Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3104934
Saar staat nu al een tijdje op een eliminatiedieet. Helaas was de struisvogel niet meer verkrijgbaar en nu krijgt ze kangoeroe kvv, helaas zonder bot  :(.

Sinds een dag of drie krijgt ze er calcium magnesiumcomplex van de groene os bij. Echt een heel klein beetje, veel lager dan de dosering. En nu heeft ze weer zo'n jeuk sinds gisteren :'(..

Weten jullie hoe voor de hand liggend het is dat ze op een mineralen complex als calcium magnesium citraat reageert? Ik lees dat een voedselallergie meestal voor een eiwit is, maar het kan natuurlijk ook zijn voor chemische verbindingen etc. Maar kan het echt voor alles zijn? Ook zo'n verbinding? Wellicht wel he  :'(.

Het moeilijke is dat ze ook atopie heeft, ze is allergisch voor meerdere mijten. Ze krijgt sinds twee maanden atopica en 2,5 week geleden zijn we begonnen met een desensibilisatiekuur. Afgelopen dinsdag heeft ze daarvan de tweede injectie gehad. Ik heb het idee dat de jeuk daar weer wat laat voor is. En als het werkt zou de atopica dat volgens mij moeten ondervangen terwijl het voor de voedselallergie niks doet.

Zo ingewikkeld als er meerdere oorzaken kunnen zijn voor de jeuk en je in feite twee behandelingen tegelijk moet doen  :'(.
Laatst gewijzigd door Ulrike op ma 27 apr 2015, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#3104939
Ik weet niet wat er precies in het calcium magnesiumcomplex van de groene os zit, maar je zou ook ovovital kunnen proberen. Van de calcium preparaten is dat voor zover ik weet de meest zuivere en natuurlijke. Je kunt de capsules openmaken en alleen het poeder over het eten doen.
#3104959
Doranto schreef: Ik weet niet wat er precies in het calcium magnesiumcomplex van de groene os zit, maar je zou ook ovovital kunnen proberen. Van de calcium preparaten is dat voor zover ik weet de meest zuivere en natuurlijke. Je kunt de capsules openmaken en alleen het poeder over het eten doen.
Er zit echt alleen calcium- en magnesiumcitraat in.

Bedankt ik ga meteen eens kijken!
#3105004
Ulrike schreef: Ik heb even snel gekeken en ovovital lijkt me ook geen oplossing in. Er zitten naast eierschalen van kip (geen idee of ze daarop zou reageren) ook eiwitten in en nog veel meer stoffen. De kans is groot dat ze ergens op reageert.
De stoffen die genoemd worden zijn volgens mij stoffen die van nature in de eierschalen voorkomen. Voor zover ik weet is er alleen wat vit.D aan toegevoegd.
#3105006
Ja lastig he, dat er meerdere dingen aan de hand zijn..

Maar zou ze ook niet op de struisvogel kunnen reageren? Een dier kan ook reageren op een diersoort dat hij nog niet gekregen heeft!
Maarja, das misschien nog ingewikkelder nu...

sterkte, heb helaas geen tips voor je!
#3105173
Even op een rijtje.
Wanneer ben je begonnen met kangaroe? En die kvv, weet je echt 300% zeker dat er geen slager met dollartekens in zijn ogen iets goedkopers in heeft gedaan?

Er kunnen verschillende dingen zijn. De kangaroe, het supplement of de desensibilisatie.
Wanneer ben je precies met elk begonnen?
#3105453
Helaas is dat noot zeker hè Marloes :(. Laat ik zeggen dat het er erg goed uitziet en ik de leverancier vertrouw. Maar dat zegt natuurlijk weinig. En ik weet ook niet hoe goed de machines en alles waar het vlees mee in aanraking komt zijn schoongemaakt tussen de verschillende soorten door. De stukjes vlees die ik zie, zien er gelukkig wel super uit.

Ik moet even opzoeken hoe lang ze nu op de kangoeroe zit.

De desensibilisatie is nu sinds twee weken.  Ze krijgt vandaag haar derde prik.

