Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door gwendolineken
#3099002
ik heb op dit moment 2 honden in huis die schijnzwanger zijn en geen klein beetje  :'( er komt echt melk uit de tepels, piepen,.....
vroeger gaf ik pilletjes van bij de dierenarts maar die worden nu niet meer gemaakt, nu geef ik glastop maar daar moeten ze van overgeven :( dus ik ben op zoek naar kruiden of zoiets tegen die schijnzwangerschap :o
Door vagebond
#3099354
Wat is glastop?
Gaf je hormonenpillen dan? Het gaat vanzelf over. Volgens mij slaat hier de Ignatia aan, ze speelt nu zelfs met ons logeetje (zusje). Nog wel dikke tieten. En ook nog af en toe heel bezitterig.
Gr. Ingrid
Door Romee
#3099419
Ik geef puur schijnzwanger, beste alleen is dit te geven vanaf de loopsheid. Maar je kan het nog proberen
Gebruikersavatar
Door gwendolineken
#3099477
vagebond schreef: Wat is glastop?
Gaf je hormonenpillen dan? Het gaat vanzelf over. Volgens mij slaat hier de Ignatia aan, ze speelt nu zelfs met ons logeetje (zusje). Nog wel dikke tieten. En ook nog af en toe heel bezitterig.
Gr. Ingrid
nee het was contralac ook tegen schijnzwangerschap / melkgift. nu geef ik galastop maarja dat overgeven is niet plezant. gaat het ook vanzelf over als ze zo erg schijnzwanger zijn?
Door vagebond
#3099575
Ja tuurlijk, het gaat altijd over.
Volgende loopsheid ga ik Chica vanaf de loopsheid hormone geven, moet zeggen, dat werkt goed bij de andere 2 teven. Wel schijnzwanger, maar niet extreem. Chica heeft nog steeds opgezette tepels, maar ze speelt wel met haar zusje. Dus emotioneel is ze al wat beter. Ik moet toch oppassen, het is ook weer zo knokken tussen die 2. Lekker gezellig. Ik vraag me af hoe fokkers dat doen met die reunies, ik denk dat er hier wel wat te repareren valt als ik 7 teven van dezelfde leeftijd bij elkaar zet ::).
Gr. Ingrid
Door zurca
#3103226
Ik geef hier ook Puur schijnzwanger maar begin daar idd. ook al mee zo tijdens de loopsheid en dan blijven geven tot na de schijndracht.
Maar je zou het zeker kunnen proberen. Als de klachten bij Ziggy verergen dan verhoog ik de dosering plus het aantal keer per dag geven. Het neemt de klachten niet helemaal weg maar haalt wel de scherpe randjes er af.

Wat je ook kan proberen, tegen de misselijkheid, is okugest van VSM.
Door Cockerlover
#3105840
Galastop?? Dat is toch een "paardenmiddel"? Ik heb dat moeten geven toen mijn teefje gecastreerd was en hormonaal helemaal door het lint ging. Door de galastop werden de resterende hormonen uitgeschakeld. Dat was toen even nodig maar ik zal dat nooit geven aan de andere teefjes bij schijndracht. Veel te heftig voor iets relatief onschuldigs. Al hoor ik wel dat sommige teefjes er echt niet goed van zijn, maar dan nog lijkt galastop mij niet de beste oplossing.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door