons geval, zo'n 4 zits. maar omdat het maatwerk is was ieder formaat mogelijk. Een 3 zits zou dus onder de 1000 Euro zitten verwacht ik.
Weet jij toevallig nog hoe die zaak heet Jantina ?
#3105535
EEn herkenbaar probleem.
Mijn vorige  bank was leer en had ik gekocht  bij Piet Klerx in waalwijk.
Jaaaaaaaaaaaaaren lang  comfortabel op gezeten, maar het leer was na 25 jaar doorgesleten op de naden Toen mijn hond met blaaskanker, de polyether vulling onderpieste, heb ik afscheid moeten nemen van mijn super comfortabele zitmeubel  :-\
Nu wel weer een leren bank die goed schoon te houden is, maar comfort???  o ho maar. Ik zit en lig me kreu
pel op dat ding 
#3105552
Wij zijn gestopt met nieuwe banken kopen. Ze zitten toch niet lekker, of zijn snel kapot met 2 grote honden en 6 katten. We gaan altijd ruim op tijd MP in de gaten houden en slagen altijd goed en voor weinig.
Altijd voor minder dan 300 euro hele goede, bijna nieuwe leren banken kunnen kopen.
Wel altijd in de buurt omdat we wel,willen proefItten natuurlijk!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door