Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3103960
Zijn er mensen hier die dat doen? Volgens mijn velt kippen boek is dat heel simpel. Die geven een granenmengsel wat ze per seizoen ook aanpassen. Maar mijn kippen hebben niet veel groenvoer te eten normaal.
Door K&D
#3103970
Joh, tuurlijk kan dat zelf. Vroegah hadden ze echt geen zakjes kippenvoer en scharrelden de kippen zelf hun kostje bij elkaar op het erf. Toen was er daar ook ruimte voor. Het is alleen de vraag wat je belangrijk vindt; stukje gemak met prefab, zelf de graantjes, groentjes en zo bij elkaar scharrelen, en de kosten van beide.
Door hannabelgje
#3103976
Ik geef ze nu legkorrel onbeperkt en graan strooi ik in de ren. Meestal zit er een gespieste kool in de ren als groenvoer. Maar ze kunnen verder niet veel groen eten omdat dat er niet is. Ik wil dan stoppen met legkorrel en alleen het granenmengsel geven.
Door hamada
#3104114
Ik gaf de kippen ook vaak wat overgebleven sla, andijvie, paardenbloemblad, en af en toe wat kvv (vooral in de winter) in aanvulling op het legmeel. Hier kregen ze biologisch legmeel van Havens. En ze liepen veel in de tuin, dus konden daar nog hun extra kruiden, wormpjes, slakjes e.d. vinden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3104121
Ik meng niks zelf. Alleen laat ik wel granen kiemen voor wat extra groenvoer. Dat kan het gemengd graan zijn, maar ook alfalfa e.d. Gewoon omdat ze dat lekker vinden en omdat hier ook nog niet zoveel groen te vinden is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door