Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Misty
#3104004
Voor een onderzoek van de faculteit Diergeneeskunde vragen wij het volgende:
KATTENPOEP GEZOCHT!

Heb jij of ken jij iemand met een kat en wil je een GRATIS onderzoek naar maagdarmwormen bij de kat laten uitvoeren? Dat is nu tijdelijk mogelijk.

Als student van de faculteit Diergeneeskunde aan de Universiteit Utrecht doet Sandra Vink onderzoek naar het voorkomen van de haakworm Ancylostoma tubaeforme bij de kat. Natuurlijk kijk ik ook of er andere darmparasieten in de ontlasting te vinden zijn.

Door mee te doen help je gelijk mee aan een onderzoek naar de noodzaak voor ontworming en krijg je bericht of jouw kat op dit moment eitjes uitscheidt en dus ontwormd moet worden.
Hoe werkt het?
* Wij zorgen voor materiaal zodat je de ontlasting op een veilige manier bij
ons laboratorium kunt krijgen.
* Jij stuurt ontlasting op voorzien van de naam van het dier en een door
ons gegeven code.
* Je krijgt een link voor een vragenlijst die u op uw computer /smartphone
kunt invullen.
* Als wij je vragenlijst hebben ontvangen en de uitslag is bekend, dan
sturen wij jouw dit op, voorzien van een eventueel ontwormingsadvies.

Om tot een betrouwbaar resultaat te komen zijn veel katten nodig. Dit mogen dus binnenkatten, maar ook buitenkatten zijn.

Wil je meedoen? Meld je dan nu aan!

Stuur een mail naar: [email protected]
onder vermelding van: maagdarmwormonderzoek kat.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3104050
Is het een probleem als 2 katten van hetzelfde huishouden van dezelfde kattenbak gebruik maken? Oftewel, moet ik mijn twee binnenkatten van elkaar gaan scheiden voor de monsters, of is dat niet nodig?
Gebruikersavatar
Door AnnemiekevD
#3104343
Ik wil ook best meedoen. ;)
Ik heb 8 katten, dus ik neem aan dat ik dan op wacht moet liggen tot er 1 poept zodat ik zeker weet van wie de drol is :biggrin2:
Dus of ik dan met alle 8 kan meedoen weet ik niet zeker  :-\  Ik heb ook nog andere bezigheden  8)
Door wijkje
#3104535
Heb hier genoeg buitenkatten..Alleen verzamelen van ontlasting is altijd opletten en nu niet makkelijkste klus. Maar ik ga er wel mailtje aan wagen. In de winter is het hier vaak makkelijker omdat ze dan wel op kattenbak doen. Nu in de lente gaan de heren/dame weer veel naar buiten. Maar ik denk dat het wel lukt om van de oudjes wat te verzamelen die regelmatig toch op de kattenbak hun behoefte doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door