Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bakker01
#3102985
Hoi,

Misschien een beetje dom, maar ik vraag me bij sommige producten af wat het precies is, waar het onder valt etc.... :-X
Kunnen jullie me helpen met onderstaande:

- Lamscompleet --> wat is dit precies en voer je dat als een complete maaltijd?
- Lamskop --> hoe zwaar weegt zoiets als het in 2-en gezaagd is? Zit daar ook nog alles in?
- runderhuid gebrand --> wat is dit precies? Moet ik dit zien als snack?
- Kalfstaart --> valt dit onder bevleesd bot of is het een snack?
- Kalsborst --> is dit spiervlees?
- Lamskarkas --> dit is enkel het karkas met een beetje vlees er om heen?
- Schapenschouder --> valt ook gewoon onder bevleesd bot? is dit geschikt voor 'beginners'? Mijn honden zitten nu ongeveer 4 maand op Barf.
- Schapenbout --> dezelfde vraag als voor de schouder
- Schapenstukjes met been --> is dit ook goed als bevleesd bot?

Heel erg bedankt alvast!  ;)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3102986
Oh, interessant!! Ben benieuwd naar de antwoorden  :)

Van schapenstukjes met been weet ik dat sommige vrij hard kunnen zijn. Het is zo'n 70% vlees met bot, mijn hond laat bot snel liggen dus ik kan het veilig geven, dit geld niet voor alle honden!! (mijnes kauwt ook nog 3 keer op een kippennekje  ::) ;) )
Door Bakker01
#3103381
Dank je wel, dus dat zou waarschijnlijk nog niet heel geschikt zijn voor mijn honden. Hier is nog best wel op de 'hap-slik-weg' manier...

Is er verder niemand die wat meer over de andere dingen kan vertellen?
Door eelke
#3103384
Oh ja, gisteren al mobiel voorbij zien komen.
Bakker01 schreef: Hoi,

Misschien een beetje dom, maar ik vraag me bij sommige producten af wat het precies is, waar het onder valt etc.... :-X
Kunnen jullie me helpen met onderstaande:

- Lamscompleet --> wat is dit precies en voer je dat als een complete maaltijd? volgens mij hart/lever/nier/long, geen mix dus
- Lamskop --> hoe zwaar weegt zoiets als het in 2-en gezaagd is? Zit daar ook nog alles in? ik denkt dat dat per kop scheelt? Volgens mij weegt een kop wel een kilo. Alles zit er in.
- runderhuid gebrand --> wat is dit precies? Moet ik dit zien als snack? Ja als snack.
- Kalfstaart --> valt dit onder bevleesd bot of is het een snack? Bevleesd bot, vaak wel hard. Volgens mij wordt t niet veel gevoerd
- Kalsborst --> is dit spiervlees? Vlees en bot denk ik
- Lamskarkas --> dit is enkel het karkas met een beetje vlees er om heen? vleesbot idd
- Schapenschouder --> valt ook gewoon onder bevleesd bot? is dit geschikt voor 'beginners'? Mijn honden zitten nu ongeveer 4 maand op Barf. schaap is hard, die ook die hieronder, de schapenstukjes durfde ik niet te voeren, had ze eens per ongeluk, en toen het vlees eraf gehaald, rot klus.
- Schapenbout --> dezelfde vraag als voor de schouder
- Schapenstukjes met been --> is dit ook goed als bevleesd bot?

Heel erg bedankt alvast!  ;)
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3103395
Toevallig heb ik laatst lamscompleet besteld via een lijntje bij SW:
Dit waren idd organen: long, lever, luchtpijp (weet ik zeker, want je kon het echt duidelijk zien)......  Miss dat er nog iets bij zat, weet ik niet zeker..... Het zag er onwijs mooi en schoon uit.... Ik heb het helemaal van top tot teen bekeken en was beetje verbaasd dat het er zo mooi uit zag  :biggrin2:.......
Door orinake
#3103454
Bakker01 schreef: Hoi,

Misschien een beetje dom, maar ik vraag me bij sommige producten af wat het precies is, waar het onder valt etc.... :-X
Kunnen jullie me helpen met onderstaande:

- Lamscompleet --> wat is dit precies en voer je dat als een complete maaltijd?
Dit is een orgaanpakket en kan dus niet als complete maaltijd gezien worden.
- Lamskop --> hoe zwaar weegt zoiets als het in 2-en gezaagd is? Zit daar ook nog alles in?
De lamskoppen zijn vrij groot het exacte gewicht weet ik niet, maar je mag toch rekenen op een halve kilo dacht ik. Alles zit er nog in :)
- runderhuid gebrand --> wat is dit precies? Moet ik dit zien als snack?
snack
- Kalfstaart --> valt dit onder bevleesd bot of is het een snack?
Bevleesd bot kan maar ik denk dat het meer als snack gebruikt word
- Kalsborst --> is dit spiervlees?
Spiervlees, maar ik dacht wel dat er bot in zat.
- Lamskarkas --> dit is enkel het karkas met een beetje vlees er om heen?
Geen idee
- Schapenschouder --> valt ook gewoon onder bevleesd bot? is dit geschikt voor 'beginners'? Mijn honden zitten nu ongeveer 4 maand op Barf.
- Schapenbout --> dezelfde vraag als voor de schouder
Ik voer ze beiden niet maar diegene die het in de groep bestellen gebruiken het als vleesbot
- Schapenstukjes met been --> is dit ook goed als bevleesd bot?
zitten soms scherpe stukjes bot in, dus ik ben er geen voorstander van
Heel erg bedankt alvast!  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door