Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door ons Drentje
#3102448
Hallo,
Onze Drenten teefje is van zaterdag op zondagnacht bevallen van 7 pups, 4 reutjes en 3 teefjes. Alles is goed gegaan en een super bevalling gehad zonder complicaties.
Nu zitten we 3 dagen verder en ze spuugt nu gal. de hele nacht door. Wat kan dat voor oorzaak hebben. Bij haar vorige nestje 6 pups heeft ze dit nooit gehad.
Groetjes Jolanda
Door Jantina
#3102492
Hoe vaak geef je haar nu eten op een dag?
Ons teefje had behoefte aan veel kleine beetjes, anders werd ze ook misselijk. In het begin zeker om de 3 a 4 uur. En we voerden haar dus best lang ook s nachts, de nachten waren nu voor haar te lang om niet te eten. Tot een week of 4 (volledig zogend) kreeg ze haar laatste maaltje om 1 uur 's nachts en de eerste weer om 6 uur. We zetten dan ook nog een flinke bak geitenmelk neer met honing en ook die was dan 's ochtends leeg. En nog was ze na de zoogperiode broodmager, al haar energie ging in de melk en verzorging zitten, ze was een heel actief moedertje.
Gebruikersavatar
Door ons Drentje
#3102671
Hallo.
Nee ze heeft geen koorts wel verhoging. Heb rond de middag de DA laten komen want ze bleef spugen. Als ze water dronk kwam dat er weer uit. De DA kon niets vinden en heeft haar iets gegeven om de misselijkheid tegen te gaan. een ontstekingsremmer en een pijn stiller. Vanavond rond 7 uur moet ik kijken of ze gestopt is met spugen. Dat is ze wel. Ik geef haar geitenmelk aangelengd met water. Of is het beter dat ze volledige geitenmelk krijgt. Ze heeft een beetje gekookte kip op met rijst en een 1/2 starters mousse van RC. Ik heb haar vanmiddag om het uur een beetje gevoerd maar na 2 x wilde ze niet. Wel drinkt ze. Dus even afwachten of ze straks wilt eten. Jantina wat is een klein beetje ??? Mijn hondje weegt rond de 28 kilo. Ook zij is een actief moedertje komt bijna de kist niet uit en ligt de hele tijd te poetsen en liggen de pups te drinken. Gr Jolanda
Gebruikersavatar
Door ons Drentje
#3102682
Beetje een rare vraag misschien maar wat is rauwe honing ???? Ik heb honing bij onze geitenboederij mee genomen. Die is niet zo vloeibaar als uit de winkel. En dan hoeveel honing ?????
Door Lizzy
#3102689
ons Drentje schreef: Beetje een rare vraag misschien maar wat is rauwe honing ???? Ik heb honing bij onze geitenboederij mee genomen. Die is niet zo vloeibaar als uit de winkel. En dan hoeveel honing ?????
Rauwe honing bevat nog meer voedingsstoffen maar goed, deze honing: ik zou zeggen: geven! Net bevallen teefjes kunnen dat goed gebruiken qua koolhydraat/suikers.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door