Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door terperlientje
#3103388
Zoals de titel al zegt eet onze ivy weer heel erg slecht haar botvlees. Als ze gewoon haar bak krijgt eet ze het orgaan en spiervlees op en laat de rest liggen....... Nu doe ik dus al dat ze eerst alleen haar botvlees krijgt en als dat op is pas de rest. Maar dit kan dan dus zo 2 dagen duren. Hwt maakt ook niet uit of ik het bij niet eten nou weg haal. Ja op een verontwaardigde blik na. Als ik het wel laat liggen dan eet ze het wel over de dag op, maar ik wil niet heel de dag dat rauwe vlees zo in huis. Iemand nog andere tips?? Ik word hier een beetje moedeloos van. En het is niet zo dat het pijn doet ofzo, want na een tijd eet ze het wel gewoon..
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3103462
judith vd schreef: Goh. Da's lastig zeg!

Een heel klein beetje aanbraden? Insmeren met pens en dit een tijdje in laten trekken?

Succes ermee!
Beetje aanbakken? Lijkt me niet goed met vleesbot!
Gebruikersavatar
Door Fotogravinnetje
#3103463
Elco deed er ook zo moeilijk mee op een gegeven moment. Toen ben ik overgestapt op kvv. Sindsdien vindt hij het weer heerlijk om af en toe een nek of karkas of rib te krijgen
Gebruikersavatar
Door Becky
#3103540
Wat voor bot krijgt ze (misschien te hard of te grote/kleine porties)?
Heeft ze dit met alle botsoorten?
heb je verschillende leveranciers (de mijne vinden bijvoorbeeld kwarteltjes van de ene leverancier lekkerder dan die van een andere leverancier )?
Laatst gewijzigd door Becky op vr 24 apr 2015, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door terperlientje
#3103746
Becky schreef: Wat voor bot krijgt ze (misschien te hard of te grote/kleine porties)?
Heeft ze dit met alle botsoorten?
heb je verschillende leveranciers (de mijne vinden bijvoorbeeld kwarteltjes van de ene leverancier lekkerder dan die van een andere leverancier )?
Nee het is vAn alles wat. Eendenekken, parelhoenkarkas, lamsribben, kalfs(hert)ribben.
Voorheen at ze dit ook gewoon goed.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3103866
Scott eet ook altijd eerst orgaan en spier. Vleesbot blijft weleens liggen. Dit krijgt ie dan s middags en/of s avonds nog een keer aangeboden. Ik neem aan dat ie s morgens gewoon niet altijd honger heeft.

Tussendoor gaat het terug de koelkast in.
Door Lizzy
#3103897
Hoe oud is je hond?

Heb je al geprobeerd om het vleesbot eerst in warm water te leggen (zo komen de smaken lekker vrij)?
En gemalen, lust ze het gemalen wel?
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3104081
Lazy Garfield schreef: Beetje aanbakken? Lijkt me niet goed met vleesbot!
Echt alleen maar heel even, niet sudderen alsof het coq au vin wordt!
Door Lizzy
#3104084
En toch zou ik dat ook niet doen, aanbakken. Ik zou het in warm water leggen (en daar een tijdje in laten liggen) of eventueel malen. Aanbakken loop je toch het risico dat het bot al veranderd van structuur.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3104188
Lizzy schreef: En toch zou ik dat ook niet doen, aanbakken. Ik zou het in warm water leggen (en daar een tijdje in laten liggen) of eventueel malen. Aanbakken loop je toch het risico dat het bot al veranderd van structuur.
check  ;)!
Gebruikersavatar
Door terperlientje
#3104220
beginnertje schreef: Kan ze last hebben van een tand of kies? Aangezien ze het eerst wel wilde eten?
Ik heb in de gaten gehouden als ze het eet of ze dan BV maar met een kant eet, maar dan gewoon netjes beide kanten. Zie verder ook niks.
Gebruikersavatar
Door terperlientje
#3104225
Lizzy schreef: Hoe oud is je hond?

Heb je al geprobeerd om het vleesbot eerst in warm water te leggen (zo komen de smaken lekker vrij)?
En gemalen, lust ze het gemalen wel?
Ivy word in juni 3. Ze lust kvv het liefst, dan is het zo weg..... Maar vind zelf samenstellen fijner en heb graag ook kauwwerk omdat toen ze eerst op kvv zat met soms bot ertussendoor ze tandsteen kreeg.
In warm water is te proberen, maar heb niet het idee dat het door de smaak komt. Maar je weet nooit. Ze had juiat eerst dingen als eend en parelhoen het liefst! Het is ook echt het kauwwerk waar ze geen zin in heeft lijkt het wel, geef haar een hele maaltijd van 750 geam spier of orgaan en ze eet het zo weg..... Alleen die ontlasting erna hè......(-;

Hoe warm water eigenlijk? Het moet niet gekookt worden natuurlijk!
Door Lizzy
#3104280
Dat je nog net je handen kunt wassen, zo warm. Heeft ze dit al lang? Kan ze keelpijn hebben? En eventueel zelf malen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door