Het supplement is nu sinds vier dagen.
#3105468
Ulrike schreef: Helaas is dat noot zeker hè Marloes :(. Laat ik zeggen dat het er erg goed uitziet en ik de leverancier vertrouw. Maar dat zegt natuurlijk weinig. En ik weet ook niet hoe goed de machines en alles waar het vlees mee in aanraking komt zijn schoongemaakt tussen de verschillende soorten door. De stukjes vlees die ik zie, zien er gelukkig wel super uit.

Ik moet even opzoeken hoe lang ze nu op de kangoeroe zit.

De desensibilisatie is nu sinds twee weken.  Ze krijgt vandaag haar derde prik.

Het supplement is nu sinds vier dagen.
Tja, je weet soms gewoon niet waar ze op reageren.
Kan ze iets van straat hebben gepikt? Staat er een vreemd plantje of stuikje in bloei, heeft ze last van pollen? Zeg het maar... Jeuk is gewoon ontzettend lastig.

Het kan zomaar het supplement zijn. Nelson kreeg van Vroom een vitaminepreparaat mee omdat hij zo lang eenzijdig at en bleek daar allergisch voor. Het was hypoallergeen en ze had het nog nooit meegemaakt. Maar Nelson kreeg er jeuk van, want toen ik ermee stopte was na drie dagen de jeuk weg.
#3105473
Ulrike schreef: Helaas is dat noot zeker hè Marloes :(. Laat ik zeggen dat het er erg goed uitziet en ik de leverancier vertrouw. Maar dat zegt natuurlijk weinig. En ik weet ook niet hoe goed de machines en alles waar het vlees mee in aanraking komt zijn schoongemaakt tussen de verschillende soorten door. De stukjes vlees die ik zie, zien er gelukkig wel super uit.

Ik moet even opzoeken hoe lang ze nu op de kangoeroe zit.

De desensibilisatie is nu sinds twee weken.  Ze krijgt vandaag haar derde prik.

Het supplement is nu sinds vier dagen.
Kun je ook geen jeuk krijgen van de desensibilisatie kuur?
#3105489
Ulrike schreef:

Het moeilijke is dat ze ook atopie heeft, ze is allergisch voor meerdere mijten. Ze krijgt sinds twee maanden atopica en 2,5 week geleden zijn we begonnen met een desensibilisatiekuur. Afgelopen dinsdag heeft ze daarvan de tweede injectie gehad. Ik heb het idee dat de jeuk daar weer wat laat voor is. En als het werkt zou de atopica dat volgens mij moeten ondervangen terwijl het voor de voedselallergie niks doet.

Zo ingewikkeld als er meerdere oorzaken kunnen zijn voor de jeuk en je in feite twee behandelingen tegelijk moet doen  :'(.
Heel ingewikkeld meerdere dingen, heb dat met mijn vorige hond gehad.
De atopica onderving bij haar de reactie op een desensibilisatie prik ook niet volledig, had echt weer even tijd nodig.

Ik heb wel 1 ding geleerd van die jaren, doe geen meerdere nieuwe dingen tegelijk, als er dan een terugval is, heb je geen idee van wat het is, en zou je voor het goede weer terug moeten gaan naar je startpunt waarin de jeuk weg/acceptabel/beheersbaar was.
#3105496
tja, en  om het nog ingewikkelder te maken: ook als je een stabiele basis hebt, kan er ineens een reactie komen op het voer wat ze krijgen helaas...hier ging hert langere tijd goed, en erna ineens jeuk van hert, wat van zelfde leverancier en lichting was..

sterkte met het uitzoeken, heel vervelend idd!
#3105506
Lizzy schreef: Kun je ook geen jeuk krijgen van de desensibilisatie kuur?
Jazeker wel, als je net begonnen bent kan dit zeer zeker jeuk geven, vooral omdat de dosering steeds omhoog gaat totdat je op de goede dosering zit.. Ik heb een schotse collie gehad die er heel erg op reageerde. na een paar dagen zwakte het dan weer af.
#3107156
Ik moet het even afkloppen,  maar Saar haar jeuk lijkt weer veel minder.  Ik ga eens bijhouden of ze het heeft na het toevoegen van het supplement aan haar voer.

Van de desensibilisatie zou ze inderdaad meer jeuk kunnen krijgen.  Nu had ik echter het idee dat het daar niet aan lag omdat het nu pas een dag of vijf begon na haar injectie.  Ik sluit het niet uit hoor, maar ik had dan mogelijk eerder een reactie verwacht.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door