Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door madeleine
#3104007
Ik vraag me af waarmee jullie de werpkist schoonmaken en desinfecteren. Ik zit de Jean Paul 100% clean te overwegen maar had graag meer ervaring g en bevindingen.
Door M.P
#3104031
de werpkist daar liggen dekens in en die worden gewassen , buiten de kist ligt gazetten papier en dat word regelmatig weggenomen.
heel vroeger gebruikte ik een klein beetje javel omdat het thuis in de woonkamer is.
ik ben niet zo voor producten dus nu gebruiken we af en toe de stoomstofzuiger.
Door tessa
#3104726
Eigenlijk alleen als ik hem weer tevoorschijn haal voordat de pups geboren worden.  Ik gebruik dan halamid.
Daarna gebruik ik gewoon een sopje van alles reiniger. Ik gebruik nooit dettol oid. Pups komen op zoveel manieren in aanraking met bacteriën dat dat mijn inziens niet zoveel zin heeft. Ook vind ik het veel te sterk ruiken,  laat staan hoe het voor moeder en pups moet zijn....
Door Erna
#3104858
Wij gebruiken alleen Dettol als we de kist uit de schuur tevoorschijn halen en in de kamer gaan zetten. Als de pups er zijn wordt er schoongemaakt met allesreiniger omdat we hebben gemerkt dat Dettol te veel irritatie aan de traanbuizen van de pups geeft. Ze krijgen er rode oogjes en traanstrepen van. Met alles reiniger hebben we dat niet.
Door Jantina
#3105570
Het zal maar net je ervaring zijn denk ik... Dettol had ik van de eigenaar van het Teckelreutje wat we toen gebruikt hadden, die deden dat al jaren zo. Bij mijn eerste nestje ben ik na een paar weken Dettol over gegaan op de allesreiniger van Dettol (ook omdat ik dettol peperduur vindt) en daar begon moeder van te proesten. Dus maar weer terug op gewone Dettol. Moet zeggen dat ik het zelf juist heerlijk fris vindt, dus ook ieder zijn smaak/geur  ;).
In het pension waar ik vroeger werkte zweerden ze bij Citronel trouwens. Misschien ook nog een idee.
Door Lizzy
#3105589
Hier is heul veul Dettol gebruikt. We moesten wel. Qua oogjes of luchtwegen nergens last van gehad. Maar, ik vind Dettol in normale omstandigheden eigenlijk niet nodig en ik hoop bij mijn volgende nestje de Dettol in de kast te laten en lekker schoon te maken met Sonnet of Ecover.
Door **Jillaroo**
#3106012
Alleen bij opzetten en afbreken dettol en daarna gewone allesreiniger. Ik vind dettol zo ongelovelijk meuren!! De stenen buiten heb ik wel met een kennelreiniger gedaan, dei haal ik bij de groothandel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door