Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bexke
#3102913
Onze pup van 8 weken schrokt een kippennek in 1x binnen als we niet opletten. Zelfs als we hem platgeslagen hebben.. Wat doen we verkeerd?

Moet ie nog platter geslagen? Is zo n kippennek te klein voor onze 'grote' pup (bordeaux dog) ? Heeft ze te veel honger? Krijgt ze dus te weinig eten?

Ze krijgt kvv 200g per portie 4x/d (weegt 7,5kg)

De eerste keer at ze het rustig op, was de dag dat ze bij ons kwam, nu vliegt ze er op alsof haar leven er vanaf hangt..

Tips?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3102921
Misschien letten jullie teveel op? (niet negatief bedoeld hoor!!)

Meer dan platslaan en rust gunnen tijdens het eten kun je niet doen.. Je kunt overwegen om iets groters te geven zodat je pup 'gedwongen' wordt om te kauwen. Als je dat eng vind, niet doen. Het kan geen kwaad, de kippennek valt vanzelf uit elkaar in de maag.  :)
Door Suzanne
#3102924
Vast houden in een washandje, dan heb je meer grip.
En, geen zorgen.... Ja, in theorie kan het misgaan, maar een hond kanook stikken in een Frolicje.
Mijn sheltie-pup van 8,5 week deed hetzelfde, ik was in eenzelfde soort van shock ;-) maar het gaat echt goed. Door het vast te houden echter, dwing je ze om te kauwen.

Kijk, grotere botten moeten voor de zekerheid wel gekauwd worden maar met een kipnekje kan (vrijwel) niets gebeuren.


Suzanne
Door Bexke
#3102926
Oh dankjullie wel! Ik was idd wat ongerust!
Ik heb het gewoon in m'n hand gehouden en ze er stukken van laten bijten, maar wist niet of dat een goed idee was op die manier
Gebruikersavatar
Door pluk
#3102929
Bexke schreef: Oh dankjullie wel! Ik was idd wat ongerust!
Ik heb het gewoon in m'n hand gehouden en ze er stukken van laten bijten, maar wist niet of dat een goed idee was op die manier
Zo heb ik het ook gedaan. En Scott eet nu lekker rustig en kauwt heel goed op alles. Platslaan deed ik niet.
Door Lizzy
#3102999
Bexke schreef: Onze pup van 8 weken schrokt een kippennek in 1x binnen als we niet opletten. Zelfs als we hem platgeslagen hebben.. Wat doen we verkeerd?

Moet ie nog platter geslagen? Is zo n kippennek te klein voor onze 'grote' pup (bordeaux dog) ? Heeft ze te veel honger? Krijgt ze dus te weinig eten?

Ze krijgt kvv 200g per portie 4x/d (weegt 7,5kg)

De eerste keer at ze het rustig op, was de dag dat ze bij ons kwam, nu vliegt ze er op alsof haar leven er vanaf hangt..

Tips?
Ja, een kippennek is ook 2 keer niks dus dat schrokken vrijwel alle honden zo naar binnen, ook als je ze plat slaat. Een kippennek is eigenlijk alleen geschikt om je pup te laten wennen aan vleesbot. Als de vertering goed gaat, dan kun je al iets gaan geven aan vleesbot waar ze wat meer werk aan heeft, bijv. een karkasje.

Ze krijgt nu 800 gram voer per dag?
Door Bexke
#3103104
Lizzy schreef: Ja, een kippennek is ook 2 keer niks dus dat schrokken vrijwel alle honden zo naar binnen, ook als je ze plat slaat. Een kippennek is eigenlijk alleen geschikt om je pup te laten wennen aan vleesbot. Als de vertering goed gaat, dan kun je al iets gaan geven aan vleesbot waar ze wat meer werk aan heeft, bijv. een karkasje.

Ze krijgt nu 800 gram voer per dag?
Ja die kippennek, ik dacht het al.. Wat doe ik dan met alle kippennekken die we nog in de vriezer hebben?
En kippencarkas of eenden karkas, wat moet ik daar onder verstaan?


Lizzy ze krijgt idd om en bij de 800g op een dag, is dat ok?
Door Lizzy
#3103259
Bexke schreef: Ja die kippennek, ik dacht het al.. Wat doe ik dan met alle kippennekken die we nog in de vriezer hebben?
En kippencarkas of eenden karkas, wat moet ik daar onder verstaan?


Lizzy ze krijgt idd om en bij de 800g op een dag, is dat ok?
Gewoon opmaken. Het is geen punt dat ze geplette nekken in 1 keer inslikt. Maar, het is sowieso niet de bedoeling dat je alleen nekken voert hoor!

Eendkarkas:

Afbeelding

Kipkarkas:

Afbeelding
Door Bexke
#3104186
Lizzy voorlopig krijgt ze gewoon af en toe eens een kippennek als 'extra' want momenteel krijgt ze kvv.
Ik wil met de tijd wel op BARF overgaan, maar momenteel zit ik er nog niet genoeg in en wil ik m'n energie even in opvoeding van onze pup steken en rustig want meer info verstrekken over barfen.

Het is allemaal nieuw voor me dus tips of advies zijn altijd welkom
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door