Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Yaro
#3100107
Hoihoi!!

Een vraagje.. Over een week of 2 ga ik over van KVV naar barf. Momenteel krijgt hij ongeveer een kilo KVV per dag. Hij is wat aan de magere kant, dus ik vroeg me af of 2,5% voldoende gaat zijn, of dat ik toch meer barf moet voeren.

Daarnaast is het moment daar om naast konijn en hert een volgend diersoort aan zijn menu toe te voegen. Nu twijfel ik alleen even tussen eend, geit en paard. Maakt dat heel veel verschil? Geit zou ik kiezen ivm de pens en paard en eend vanwege het hart (konijnen- of herten hart heb ik nog niet gevonden, dus dan zou ik hart in het menu missen als ik voor geit zou gaan) Ik kijk ook even naar het uitbreiden van snacks en daar is van paard weer veel verkrijgbaar.
Oja, wat denk is wel handig is om te weten.. van lam krijgt hij jeuk en uitslag.

Ik hoor graag hoe jullie er over denken!

Groetjes!!
#3100113
Als hij van lam reactie krijgt, is dat een tegenindicatie om op dit moment voor geit te gaan als je nog andere mooi optie's hebt. Je kan het later natuurlijk wel proberen, maar er is wel kans dat hij op geit ook reageert.
Je andere overweging, begrijp ik niet zo goed, want geitenhart is toch ook goed te verkrijgen (islamslager)?

Er zijn nogal wat honden die op gevogelte reageren, maar dat moet je uitproberen voordat je daar iets over kan zeggen.
Eigenlijk moet je gewoon zelf kiezen wat je het liefst zou proberen.

Kwestie van hoeveelheid, kan je iets meer gaan geven dan hij nu krijgt omdat hij wat mager wordt. 
Door Lizzy
#3100504
Yaro schreef: Hoihoi!!

Een vraagje.. Over een week of 2 ga ik over van KVV naar barf. Momenteel krijgt hij ongeveer een kilo KVV per dag. Hij is wat aan de magere kant, dus ik vroeg me af of 2,5% voldoende gaat zijn, of dat ik toch meer barf moet voeren.

Daarnaast is het moment daar om naast konijn en hert een volgend diersoort aan zijn menu toe te voegen. Nu twijfel ik alleen even tussen eend, geit en paard. Maakt dat heel veel verschil? Geit zou ik kiezen ivm de pens en paard en eend vanwege het hart (konijnen- of herten hart heb ik nog niet gevonden, dus dan zou ik hart in het menu missen als ik voor geit zou gaan) Ik kijk ook even naar het uitbreiden van snacks en daar is van paard weer veel verkrijgbaar.
Oja, wat denk is wel handig is om te weten.. van lam krijgt hij jeuk en uitslag.

Ik hoor graag hoe jullie er over denken!

Groetjes!!
Ik denk dat het om het even is waar je nu op overstapt. Alleen moet je pens wel zien als een nieuw/apart vleessoort omdat juist met name pens nog wel eens klachten kan geven door de resten die er nog in zitten (resten voer).

Geitenhart is inderdaad bijv. een Islamitische Slagerij prima verkrijgbaar. Tenminste, bij het Islam Centrum bijv. wel.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3102526
Overigens zou ik een hond met jeuk geen snacks geven die je niet zelf hebt gedroogd. Aan veel gedroogd spul worden stoffen toegevoegd om het er mooier uit te laten zien en/of langer houdbaar te maken.

Van paard zou ik persoonlijk geen nier en lever voeren. Ik weet niet of je dat van plan was?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3102834
Yaro schreef: Nee was ik niet van plan, wel hart.. Ik heb een voedseldroger dus het drogen van snacks is me bekend  :biggrin2:
Super!

Ik weet niet waar je woont? Bij slagerij Bossers hebben ze echt prachtig spiervlees voor een leuke prijs.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door