Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#3104952
Jones heeft een paar maanden geleden een ongelukje gehad met een parelhoenkarkas. Een bot dwars in zijn bek dat een gat had veroorzaakt. Genezing ging prima.
Nu wil ik hem echter weer laten barfen. Veel gezonder, meer voldoening en zijn tanden zijn best wel vies.
Alleen hij weigert bot te eten. Nog geen kippennek eet die hele grote reus. Ik heb al geprobeerd in hele kleine stukjes te knippen en onder de kvv te doen. Het heel leuk te maken, maar zodra hij merkt dat hij op bot kauwt stopt hij met kauwen en laat het liggen.

Iemand goede tips?

O ja, ik heb een vleesmolen dus gemalen kreeg hij al en eet hij prima naast een enkele keer een commerciële kvv maal ik zelf.
Door Lil
#3104967
Hylos schreef: En als je het voor Jones vasthoudt?
Zelfde als dat hij het zelf moet oppakken. Hij pakt het, bijt en laat los en wilt er niets meer mee te maken hebben.

Hij had 5 maaltijden overgeslagen dus ben hoewel ik heel erg streng ben wel een beetje klaar met streng zijn. Hij vreet op dit moment continu gras en hout etc. Ben net al met muilkorf wezen wandelen, maar hij weigerde wederom bot te eten.
Door Simone V
#3104977
kan het niet zijn dat er een kies beschadigd is met dat parelhoenongeluk? en dat hij daardoor geen bot wil eten omdat het misschien pijn doet?
Door Lil
#3104984
Simone V schreef: kan het niet zijn dat er een kies beschadigd is met dat parelhoenongeluk? en dat hij daardoor geen bot wil eten omdat het misschien pijn doet?
Lijkt mij heel erg stug , aangezien wij daarvoor bij de da zijn geweest en er toen ook wat hechtingen en zo aan te pas zijn gekomen en naar zijn tanden is gekeken. Heel jammer dat er toen absoluut geen tijd was om meteen die kiezen schoon te maken aangezien hij vreselijk moeilijk is bij de da en hij toen toch al een roesje had (maar snap dat het niet was ingepland en dus geen 30 minuten extra tijd voor ons was gelet op het feit dat wij spoed waren). Hij schraapt trouwens gewoon over het hertengewei en kauwt op gedroogde snacks ed het is meer dat hij zo iets heeft van bot doet pijn (en die nare associatie tja die klopt, hij had toen heel veel pijn met een stuk bot in zijn gehemelte).
Door Simone V
#3105007
okay, dus die nare associatie moet hij eigenlijk zien kwijt te raken....
zou bach bloesem daar iets voor kunnen doen? ik weet te weinig van BB af hoor, maar mss ken je iemand die daar wel genoeg van weet?
Door Lil
#3105237
Simone V schreef: okay, dus die nare associatie moet hij eigenlijk zien kwijt te raken....
zou bach bloesem daar iets voor kunnen doen? ik weet te weinig van BB af hoor, maar mss ken je iemand die daar wel genoeg van weet?
Ja die heb ik zeer dichtbij en zal nog eens kijken. Voor zijn angsten in het verleden was BB te subtiel.  Wel een goed idee! Ik kan nog eens laten testen op andere van zulke middelen. Puur stress deed toen wonderen.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3105247
Kauwt hij wel op andere dingen? (pensstaafje/geelhaar oid) Lijkt me handig om uit te zoeken of kauwen of bot (kraakgeluid) een probleem is?
Door Lil
#3105256
Fenixjuh schreef: Kauwt hij wel op andere dingen? (pensstaafje/geelhaar oid) Lijkt me handig om uit te zoeken of kauwen of bot (kraakgeluid) een probleem is?
Ja hoor hij kauwt zoals gezegd echt harde dingen kophuid, hoef, hertengewei. Hij linkt het aan vers maar bot kan ik niet koken/bakken etc.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3105337
Misschien een heel gek idee, maar als hij wel pensstaafjes ed eet, is het dan geen idee om het met nekken te gaan proberen ?
Nekken kun je wel (op een lage temperatuur) drogen, en dan steeds minder laten drogen tot hij het weer rauw eet ?

Andere botten tot die tijd blijven malen, en als de nekken er weer rauw ingaan, dan proberen wat ander rauw bot te geven ?
Door Lil
#3105442
Monique77 schreef: Misschien een heel gek idee, maar als hij wel pensstaafjes ed eet, is het dan geen idee om het met nekken te gaan proberen ?
Nekken kun je wel (op een lage temperatuur) drogen, en dan steeds minder laten drogen tot hij het weer rauw eet ?

Andere botten tot die tijd blijven malen, en als de nekken er weer rauw ingaan, dan proberen wat ander rauw bot te geven ?
Kun je eendennek ook gedroogd geven? Kip is na drogen zo klein dat ik dat aan een reus niet durf te geven in gedroogde vorm.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3105461
Lil schreef: Kun je eendennek ook gedroogd geven? Kip is na drogen zo klein dat ik dat aan een reus niet durf te geven in gedroogde vorm.
Ik vind het wel een goed idee. Je moet het alleen wel bij lage temperaturen drogen, maar het hoeft natuurlijk niet door en door droog te zijn. En dan steeds wat minder lang drogen, tot hij het rauw wil eten.

Gedroogde eendennekken zijn ook te koop als snackje!
Door Lil
#3105462
Kaela schreef: Ik vind het wel een goed idee. Je moet het alleen wel bij lage temperaturen drogen, maar het hoeft natuurlijk niet door en door droog te zijn. En dan steeds wat minder lang drogen, tot hij het rauw wil eten.

Gedroogde eendennekken zijn ook te koop als snackje!
O echt dat is handig, want heb nauwelijks nog daarvan. Temp is geen probleem ik heb een stockli met thermostaat.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3105466
Lil schreef: Kun je eendennek ook gedroogd geven? Kip is na drogen zo klein dat ik dat aan een reus niet durf te geven in gedroogde vorm.
Zolang je het op lage temp droogt wel :)
En eendennekken zijn over het algemeen groter dan kippennekken, hier een leuke snack hoor

En wat Kaela al zegt, jij hoeft het niet dor en dor droog te maken, maar wel zodat net het rauwe ervan af is, in de hoop dat je dan steeds korter kan drogen tot jouw kanjer het weer rauw eet  :biggrin2:
Door Lil
#3109717
Hij heeft zojuist 90% van zijn maaltijd konijnkarkas opgegeten! Ik heb dat beloond met lekker stuk spiervlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door