Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3104079
De afgelopen keer heb ik mijn groentemix door de blender gedaan, maar ik vond dat toch best zwaar werk
Alles moest redelijk fijn gesneden worden, en dan nog liep mijn blender regelmatig "vast"

We hebben een vrij zware blender, maar voor een groentemix maken vind ik het een onding

Hebben jullie tips voor een goede (betaalbare) sapcentrifuge ?
Of misschien is hier iemand die er nog een heeft staan en voor een leuk prijsje wil verkopen ?

Ben benieuwd  :D
#3104082
Ik vind een blender ook ruk, maar, het gaat wel beter als je er vocht in doet (yoghurt, bouillon, dat soort dingen). En mijn ervaring is verder dat je beter een slow juicer hebt dan een centrifuge maar dat een goeie gewoon dik geld kost :-\
#3104152
Tip voor mix maken met de blender:
Neem de helft van je groente. In de blender. Vocht erbij tot het net zo hoog staat als je groente. Mixen maar. Nu heb je vloeibare mix. Dan je andere helft in blender en weer mixen met als vocht je eerder gedraaide mix. Zo gaat het vrij simpel en moet het haast met iedere blender kunnen :)
#3104182
Nadia schreef: Tip voor mix maken met de blender:
Neem de helft van je groente. In de blender. Vocht erbij tot het net zo hoog staat als je groente. Mixen maar. Nu heb je vloeibare mix. Dan je andere helft in blender en weer mixen met als vocht je eerder gedraaide mix. Zo gaat het vrij simpel en moet het haast met iedere blender kunnen :)
Zo doe ik het ook.
Werkt echt heel goed Afbeelding
#3104230
Nadia schreef: Tip voor mix maken met de blender:
Neem de helft van je groente. In de blender. Vocht erbij tot het net zo hoog staat als je groente. Mixen maar. Nu heb je vloeibare mix. Dan je andere helft in blender en weer mixen met als vocht je eerder gedraaide mix. Zo gaat het vrij simpel en moet het haast met iedere blender kunnen :)
Ahhhhhh dan heb ik te weinig vocht erbij gedaan (waardoor die dus door bv pastinaak vastliep)
Ik ga het volgende keer zo eens proberen, en anders met de sapcentrifuge die ik via pb gratis mag overnemen  :D :-*

Dank jullie wel voor de tips voor dit groentje  ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door