Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3103934
Ik wil binnenkort een sapcentrifuge voor mijzelf aan gaan schaffen.
Nu vroeg ik mij af kan ik hiermee ook mijn groenteprutjes maken? Moet ik dan het sap en de pulp weer bij elkaar gooien en blijft het dan niet te vochtig? En ik neem aan dat ik dan enkele groentes van te voren nog moet koken, zoals de boontjes maar ook de hardere dingen zoals wortel en bloemkool enzo. Of kan dat er gewoon zo in?
Door hannabelgje
#3103956
Je kunt er prima groentenmix mee maken hoor. Alles kan er rauw in behalve eventuele boontjes. Hier gaan boontjes sowieso niet in de groentenmix. Een mooie verdeling maken van groentjes boven de grond en groentjes van onder de grond.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3103957
Ja hoor, dat doe ik al jaren, werkt perfect!
Ik gooi sap en pulp weer bij elkaar. Je kan natuurlijk ook een deel vocht erbij doen, als je het te nat vindt.
Zelf kook ik groente niet van te voren, ook groentes als wortel en bloemkool niet. Sapcentrifuge kan dat prima handelen. Wel gooi ik er daarna weer wat zachters doorheen voor het motortje.
Bij boontjes wordt vaak om smaaktechnische reden aangeraden deze eerst te koken ;)
Door miik
#3103986
Wat een goed idee !
Ik heb vorige week ook eentje gekocht voor mezelf (Philips HR1861- 2e hands op MP van iemand die hem gehad had en hem niet wilde gebruiken nieuw in de doos !!! voor 20 euro ! ) en ik ben er super blij mee !
Maar idd ik zou hem ook voor de honden kunnen gebruiken !
Het pulp is super fijn, dus volgens mij krijg je dan idd een mooie mix !
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3103987
Ik heb nog een voorraadje in de vriezer liggen! Maar als dat op is ga ik het gewoon eens proberen!
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3109518
Nou het eerste is door de sapcentrifuge geweest en werkte als een trein! Sap en pulp weer door elkaar en met de natheid viel het enorm mee, volgens mij zelfs minder nat dan toen ik het met de staafmixer deed! Ben dus erg blij met mijn aankoop!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door