Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door vagebond
#3103341
Hai, ik heb een trimsalon. Gister was er een boomertje met ontstoken oogjes. Ze was al eens naar de da geweest. Traanbuisjes niet goed, en ze kreeg cavasan mee voor de onstoken oogjes. Met een paar dagen was het weg. Nu wil ze weer bij die da zalf halen. Echter, ze moet de hond laten zien, ze krijgt niet de zalf mee.
Ik heb echt mazzal met mijn da, want ik heb daar toevallig een paar maanden geleden 2 tubes gehaald, gewoon zonder consult. Ze liggen er nog, want met zilverwater ging het alsnog weg.
Klant beweerde ook nog dat ze iets van 27 euro heeft betaald voor een tube van die zalf, wat ik me niet kan voorstellen, ik dacht dat ze iets van 7 euri waren. (anders had ik niet zomaar even 2 gekocht). Dus met consult erbij zit ze aan zo'n 70 euri. Best veel. Ik snap dat je niet zomaar zalf kan meegeven, maar dit hondje is bekend bij de da en heeft bolle ogen met verkeerde traanbuisjes, en dus makkelijk ontstoken.
Ze zou dus iedere keer naar de da moeten. Ik heb haar zilverwater geadviseerd om te gebruiken. Alleen duurt het wel even voordat je resultaat hebt.
Wat vinden jullie ervan?
Gr. Ingrid
Door Ruisje
#3103367
Ik vind zilverwater geen slecht advies. ;) En of het langer duurt voor resultaat valt nog te bezien en mevrouw is ook nog goedkoper uit.
Door nikèdog2000
#3103380
ik had hier op het dorp ook zo'n da
ik moet de hond zien zei die
ik ben al zingend!  monny monny monny weggegaan
Door vagebond
#3103437
;D ;D,he sneu voor die man dan weer.
Maar hoe zit het met die prijs? Ik weet toch zeker dat het geen 27 euri is? Ik kan natuurlijk weer geen bonnetje vinden van mijn eigen cavasan.
Gr. Ingrid
Gebruikersavatar
Door pike
#3103479
Cavasan mag inderdaad niet meegegeven worden zonder dat de hond gezien is. Om de eenvoudige reden dat er chlooramfenicol inzit en dat is een antibioticum. Een dierenarts die het zo aan de balie verkoopt is in overtreding.
De prijs ligt als ik mij goed herinner ergens tegen de 10 euro voor een tuubje. Zeker geen 27.
Door Lil
#3103505
Mag inderdaad niet meer zo verkocht worden idem voor oordruppels met ab in.

Prijs was denk ik incl. consult?
Lag toch onder de 10 euro dacht ik.
Door nikèdog2000
#3103536
maar als hij de hond al kent en in het systeem staat
dan kun je het toch gewoon mee geven
het gaat bij die dierenartsen om het consult
als ze een tuubetje afgeven verdienen ze niet zoveel
Door Lil
#3103699
nikèdog2000 schreef: maar als hij de hond al kent en in het systeem staat
dan kun je het toch gewoon mee geven
het gaat bij die dierenartsen om het consult
als ze een tuubetje afgeven verdienen ze niet zoveel
Mijn da wil je dan zien.  Herhalingsconsult is trouwens gratis.
Door Lil
#3103747
hannabelgje schreef: Een tube oogzalf krijg ik hier ook gewoon zo mee hoor.
In Be is de ab wetgeving anders.
Hier is het pas in 2015 zo streng.
Door hannabelgje
#3103750
Ik denk dat ze hier moeilijker doen over ab dan in nl. Heeft meer met vertrouwen te maken denk ik.
Door Lil
#3103771
hannabelgje schreef: Ik denk dat ze hier moeilijker doen over ab dan in nl. Heeft meer met vertrouwen te maken denk ik.
Altijd van alle da's vertrouwen gehad.  Ik ben heel vaak verhuisd dus heb veel versleten. Kattenkind kreeg weer last van de oortjes. Vaker zalf gehaald bij die da zonder consult. Mag niet meer wettelijk gezien. Hond van moeder bij andere da zelfde verhaal.  Heeft niets met vertrouwen maar met de wet te maken.
Door Fido
#3103877
Ab beleid is van de overheid enorm aangescherpt. Dat is toch wat we willen?! Minder ab in vlees, geen resistentie bij onszelf voor onze kinderen voor onze dieren!!!

Het strenge beleid heeft in de afgelopen paar jaar een grote invloed gehad op oa het slachtvee. Er worden nu minder residuen van ab gebruik gemeten in ons vlees dan voor 2012. Dat is heel positief en heel goed.

Dat houdt in dat artsen minder ab mogen voorschrijven. We moeten werken met 1e 2e en 3e keus ab middelen. En dat houdt in dat het ?ne ab voorgeschreven mag worden en een ander ab pas voorgeschreven mag worden ná een kweek.
Een middel waar ab inzit mag niet zonder dat de dierenarts het dier heeft gezien voorgeschreven worden. De da overtreed de wet hiermee. De kans op een boete is aanwezig en is hoog!

Een eigenaar die vraagt aan een da om ongezien een middel mee te geven met ab vraagt dus aan de da om de wet te overtreden. En de wet overtreden is een misdaad. Als academicus word je zwaarder aangerekend wanneer je de wet overtreed.

Natuurlijk zijn er, en zullen er, da zijn die gemakkelijk middelen met ab over de balie laten gaan. Maar stel jezelf dan maar eens de vraag óf jij daar zo blij mee moet zijn???

Dat er enorm veel verschil zit in totaal bedrag wat een da rekent is enorm verwarrend en ook niet goed voor vertrouwen van klanten. maarja.... dezelfde overheid heft ook 21% btw en verbied prijsafspraken.
Door vagebond
#3103884
Dat is duidelijk. Het is dus bij de wet verboden middelen met ab zonder consult te verkopen. Maar dit hondje is bekend bij de da en heeft al eens de oogzalf gehad. Bij elkaar was dat zo'n 70 euri. Deze mevrouw heeft weinig zin om voortaan dit bedrag neer te tellen. Gister heeft ze nog gebeld met de da en is ook over de prijs van de oogzalf begonnen. Nee hoor het was gewoon die prijs en niet goedkoper. Dit laatste omdat ik verbaasd was over die prijs. Tja, ik zou het wel weten, wegwezen daar.
Sterker nog. Na het kuurtje had ze terug moeten komen voor controle. Dat kostte dan ook weer een consult. Dat had ze nl. van te voren gevraagd. Ze is dus niet geweest. Die oogzalf werkt snel. Maar het hondje heeft grote ronde bolle ogen, geen goed aangelegde traanbuisjes en dus een potentieel oogpatientje voor het leven.
Gr. Ingrid
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door